Citat:
Ursprungligen postat av
TotalWar
Men värdet uppstår först när vi kan sälja detta till andra.
Marknaden. Berätta mer om den. Vem säljer vi till och hur gamla är dem? Är det 70-åringar som köper våra grejer?
Du svarade inte på frågan. Vi har en marknad, ok vi är överens du och jag. Men vem eller vilken grupp i denna marknad utgör tyngpunkten i ekonomin. Vem efterfrågar vår skog, malm och industri? Vem är det som köper Coca Colan eller senaste Iphonen? Det var det jag ville att du skulle presentera, inte råvarorna.
Du är ju efterbliven. Marknaden är global, det är därför det heter export. Det är export länder tjänar pengar på.
Att importera iPhones i Sverige är inte en vinst för Sverige.
Om du behöver att jag ska förklara vilka som köper virke, massa, malm och industri produkter som stål, lastbilar, robotar och vapen så borde du ju själv förstå att du tillhör den gruppen människor som inte borde få rösta.
Ställ dig nu framför spegeln och säg följande till dig själv ”Jag saknar kunskap och har ett lågt intellekt. Det är bättre att jag håller käften och fortsätter scanna varor på ICA”.
Du kanske inte jobbar på Ica, det kan ju vara så att du kör taxi eller jobbar på McDonalds också.