2024-02-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vem av systrarna var det som också blev förstörd av ättika?

Josafine.
Citera
2024-02-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Tack för delningen.
Klart som kristall att den flickan inte är onormal, kanske t o m överbegåvad.
Hoppas föräldrarnas hitta-på-historia om barnets hjärnskada anses som robust bevisning att föräldrarna ljugit nu när alla kan se hur vältalig Z är. Och, med det inte anses vara trovärdiga alls.
Visst är hon duktig, ingen hjärnskada där inte😁
Namnet Zoe betyder liv,livskraft ❤️
Citera
2024-02-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Har du något minne av hur han var när ni gick i skolan tillsammans? Något avvikande beteende?
Vad jag kan komma ihåg var han ganska normal, eller vad man ska kalla det. Han fanns men var ingen som stod ut direkt.
Citera
2024-02-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghanna
Kanske inte så lätt att vittna när man sitter i fängelse för narkotikabrott…eller det kanske är en av de andra systrarna

Familj måste inte vittna!
Citera
2024-02-24, 11:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
2021-10-29 ”Zoey slår sönder frysen”

Datum Tid Från Till Innehåll
2021-10-29 18:24 Jasmine Daniel Din kärlek höna slog sönder
frysen
2021-10-29 18:25 Jasmine Daniel Så nu har vi verken pengar
mat hem eller familj längre
2021-10-29 18:31 Jasmine Daniel Zoey slog sönder skiten inte
jag
2021-10-29 18:33 Daniel Jasmine Förstod att det var det du
menade. Va snäll å nämn inte
kärlek å den i samma mening
tack.
Va har möget gjort nu
då?

Blev förvånad att inte Åklagaren frågade om detta mess, vem är det J kallar för, -din kärlek(s) höna?
Och vem syftar D på när han svarar, -va snäll å nämn inte kärlek o den i samma mening tack.
Vad har möget gjort nu då?
I mina öron låter det som att J retsamt pikar D för att hans "kärleks höna" slagit sönder frysen.
Och att D svarar henne,- Va snäll å nämn inte kärlek o "den" i samma mening.
Och så kallar han Z nedsättande för "möget" för att visa sitt avståndstagande från "kärleks hönan".

När jag läste det första gången så tolkade jag det som att D sexuellt förgrep sig på Z.
Och att J retades med honom därom.

Är det jag som övertolkar ett vanligt mess mellan föräldrarna?
EDIT: Typ Kärt barn har många namn ?
Hörde på ett TV-inslag, rätt säker på i TV4 specialen att åklagaren just frågade MGM om denna korrespondens om att de kallar henne möget.
https://www.tv4.se/attikafallet
Citera
2024-02-24, 11:39
Medlem
Ds 10 år äldre halvsyster var med i en podd som Skånska Dagbladet la ut.

Hon satt med på rättegångens alla 24 dagar. Hon berättar att första dagen möttes deras blickar i pausen. Hon beskrev det som hans ögon spärrades upp, stora, helt svarta och tomma. Hon uppfatta honom som helt ”0 ställd”.
De hade då inte haft kontakt på flera flera år.

Hon berätta ytterst lite om deras barndom men att hon kom ihåg att han var tystlåten, rolig och snäll. De lekte mycket med Lego. Hon var även den som tog mycket hand om honom under hans småbarnsår de bodde tillsammans.

Hon gav honom lite kläder i julklapp då hon tyckte att de han hade i TR var dåliga och fick även ha ett samtal med honom under häktestiden pga nära dödsfall i familjen. ”Samtalet var som att ta upp där de avslutat sist för flera år sen”

Hon kan inte ta in allt, det är svårt, helt obegripligt. Hon är väldigt ledsen för Z skull att behöva ha varit med om allt detta hemska.

