2024-02-23, 09:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Märkligt att nativitetstalen alltid läggs som kvinnors ansvar.

Det är det ju inte, man är två om att skaffa barn oftast. Även kvinnor som vill ha barn väljer ofta abort om mannen i fråga inte vill ha barn, eftersom att ensam ta hand om barn är svårt.

Där finns också ett samhälle, om samhället ifråga är för svårt leva i med barn...dålig barnomsorg, dåliga villkor för familjer med barn, ont om bostäder, dålig jämställdhet etc etc så självklart blir det en stor grupp människor som inte tycker sig kunna skaffa barn i samhället. Så även typ av samhälle bär ju ansvar för om barn blir till eller inte.

Lite tröttsamt att denna fråga alltid ska åläggas som något som kvinnor ska "fixa" lite sådär är av sig själva.

Förstås spelar fler faktorer in. Hur tänker du dig att villkoren för svenska familjer är när det gäller barnomsorg, ekonomiskt stöd, jämställdhet som du tar upp t.ex. ?
Citera
2024-02-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det handlar inte om vaccinet eller ej, det handlar om att man ska vaccinera de som behöver det och absolut inte de som inte behöver det. Ren idioti att vaccinera kärnfriska kvinnor i 20 års åldern, gör mer skada än nytta som vi ser nu. Samma med män i den åldern.

Tja, sånt tycker jag medicinsk- och epidemi experter ska ta ställning till.
De ansåg över hela världen att det var en bra idé att hela befolkningen vaccinerades.

Du förstår 20 åringar kan inte bara smittas....de kan också smitta.
Citera
2024-02-23, 09:41
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atg2000
Förlossningsvården är ett bra preventivmedel.
-kom in så sent som möjligt, född snabbt, åk hem så fort de går.

6 timmar efter födsel kommer du bli ombedd att lämna.
Om du ens hunnit fram, i norra sverige får man gå kurs i säker Förlossning i bil, låter ju mysigt!

Detta är också en starkt bidragande faktor tror jag.
Det är inte ett trevligt, lugnt förfarande längre. Det är stress. Fort in fort ut.
Citera
2024-02-23, 09:44
Medlem
Citat:
Tja, sånt tycker jag medicinsk- och epidemi experter ska ta ställning till.
De ansåg över hela världen att det var en bra idé att hela befolkningen vaccinerades.

Du förstår 20 åringar kan inte bara smittas....de kan också smitta.

De kan även smitta fast de är vaccinerade, naiv du är som tror att världen styrs av några fina, godhjärtade människor. Öppna ögonen och se hur världen ser ut, läkemedelsbolagen sysslar inte med välgörenhet utan det är pengar först som gäller alltid.
Citera
2024-02-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Förstås spelar fler faktorer in. Hur tänker du dig att villkoren för svenska familjer är när det gäller barnomsorg, ekonomiskt stöd, jämställdhet som du tar upp t.ex. ?

I Sverige är det ju bättre än vad det är i flera andra jämförbara länder, vi har ju haft en av Europas högsta nativitetssiffror innan vi nu sjunkit till nuvarande siffra.

Men vill man få bättre siffror så är det ju där man kan göra något åt saken och inte att gravt försämra för kvinnor ex.
Citera
2024-02-23, 09:45
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar

Trots utbildning karriär osv så vill kvinnor ha barn men dom vill kunna ge dom bra förutsättningar i ett tryggt område och det finns inte längre.

Det var ju kvinnor som ville ha ett tryggt multikultisamhälle fyllt av kriminella klaner, våldtäktbabbar, rånarbabbar, kaosniggers och annat, de stora eviga svenska kvinnans kamp, har vart att ta bort de onda vita männen som skapar all rasism.

De har fått precis som de ville och nu säger du det istället är orsak till att de inte vill ha barn.. de har inte hittat sin drömbabbe helt enkelt, av de miljoner som släppts in illegalt.
Citera
2024-02-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
De kan även smitta fast de är vaccinerade, naiv du är som tror att världen styrs av några fina, godhjärtade människor. Öppna ögonen och se hur världen ser ut, läkemedelsbolagen sysslar inte med välgörenhet utan det är pengar först som gäller alltid.

Nej vaccinerade människor får inte covid och smittar därför inte andra.

Det är inte läkemedelsbolag som bestämmer dessa saker.
Citera
2024-02-23, 09:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
är det ingen som tänker dela social media som en delaktig bov i det hela?

För mig känns det som Internet / sociala median har rubbat vårat sett att se på varandra.
Alla civilisationens produkter rubbar det naturliga livets mönster och drivkrafter. Både framsteg och galenskap förändrar människor.
Citera
2024-02-23, 09:48
Medlem
Citat:
Nej vaccinerade människor får inte covid och smittar därför inte andra.

Det är inte läkemedelsbolag som bestämmer dessa saker.

Det är ju bekräftat att även vaccinerade kunde smitta, du behöver inte citera mig mer eftersom du uppenbart är ett nättroll.
Citera
2024-02-23, 09:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
- Ekonomisk kris
- Klimatkris
- Sämre politiska tider i världen, med galna gubbar med för mycket makt lite överallt, som ännu galnare? idioter i befolkningen verkar acceptera och tom gilla.

Inte så konstigt att många inte är så sugna sätta barn till världen.
Nja, de där argumenten håller inte. Det var (oftast) ännu värre förr, världskrig, kalla kriget med ständigt atombombshot, fattigdom, massor med då obotbara sjukdomar som går att bota idag... Ändå skaffade folk barn. Massor med barn.
Citera
2024-02-23, 09:51
Bannlyst
Toxic skitsamhälle. Ingen moral, ingen integritet, ingen spiritualitet. Alla är verkligen helt jävla degenererade. Jag tål inte debattklimatet, jag tål inte trenderna och jag tål inte min egen generation. Jag känner ett enormt hat dagligen. Jag hoppas att folk kläms åt rejält i depressionen. Alla jävla idioter man har behövt stå ut med.
Citera
2024-02-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, de där argumenten håller inte. Det var (oftast) ännu värre förr, världskrig, kalla kriget med ständigt atombombshot, fattigdom, massor med då obotbara sjukdomar som går att bota idag... Ändå skaffade folk barn. Massor med barn.

Precis, krig och ekonomiska kriser har tyvärr alltid gått i cykler. Det som är nytt är massvaccinationen av kärnfriska ungdomar med ett nödgodkänt vaccin. Allt för att göda läkemedelsbolagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in