2024-02-23, 11:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Dyra huspriser och dåliga skolor och sämre välfärd. Det behöve inte längre handla om kvinnors självförhärligande eller karriär. Jag hade också tvekat i dagsläget. Vår omvärld påverkar oss också. Den är just nu inte gemytlig och sånt spelar roll.
Apropå gemytlighet. Jag skulle säga att just kvinnlig omtanke och kärlek är det som försvinner i vårt nya samhälle, när internet och mer konsumtion kommer in. Det kan vara mer kvinnlighet vi behöver.
Citera
2024-02-23, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QvQ
Många kvinnor jag känner runt 30 års åldern, har inga barn och vill inga ha. De gillar katter eller hundar mer, och tycker sig inte finna sin man i livet, alltid något klagas över eller inte tillräckligt.
Själv fick jag ta passet o dra för finna en pingla som vill producera. I flashback språk heter det nog rasblanda
Det där med hundar är intressant. Det är onekligen så att kvinnor skaffar hund som ett substitut till barn. Jag ser själv att unga kvinnor jag känner skaffar hund den tidpunkten i livet då de normalt skulle haft sitt första barn. Kanske skulle det ha viss effekt i fall man förbjöd kvinnor att skaffa hund innan en viss ålder.
Citera
2024-02-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Det är inte minskningen i sig som är problemet, utan sammansättningen av befolkningen.

Det är den unga delen av befolkningen som konsumerar. Hänger du med bättre nu kanske.

Jag förstår att du inte förstår.
Konsumtionen hos unga är liksom inte ens en faktor i ekvationen. Föddes du såhär dum eller har du fått någon skada under livets gång?
Citera
2024-02-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Du säger således att du är för dum för att luska ut saker och ting själv? Gott så. Men det är inte så svårt egentligen, om man vet hur man ska applicera den vetenskapliga metoden på egen hand. Det går att läsa vetenskapliga artiklar och lyssna på experter och utröna om det är bullshit eller inte och vad som är mest troligt.

Vidare måste man förstå att vetenskapen och dess företrädare via diverse myndigheter och organ tyvärr har blivit korrumperade av olika industrier och monetära intressen, så det är oklokt att blint lita på vad som kommer ut ur mainstream. Det brukade vara någonting som folk på vänsterkanten visste om, men på senare tid verkar ha övergivit.

Ett exempel av flera på denna korruption är "forskning" gällande diet och nutrition. Big food sponsrar studier, köper forskare, och publicerar bara sånt som talar till deras fördel, och skuffar undan det som talar emot. Det här är inget nytt och är ett enormt problem inom flera forskningsfält.
Att folk resonerar likt dig och tror sig kunna förstå signifikans utav en eller flera studier är bl.a. just varför det är käpprätt åt helvete.

De flesta saknar först och främst grundläggande kunskap om studiedesign och vad begreppen som används faktiskt betyder.

Ännu fler saknar en faktiskt förståelse i ämnet att kunna applicera kritiskt tänkande, att finna fel i resonemang eller upplägget av studien.

Slutligen är det många som inte är bekanta med fenomen som reproduktionskris och publikationsbias.

Även expertgrupper har svårt att dra vettiga slutsatser i flera om inte de flesta fall.

Men HÄR kommer FLASHBACKAREN som MINSANN kan UTRÖNA OM DE ÄR BULLSHIT ELLER INTE. Dunning-Kruger 2000.

Men jag vet att detta är internet. I verkligt samtal med sakkunnig hade du suttigt artigt och visat dig oförstående. Man får ta allt man läser på nätet med 15 nypor salt.
Citera
2024-02-23, 11:47
Medlem
Tradens avatar
Inte så konstigt när hela befolkningen är demoraliserad, skuldsatt och utfattig. Kvinnor ska vara män och män ska vara kvinnor. Tänk när dagens woke-skadade generation växer upp som blivit ännu mer hjärntvättad med smörja och rena fantasier istället för hur verkligheten ser ut.

Att det kostar 5 miljoner för en lägenhet och att 70% av inkomsten går i skatt och avgifter gör det inte heller enklare att starta en familj.

Dessutom har antagligen ett antal kvinnor blivit infertila av vaccinet, vilket såklart påverkar födelsetalen.

Lösningen är att män blir män igen och kvinnor åter blir kvinnor. Vi bör omgående kasta dagens dekadenta skräpkultur och återgå till en kultur och ett levnadssätt som baseras på verkligheten och inte woke-fantasier.
Citera
2024-02-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så alla fakta som talar för din teori är sanna och alla fakta som talar emot din teori är falska. OK.

