2024-02-23, 14:06
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
Feminismen är en orsak.

Ja det är också en orsak.

Jag skulle vilja räkna upp fler orsaker. Förutom feminism,
Kvinnor som är arbetslösa skaffar färre barn - det är ju logiskt eftersom de känner sig mindre kapabla, antagligen också har sämre ekonomi.
Preventivmedel såklart
Och aborter.
Och fler väljer bort barn för de vill satsa på egen karriär.
Jag tror fler går längre i utbildning. Och då tänker man inte heller direkt på att bilda familj.
Och det finne en hel del som är ute och reser i världen, inte så lätt med en unge på armen..
Sen har det väl varit mycket snack om spermakvaliteten.
Och miljögifterna är väl fler - vilket brukar hämma äggproduktionen.
Automationen - gör i sin tur att människor "slås ut"

Vi stolta antivaxxare har vetat detta i tre år. Det sas då, det händer nu.
Citera
2024-02-23, 14:06
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Börjar bli lite väl mycket floskler nu. Blir alltid så från de som vill avråda folk från att söka information om den evige.

Floskelbingo för vissa, nyckeln till hur vi tar oss ur den dåliga demografin för andra.

Det är inte så att optimism, att tro på framtiden, gör att människor INTE skaffar barn och att antisemitism och judehat gör att vi ynglar av oss som aldrig förr. Kanske fungerar för islamister, fan vet jag, men det kommer garanterat inte fungera för oss. Det leder ingenstans vad jag kan se.
Citera
2024-02-23, 14:12
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är riktigt, öststaterna i Europa värnar fortfarande familj, samhälle, kyrkan. Men jag vet inte födelsesiffrorna där så jag vet inte om detta ökar nativiteten, jämför med feministernas helvetes-Sverige.

Jag tror inte att öststaterna är så religösa av sig som de vill påskina, för de har samma eller lägre siffror än vi. De riktigt religösa länderna i Mellanöstern har däremot fortfarande väldigt höga födelsetal, som förväntat.
Citera
2024-02-23, 14:12
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Floskelbingo för vissa, nyckeln till hur vi tar oss ur den dåliga demografin för andra.

Det är inte så att optimism, att tro på framtiden, gör att människor INTE skaffar barn och att antisemitism och judehat gör att vi ynglar av oss som aldrig förr. Kanske fungerar för islamister, fan vet jag, men det kommer garanterat inte fungera för oss. Det leder ingenstans vad jag kan se.
Det är aldrig fel att vara välinformerad om världens beskaffenhet. Du skriver många ord men det hela kokar ned i "Sök ingen information om judemakten goj".
Citera
2024-02-23, 14:13
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Behöver inte läsa tråden för att veta att en stor del av inläggen i denna tråd handlar om att detta är feminismen och vänsterns fel och att bara invandrare får massa barn och att invandrarna därför kommer ta över Sverige inom några år.
Har inte heller läst hela men är rätt säker på att du har rätt ändå. Det beror som jag ser det på två saker: 1. flashback har många rasister och antifeminister, och 2. det är faktiskt så det är till stor del. Du vill säkert inte att det ska vara så att feminismen senaste 50-60 åren hade sjukt negativ effekt på allas liv, inte minst utan främst kvinnornas, men så är det bara.
Citera
2024-02-23, 14:18
Medlem
Citat:
Vill man bli stark – ge inte bort din energi till fienden.

Det där identitetspolitiska träsket tar en massa men ger ingenting tillbaka förutom bitterhet, ilska, hat och förakt. Så där, du har precis gått i fällan.

Styrka och optimism det är människans naturliga egenskaper och något som gör honom ostoppbar. Det är också det första våra fiender försöker ta ifrån oss, av samma anledning.
Hatet mot identitetspolitik leder också till bitterhet, ilska, hat, förakt och är destruktivt egentligen. Och ger ingenting tillbaka.
Citera
2024-02-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen fattar inte jag varför kvinnan alltid försöker undkomma all sorts ansvar. Ekonomiskt ansvar i form av underhållsbidrag föreligger idag.

Exemplet med glömd kondom, hmmmm, tror nog att det är mer förekommande att kvinnan "glömt" tagit piller.

Kan du svara på ifall mannen vill att barnet föds, ska det då finnas ett tvång för kvinnan att föda barnet samt ha ett ekonomiskt ansvar i form av att betala underhåll tills barnet fyllt 18?
Det enda kön som verkligen seriöst ansträngt sig för att ”undkomma” ansvar för resultaten av sitt sexande är män.

Jag kontrar din fråga med om vi imorgon kommer på hur man kan få mäns kroppar att härbärgera ett foster, ska vi få tvinga män att vara gravida?

Det blir på samma gång ett svar på din fråga.
Citera
2024-02-23, 14:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Hur svårt ska det vara att förstå att feminismen förklarats som statsreligion, för att utnyttjas till att jaga tjejer / kvinnorna ut i arbetslivet för att göra karriär och därmed smula sönder befolkningstillväxten? På det sättet har man förberett och legitimerat massinvasionen. Varje nations främsta intresse bör vara att se över befolkningsunderlaget! Det har USA och EU gett totalt fan i och nu ser vi hur västvärlden utarmas och förstörs, medan kvinnorna i väst ligger och pullar upp sig själva brygga på Only Fans!

Allting är planerat sedan länge och funkar som ett självspelande piano!

Du glömde månlandningen och 9/11 i din analys.
Citera
2024-02-23, 14:24
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är aldrig fel att vara välinformerad om världens beskaffenhet. Du skriver många ord men det hela kokar ned i "Sök ingen information om judemakten goj".

Patriarkatet
Kapitalister, borgare
Judemakten

Finns det några likhetstecken?

X + X + X =

Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Hatet mot identitetspolitik leder också till bitterhet, ilska, hat, förakt och är destruktivt egentligen. Och ger ingenting tillbaka.

Det har du rätt i.
Citera
2024-02-23, 14:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Har inte heller läst hela men är rätt säker på att du har rätt ändå. Det beror som jag ser det på två saker: 1. flashback har många rasister och antifeminister, och 2. det är faktiskt så det är till stor del. Du vill säkert inte att det ska vara så att feminismen senaste 50-60 åren hade sjukt negativ effekt på allas liv, inte minst utan främst kvinnornas, men så är det bara.

Vilka negativa effekter menar du då? Är det inte positivt att kvinnor i dag har en helt annan frihet än vad de hade för 50-60 år sedan?
Citera
2024-02-23, 14:26
Medlem
Citat:
Var finns den ekonomiska tyngdpunkten i ett samhälle? Jag vill att du Bernael presenterar det här och nu, eller håller käften. Något av de två för just nu bidrar du ingenting till ämnet utan förstör tråden.

Absolut, enkelt.
I Sverige ligger den i våra naturtillgångar.
Skog, malm och industri.
Citera
2024-02-23, 14:26
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Global uppvärming
Kommande Istid
Feminism
Tråkig ofeminin attityp
Kvinnor som vill ha barn allt senare i åldern
Fler män som ej vill ha barn med gamla kvinnor med extremt oattraktivt bagage för familjebildning, som med sista äggen i korgen vill stressa fram graviditeter.

Äntligen!!!
Barnskam har fått fäste.

Först var det väl flygskam?
Sedan följde skammarna ...ja vilka då? Vilken ordning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in