Citat:
Ursprungligen postat av
Hermes88
Vad tror ni är orsakerna till denna nedgång? Är det ekonomiska orsaker, livsstilsval, eller kanske något annat?
Det är nog en mycket komplex och sammansatt fråga, men jag skulle tro att det finns faktorer som spelar in på ett ganska betydande vis, bl.a...
1. Starkt minskad framtidstro och en indoktrinering av unga i att världen ska gå under av klimatförändringar inom kort. Jag har själv hört stackars unga tjejer prata om att de inte ska skaffa barn eftersom Greta har sagt att världen snart går under i klimatförändringar.
2. Unga killar och tjejers oförmåga att bilda meningsfulla relationer till varandra, och gå igenom såväl svåra som goda tider med varandra vid respektives sida. Stora delar av människorna i barnafödande ålder idag kommer ifrån skilsmässohem, med allt vad det kan innebära under ens egen uppväxt och är därför mindre hugade att sätta nya barn till världen om de riskerar att växa upp på samma sätt (jag är född i början av 80-talet och när jag gick ut högstadiet så hade enbart 2 personer i mitt kompisgäng, varav jag själv var den ena, bestående av 14-16 personer, lite beroende på hur man räknar, sammanboende föräldrar).
3. Feminismens framfart i västländer, som i många fall direkt lett till att unga killar inte vill ha med unga tjejer att göra. Det har blivit politiskt korrekt och bra att som kvinna inte ta ansvar för någonting och skylla allt ont på vita män. Det är inget recept för framgång när det gäller samvaro och barnafödande, och ett direkt resultat av 2a och 3e vågens feminism. De ville uttryckligen slå sönder kärnfamiljen och har idogt arbetat mot detta.
4. En groteskt stor invandring av, främst män, från MENA. Detta har lett till en kraftigt förändrad samhällsbild, med helt nya hänsynstaganden och farozoner som våra unga idag måste ta itu med, som knappt existerade för bara 25 år sedan. Vem är egentligen intresserad av att skaffa barn, om man vet att de måste gå i skolor där Achmed och Muhammed är i majoritet och deras egna barn riskerar förnedringsrån, misshandel eller sexualbrott dagligen i sin skolmiljö där de ska vara trygga? Vad har denna utveckling, vidare, för konsekvenser för svenska barn och ungdomar? Vilken normal "Jesper och Johanna" vill att deras ungar ska komma hem och bryta på Rinkebysvenska med hasch och kniv i skolväskan redan som 10-12 åring?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hermes88
Och viktigare, vilka åtgärder kan vidtas för att vända denna trend?
Man behöver ett målmedvetet och omfattande arbete mot att återställa Sverige som suverän och fungerande nation, med egen kultur och värderingsram. Massutvisningar av kulturellt främmande avarter, kriminella klaner o.s.v. Utöver det måste man omgående bryta med hela Greta Thunberg-narrativet och dess skadliga inverkan på framtidstron hos främst ungdomar.
Om man gör detta, så kommer skutan så sakteliga att börja räta upp sig igen. Det kommer dock att ta tid, flera tiotals år. Det existerar ingen quick fix när det gäller den här gropen.