Avslutningsvis anser hon att han är värd sitt straff.
Och vill han ha någon mer kontakt efter fängelsevistelsen finns hon där.

https://www.skd.se/2024-02-19/min-bror-ar-pappan-i-attiksfallet-maria-om-broderns-svarta-blick-i-ratten
Citera
2024-02-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det fetade kan vi nog vara rätt säkra på.
Ett typiskt narcissistiskt beteende.
J hatar allt som stjäl Ds uppmärksamhet från henne.
När D gör som hon vill så höjs han till skyarna, då är han älskling och världens bästa make.
När D visar uppmärksamhet för någon annan så är han inte vatten värd.
Till exempel när J tror att hans tidigare barn eller fru kontaktar honom kallar hon honom för det fula skällsordet ”Andersson”

Eftersom D antagligen är psykopat bryr han sig inte. Han skiter egentligen i vad J känner men anpassar sitt beteende för att hålla henne nöjd i stunden.

Jag tror att samma mekanism kan ligga bakom att Z blivit hackkyckling.
De andra barnen liknar J till utseende, de är överviktiga och har diagnoser. De spelar med i Js spel för det mesta.
Z är smal, frisk och självständig. Hon vill inte spela med. Därför ska hon straffas och plågas.

Fick också för mig att det är så, att hon straffas för att hon är "frisk/ normal" har inte orkat läsa hela tråden dock så vore intressant att veta om någon faktiskt vet att det är så?
Citera
2024-02-24, 12:38
Medlem
EndastJag01s avatar
Det där med höna. Skulle det kunna vara autocorrect som skojar med dom?
Citera
2024-02-24, 12:50
Medlem
Glitterfians avatar
På tv4 play finns ett 20 minuters inslag med intervjuer osv med Z.
Citera
2024-02-24, 13:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hörde på ett TV-inslag, rätt säker på i TV4 specialen att åklagaren just frågade MGM om denna korrespondens om att de kallar henne möget.

Åklagaren frågade i vart fall om ”zombiekräkspya” under rättegången. Är rätt säker på att hon även frågade om ”möget”.
Citera
2024-02-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Eller hur! I barnförbören hittar man ytterligare några klart motsägelsefulla versioner på hur det ska ha gått till när Z fick i sig ättikan.
Det är så uppenbart att den historien är uppdiktad.

I berättelserna finns ett antal objektiva fakta som stämmer med hur det gick till i verkligheten. Sen vränger de orden runt dessa fakta så att hela storyn blir vilseledande.
Det skiljer på sådana punkter där de måste skarva för att dölja sitt eget ansvar. Sen har de planterat passande berättelser hos barnen, som dock inte klarar att återberätta allt ”rätt”.

Man kan spekulera i om det är ett utstuderat försök att blanda bort korten.
När flera personer berättar exakt samma version av ett händelseförlopp kan polisen lätt fatta misstanke. (Ni som följt mordet på Tova Moberg vet vad jag menar.)

Bästa sättet att ljuga är ju att göra det med lite fakta av det rätta händelseförloppet för trovärdighetens skull och sedan dikta ihop resten.
På julaftonsnatten när J i mess med D tjeckar av om D planterat storyn rätt samt påminner honom om vad han ska säga tex att Z druckit ättikan själv och att mängden var ca 1,5 dl (!)
Det tror jag är den rätta mängden precis med tanke på att magsäcken dog och pga Z:as tillstånd när hon kom in. Döende!
J tycks ha panik även (på riktigt) och är vansinnigt arg över att de inte magpumpar upp ättikan.
Hon hade ju ingen aning om att ättika var så farligt!

Jag tycker även att åklagaren borde frågat om inköpen av 24% ättika under sommaren juni, juli -23.
Jag får det till 3 flaskor ( kanske 3 påminnelser om att köpa?) Var det någon granne som eldade under sommaren så att det rök in till dem?
Nu vet vi ju att det där är skitprat eftersom grannarna är hörda och ingen eldade brasa någonsin.

Åklagaren har ett jättejobb med att hålla reda på alla vittnesförhör och vad hon vill få fram i dessa.
Men jag tycker hon är kass på att ställa vassa följdfrågor till J och D. Eftersom hon är lite glömsk.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-02-24 kl. 15:23.
Citera
2024-02-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jodå. Åklagaren har frågat om varför de kallar Z för, -zombiekräkspyan....o så? Och, -möget ...... o så?
Men alltid utdraget ur sitt sammanhang.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-02-24 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in