2024-02-25, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyans2026
Det är just stiga som den inte kommer göra eftersom underkastelsen sker på USAs villkor.
Ta alla dessa Amerikanska serverhallar i Sverige som fick massvis med förmåner så som gratis el med lovorden om att det skulle gynna Sverige med nya arbetstillfällen och skatteintäkter.
Istället så valde amerikanarna att importera in arbetskraften från andra länder och skatteplanera bort det potentiella skatteunderlaget.
Det hela blev en enorm förlustaffär för Sverige med ett kontrakt som sträcker sig in i oändligheten, allt till USAs fördel.

Snart kommer amerikanska företag starta gruvdrift uppe i Kirunatrakten med lovord om hur det ska bli en vinst för Sverige utan att vi behöver lyfta ett finger.
Vänta bara, detta är definitivt på horisonten.
Jag tror och hoppas på att jag i alla fall ska tjäna pengar på eländet...

Hedanefter blir det till att bara skriva amerikavänliga inlägg!
Heja USA! Heja Biden! Heja allt amerikanskt!

Heja snakeplisssken!
Senast redigerad av 9.79benj 2024-02-25 kl. 19:03.
Citera
2024-02-25, 19:04
Avslutad
OP spammar samma tidningsartikel info från Jan Guillou i flera trådar. Det är rätt uppenbart att det inte är ett seriöst konto utan här för att försöka bedriva en "informationskampanj" som det heter på underrättelsespråk.
Senast redigerad av Ultragainus 2024-02-25 kl. 19:09.
Citera
2024-02-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Detta har inte med Nato att göra idiot jävel
Nej, precis. Vilket leder till frågan varför avtalet behövs? Det påstås ju att Sveriges alla säkerhetsproblem löses genom att vi går med i NATO. Varför måste vi då dessutom lämna över nästan alla våra militärbaser till amerikanarna?
Citera
2024-02-25, 19:06
Medlem
Ja det blir väl bäst så!
Citera
2024-02-25, 19:09
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Låter som en ockupationsmakt i min öron.
Långt från visionen om en räddare i nöden.
Fråga exempelvis Norrmännen eller Danskarna om det känns som en ockupation?

Tror knappast att det märks mer än vid större årliga(?) militärövningar.

Tror ni att reglerna ser annorlunda ut för Sverige och exempelvis Norge?
Citera
2024-02-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, precis. Vilket leder till frågan varför avtalet behövs? Det påstås ju att Sveriges alla säkerhetsproblem löses genom att vi går med i NATO. Varför måste vi då dessutom lämna över nästan alla våra militärbaser till amerikanarna?

Vad händer om det av någon anledning skulle bli revolt i Sverige och militären stod på folkets sida? Jag vet en oligark som skulle förlora hela sitt imperium om folket tog tillbaka sitt land.
Citera
2024-02-25, 19:13
Medlem
JoeDoughs avatar
Svenska myndigheter har ju inte kunnat skydda svenskarna från orcherna, så det kan ju inte bli sämre med lite trigger happy amerikaner. Jag ser verkligen fram emot det. Kanske kommer nån smutsig babbe att trampa fel på en jänkare vilket i sin tur får detta dödsdömda samhälle att vända uppåt.
Citera
2024-02-25, 19:14
Avslutad
Och allting är Putins fel.
Om Ryssland vore ett fredligt land så hade det här aldrig hänt.

Men nu när man sett vilka krigsbrott Ryssland har utsatt Ukraina för, så inser man att Ryssland är det nya nazi Tyskland som behöver nedmonteras, Putin och oligarkerna behöver fängslas.
Citera
2024-02-25, 19:17
Medlem
Nyans2026s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Jag tror och hoppas på att jag i alla fall ska tjäna pengar på eländet...

Hedanefter blir det till att bara skriva amerikavänliga inlägg!
Heja USA! Heja Biden! Heja allt amerikanskt!

Heja snakeplisssken!
Ja, hoppet är det sista som lämnar kroppen.

Ska man ge USA kredd så är de åtminstone inte rasistiska, de behandlar Sverige lika illa som valfritt fattigt afrikanskt land.
Länder där USA utvinner ädelstenar, ädelmetaller och annat värdefullt samtidigt som ursprungsbefolkningen lever i bajshyddor och äter lerkakor.
Där har du Sveriges framtid som underordnad USA.
Citera
2024-02-25, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Du citerar en person som erkänt att han tagit emot betalning från Ryssland/KGB.

Är det något som rapporterats om avtalet som inte stämmer eller vill du bara skjuta budbäraren?
Citera
2024-02-25, 19:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
USA ska få ”obehindrad tillgång till och användning av överenskomna anläggningar och områden”. Enligt det avtal vi ingått med Usa (ej Nato).

Jaha. Och vilka är dessa överenskomna anläggningar och områden? De listas på sidan 37 i avtalet.
Det är Sveriges samtliga flygflottiljer och alla större arméförläggningar, inalles 17 listade. Det är alltså i praktiken hela Sveriges försvar där USA ska få ”obehindrad”, alltså obegränsad makt.

Amerikanskt flyg eller sjöfart får inte inspekteras av svenska myndigheter och så vidare i en mycket lång rad bestämmelser.

Vidare ”avstår Sverige härmed från att utöva straffrättslig jurisdiktion” (artikel 12) över amerikansk militär personal, deras familjemedlemmar och civilanställd personal.

Eftersom svensk polis inte kan hämta in brottsmisstänkta amerikaner från deras baser innebär det i praktiken att de amerikanska soldaterna åtnjuter straffimmunitet.

Låter som en ockupationsmakt i min öron.
Långt från visionen om en räddare i nöden.

Har vi tagit oss vatten över huvudet?
Javisst ni har tagit er vatten över huvudet.
Vi svenskar har det inte.
Citera
2024-02-25, 19:21
Medlem
det är väl inte konstigare än att usa har bestämt o styrt miljöbiten på bilar i sverige -
pcv, air pump, katalysatorer eller att usa har styrt o bestämt det mesta inom datorer
i Sverige - ibm apple microsoft kopiatorer på vanligt papper Rank Xerox
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in