1. Grundhållningen för all seriös jämförelse är att så mycket som möjligt är likt i allt annat. Jämför alltså LIKVÄRDIGA länder...ex I-länder, ungefär samma system, lagar etc etc
ex håll dig inom Europa eller västvärlden....I Europa så har nativiteten sjunkit överallt, och Sverige ligger rel. högt, även om nativiteten har sjunkit även hos oss.
Citera
2024-02-23, 11:51
Medlem
Upplyftens avatar
Vem har lust att bli upp över öronen förskuldade för att bo tillräckligt stort och dessutom betala av skulden till rekordränta ? I toppen av en bostadsbubbla ?
Inte jag i.a.f. Vem har lust att stå i bostadskö i 15 år för att komma över en bostad som inte befinner sig i ett sysslolöst blatteghetto för de som är mindre bemedlade ? Inte jag i.a.f.

ALLT har blivit dyrare sedan pandemin tog slut, ALLT har blivit mer osäkrare i omvärlden sedan 2 år tillbaka.

Woke och feminism har NOLL med sjunkande födelsetal att göra. Det förstår t.o.m grundskoleelever
Senast redigerad av Upplyften 2024-02-23 kl. 11:55.
Citera
2024-02-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Inte så konstigt när hela befolkningen är demoraliserad, skuldsatt och utfattig. Kvinnor ska vara män och män ska vara kvinnor. Tänk när dagens woke-skadade generation växer upp som blivit ännu mer hjärntvättad med smörja och rena fantasier istället för hur verkligheten ser ut.

Att det kostar 5 miljoner för en lägenhet och att 70% av inkomsten går i skatt och avgifter gör det inte heller enklare att starta en familj.

Dessutom har antagligen ett antal kvinnor blivit infertila av vaccinet, vilket såklart påverkar födelsetalen.

Lösningen är att män blir män igen och kvinnor åter blir kvinnor. Vi bör omgående kasta dagens dekadenta skräpkultur och återgå till en kultur och ett levnadssätt som baseras på verkligheten och inte woke-fantasier.

Källa på att "kvinnor blivit infertila av vaccinet" tack.
och berätta hur skulle denna infertilitet eller den ekonomiska kristen, bostadspolitiken etc etc lösas via att "män blir män igen och kvinnor åter blir kvinnor."?
Citera
2024-02-23, 11:53
Medlem
Så färre vita svenska barn medans negrerna och muslimerna kommer hit och förökar sig som kaniner, folkutbytet är ett faktum
Citera
2024-02-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Apropå gemytlighet. Jag skulle säga att just kvinnlig omtanke och kärlek är det som försvinner i vårt nya samhälle, när internet och mer konsumtion kommer in. Det kan vara mer kvinnlighet vi behöver.
Såklart är det kvinnlig värme och mjukhet världen behöver. Vi behöver ocskå fler bebisar i väst för att kunna tro på en god framtid. Men världen är just nu hård. Och vi bor i hårda samhällen. Vet inte hur man ska
vända det. Själv drar jag rötter ifrån Kroatien. Om du visste hur många västerlänningar åker dit och bosätter sig pga inte bara klimat utan de gamla värdena som huserar där. Familjen och omsorgen om barn från olika håll. Från Skolan, idrotten, hemmet. Ja samhället är väldigt annorlunda mot här. Livet i småbyarna längs kusten och öarna där är så optimalt på så många sätt.
Citera
2024-02-23, 11:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Orsaken är att invandringen minskat därav minskar inflödet av invandrarkvinnor som föder 100 barn per skalle,

Invandringen har inte alls minskat. Den ligger på stadiga 100.000 per år.
Citera
2024-02-23, 11:56
Medlem
Region med lägst födelsetal på 20 år:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/darfor-fods-farre-barn-i-blekinge-lagsta-antalet-pa-20-ar--ivdz9h

Jämförbart grannland Norge med lägst uppmätt antal födslar någonsin:

https://sykepleien.no/2023/03/laveste-fodselstall-som-noen-gang-er-malt

Även Danmark publicerar lägst födelsestatistik sedan minst 10 år tillbaka:

https://www.dst.dk/en/Statistik/emner/borgere/befolkning/foedsler
Senast redigerad av CoolGenerator 2024-02-23 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in