2024-02-23, 06:44
Medlem
Nyans2026s avatar
Själva syftet med dagens feminism är att kvinnor ska bete sig som män.
Och som ni alla förhoppningsvis vet så kan inte män föda barn.
Citera
2024-02-23, 06:45
Medlem
Sverige hade outsourcat barnafödandet istället för att ordna förutsättningar för svenskar att skaffa barn. Nu ströp vi invandringen och då bubblar problemet upp till ytan. Har svårt o se att man kommer ta det på allvar och svenskar hatar sitt egna folk så vi lär se en ökad invandring igen så småningom snarare än att man tar barnafödandet på allvar. Vi gör oss helt enkelt beroende av att byta ut folket och till många svenskars glädje skrämmande nog.
Citera
2024-02-23, 06:50
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det är ju en långvarig trend i hela västvärlden med sjunkande födelsetal.

De sista två åren har det dock konstaterats bero på vaccinerna. Jag vet inte hur man kan komma åt det, kanske med ett anti-vaccin-vaccin
Ja.
Nä jag tror på en svensk variant av ’Stora Språnget’ fast den ska heta ’Svenska Stånket’. Dvs, det får bli vad det lider;

Stäng av internet för alla fertila kvinnor.
Stäng av internet för alla män.
Byt ut alla migranter som saknar asylskäl mot statligt subventionerade barnpassare/dagmammor.
Stick hål på alla kondomer o kalla det för tillverkningsfel.
Byt ut p-piller mot sockerpiller.
Inför medborgarlön.
Återinför detta med Folkets Park, Folkets Hus osv samt bedriv kostnadsfri underhållning där för ungdomarna.
Lägga så mycket ekonomiska resurser det går på att kvinnorna inte ska behöva arbeta hela tiden.

Sen får framtiden utvisa om det räddade svenskens existens. Typ så.
Citera
2024-02-23, 07:00
Medlem
Kragoms avatar
Folk sitter med sina telefoner istället för att göra det som man gjorde förr
Citera
2024-02-23, 07:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Ja jag undrar ofta varför det är så viktigt med befolkningsökning i en värld med finita resurser och belastning på naturen.

Är väl alldeles utmärkt att vi inte ynglar av oss mer än så. I får väl bemöta befolkningsminskningen med lösningar för att göra det hållbart ändå. Finns många icke jobb och pappersvändare som knappast uppfyller något egentligt syfte. Dags att rationalisera bort lite skit.

Sen lär andra länder växa om oss och svenskarna kommer väl att tyna bort från historien eftersom övriga världen skiter i vilket.

De där pappersvändarjobben kommer nog ändå försvinna mer och mer när AI tar över just den delen.
Här kommer det inom tio år finnas mängder med personal som behöver något nytt att göra.
Citera
2024-02-23, 07:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Feminism och globalisternas strävan att få alla att bo i femtonminuters städerna är orsaken. I dom deprimerande betonghyreshusen vill nog ingen bilda familj.
Citera
2024-02-23, 07:06
Medlem
Handlar om att man inte ser det som egalt vilka liv barnen kommer att få.
Att föda barn till det mångkulturella helvete Sverige har blivit?
Nej tack.
Att veta att man kommer att vara en sönderstressad mamma för att man också måste försörja ockuperande kvinnor och deras barn.

Förmodligen är nu den första gången i vårt lands historia som jag, som kvinna, vet att mina barn kommer att få en betydligt sämre barndom än den vi hade.
Citera
2024-02-23, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kragom
Folk sitter med sina telefoner istället för att göra det som man gjorde förr
I kombination med för höga krav
Citera
2024-02-23, 07:28
Medlem
Mycket som skylls på feminism. Låter som många incels och mentalt veka män som har ett stort behov att dominera kvinnor.

Jag föredrar viljestarka och intelligenta kvinnor som kan utmana mitt intellekt. Hade inte orkat med att ha en underställd kvinna någon längre tid. Livet och diskussionerna blir betydligt roligare när de har mycket bakom pannbenet och inte är några fogliga avelskossor.

Tror kvinnor har svårt att hitta likvärdiga män idag. Högre utbildade kvinnor som blir avskräckta från macho snubbar med stort ego med låg intelligens och utbildning. De omoderna män som vill att kvinnan ska vara en passopp och tillfredställa sin man vid varje tillfälle han vill har nog svårt att hitta kvinnor som accepterar det.

Kvinnorna har egen inkomst och kan leva själv vilket har lett till mer jämställda relationer. Många härinne tycker araber är fruktansvärda, de har i många fall fortfarande samma ide att kvinnor ska föda barn och vara hemma och tillfredställa dem. Jävligt omodernt.

Den moderna kvinnan och mannen kan ha riktig ömsesidig kärlek utan att vara i beroendeställning till den andra. Nåja, tills du köper ett svindyrt hus och har lån, barn osv, då blir det krångligt.
Citera
2024-02-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att föda barn till det mångkulturella helvete Sverige har blivit?
Nej tack.

Helt sant. Hade jag gjort en kvinna gravid så hade jag ganska snabbt därefter börjat prata om att flytta till Finland just för att man inte vill ha barn i ett mångkulturellt land där ungen ska minimeras och käppar ska sättars i hjulen för att det råkar vara en vit man om det hade varit en pojke och blir det en flicka hade jag mått dåligt av tanken på att hon drar hem en neger.

Det är våra egna söner och döttrar som vänstern äcklas av och som de motarbetar, man vill inte gärna ha barn inom 10 mil från den svenska vänstern och deras ingenjörer.

Edit: var det inte snack om att svenska barn skulle slussas mot föräldrarnas vilja till skolor i invandrartäta områden nyligen? Case closed.
Senast redigerad av RogerRaket 2024-02-23 kl. 07:51.
Citera
2024-02-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Visst är ekonomin en faktor. Men det är ju inte hela förklaringen. Förr fick de 10 ungar även om de var jätte fattiga med dagens mått. Detta är en trend som har pågått länge och i många länder.
Förr fanns det inte preventivmedel.
Det verkar som att många faktiskt inte vet det.
Citera
2024-02-23, 07:37
Medlem
Vet någon vart man kan se statistik per kommun?

Jag hittade det häromåret men nu lyckas jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in