2024-02-18, 10:45
Medlem
Vilken typ av förfall och hur snabbt kan man vänta sig av att missbruka denna dagligen? Tänker neurotoxicitet och frätskadorna bör ju rimligtvis kunna göra den friskaste personen till en radioaktiv zombie på ett par år?
Citera
2024-02-18, 14:34
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Vilken typ av förfall och hur snabbt kan man vänta sig av att missbruka denna dagligen? Tänker neurotoxicitet och frätskadorna bör ju rimligtvis kunna göra den friskaste personen till en radioaktiv zombie på ett par år?
Jag hade en period då jag slog i mig mycket av denna tillsammans med dos och det som jag upplevde va att jag blev ganska deppig och kroppsligt så va min högertumme avdomnad i över ett år då jag satte en väldigt stark dos i en liten ven på tummen. Kändes som när en kroppsdel ”somnat”.
Citera
2024-02-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Jag hade en period då jag slog i mig mycket av denna tillsammans med dos och det som jag upplevde va att jag blev ganska deppig och kroppsligt så va min högertumme avdomnad i över ett år då jag satte en väldigt stark dos i en liten ven på tummen. Kändes som när en kroppsdel ”somnat”.

Ironiskt nog så känns det kanske som IV är det mest skonsamma fysiskt på denna. Deppigheten hur länge satt den i?
Citera
2024-02-18, 16:30
Medlem
Citat:

En bekant till mig missbrukade den i över ett år, dagligt bruk näst intill hela den tiden. När han sen slutade så kände han ingen glädje över någonting i typ 3-4 veckor men i övrigt kunde han inte komma på några större bieffekter eller skador av missbruket. Näsan lär väl ha tagit lite stryk kan man ju tänka sig dock då de enbart var nasalt bruk.
Citera
2024-02-18, 16:50
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ironiskt nog så känns det kanske som IV är det mest skonsamma fysiskt på denna. Deppigheten hur länge satt den i?
Minns ej då jag tog annat men jag tyckte inte det va särkilt jobbigt.

Det jobbiga med denna är att toleransen skjuter i taket och tappat magin otroligt fort.

Det va kicken man får vid IV som gjorde att jag fortsatte och köpte oftast en 5a för 1000kr och de grammen IV:ade jag upp på en 10-12 timmar cirka varje gång.
Citera
2024-02-18, 20:07
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Blir lite off topic men jo, en pihp o en runk för att sedan fortsätta göra något produktiv (Botar ångesten med en runk istället för benzo för annars gör jag skumma grejer för inget under 4mg alpra botar ingen ångest) Kan väll tillägga att runken tar ett tag men då får jag inte ångest av påfyllningen iaf.
Haha sant, när dom svenska sidorna levererade världens bästa a phip.... Smutsigt de kunde blivit, 😅
Citera
2024-02-19, 10:43
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Jaa känner samma, den enda venen som e kvar e ljumsken och den e fan bättre än motorvägen när man hade den 😅
Citera
2024-02-24, 02:17
Medlem
Citat:

Näsan fräter ju sönder även av sporadiskt användande, och har ändå sett en del där näsväggen mer eller mindre är borta efter långvarigt bruk, så det är väl det "självklara". Av det jag sett av folk som brukat regelbundet i flera år är det dock inte många självklara saker som händer. Längre och kortare avtändningar när de har uppehåll, men kör man den här dagligen har jag svårt att se att man har många av de delar som krävs för en någorlunda strukturerad och fungerande vardag. Det är dock min begränsade bild av det då jag kör det här med ganska långa mellanrum, så för mig har det alltid en ganska stark effekt. Ingen aning om långvarigt bruk iv gör någon skillnad. De som blivit riktigt trasiga har inte kört bara 3cmc så är ju svårt att säga vad som varit orsak till olika sorters förfall.

Med det sagt, är det någon som vet om/när torkan kommer lägga sig? Var ett gäng månader sen jag hade något för egen del nu och suget efter en kväll med ett par gram börjar göra sig påmint. Tycker inte det finns någon riktigt självklart ersättare.
Citera
2024-02-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenesaatt
Näsan fräter ju sönder även av sporadiskt användande, och har ändå sett en del där näsväggen mer eller mindre är borta efter långvarigt bruk, så det är väl det "självklara". Av det jag sett av folk som brukat regelbundet i flera år är det dock inte många självklara saker som händer. Längre och kortare avtändningar när de har uppehåll, men kör man den här dagligen har jag svårt att se att man har många av de delar som krävs för en någorlunda strukturerad och fungerande vardag. Det är dock min begränsade bild av det då jag kör det här med ganska långa mellanrum, så för mig har det alltid en ganska stark effekt. Ingen aning om långvarigt bruk iv gör någon skillnad. De som blivit riktigt trasiga har inte kört bara 3cmc så är ju svårt att säga vad som varit orsak till olika sorters förfall.

Med det sagt, är det någon som vet om/när torkan kommer lägga sig? Var ett gäng månader sen jag hade något för egen del nu och suget efter en kväll med ett par gram börjar göra sig påmint. Tycker inte det finns någon riktigt självklart ersättare.
Torkan kommer nog inte lägga sig, det är över för 3-CMC. Den kommer garanterat lämna ett stort hål i marknaden så blir intressant att se vad som blir ersättaren. Rimligast känns 3-MMC.
Citera
2024-02-24, 17:42
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Torkan kommer nog inte lägga sig, det är över för 3-CMC. Den kommer garanterat lämna ett stort hål i marknaden så blir intressant att se vad som blir ersättaren. Rimligast känns 3-MMC.
Vad beror det på att det inte finns nåt att få tag på just nu?
Citera
2024-02-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
Vad beror det på att det inte finns nåt att få tag på just nu?
3-CMC har väl hela tiden bara varit ett sämre men (i Nederländerna) lagligt substitut till 3-MMC. Nu när det är olaglig även där ser jag ingen anledning för den att tillverkas överhuvudtaget.
Citera
2024-02-24, 23:50
Medlem
Det råder samma torka på 3-cmc här i våran stad..
Det fanns överflöd utav den varan förut men från en dag till den andra var det helt slut.
Och det har inte kommit någon substitut än men jag läser mycket om det som kallas 3-mmc, skulle någon vilja vara vänlig och förklara skillnaden mellan dessa två?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in