Citat:
Ursprungligen postat av
What-do-u-meanhi
Det enda jag fick ut av Liam M video vag hur Jocke och Chrippa snackar om youtubr/influenser världen.
Att man ska tänka på hur det ser ut uttåt och det verkar som att Jocke försöker manipulera Chrippa mycket.
Chrippa känns som en 16 åring som blir konfronterade av sin far.
Jocke vägleder chrippa och säger att vad han ska göra.
Tolkade inte samtalet alls som Liam m gjorde. Att Jocke försökte lura Chrippa att erkänna att han slagit Linnea (hur gjorde han detta isåfall?)
Min bild att Jocke är en psykopat som försöker manipulera tittare och folk runt honom kvarstår (och har blivit tydligare) efter denna videon.
Jocke försöker låta som en sund person och vill inte ta något ansvar i att han startade hela detta drevet.
Tycker att Joakim framstår som en extremt manipulativ och nästintill brutalt hänsynslös person. Kan inte ens tänka mig tanken att någon skulle sälja ut sitt syskon på detta sättet.
Man hör ju i samtalet hur mycket tilltro Christopher har till sin bror, nästan så att han verkar se Jocke som en fadersgestalt. Christopher verkar inte vidare intelligent och han framstår även som nästintill infantil i samtalet med sin bror och han ångestnivå verkar vara total.
Trots det så läcker Joakim det högst privata samtalet dom sinsemellan till Anjo, en kreatör på Youtube som har trakasserat hans bror och hans brors partner i flera veckor gällande något som inte ens angår Anjo själv. Och denne Anjo läcker sedan vidare detta samtalet och allt annat privat om Christopher till en helt anonym kreatör på Youtube som sedan gör allt publikt.
Joakim påstår att han vill att alla lägger ner, trots det så ger han alltså samtalen till Anjo som sedan ger samtalen till en annan individ. Om Joakim hade varit genuin hade han inte försvarat Anjo så sent som häromdagen då han tvärtemot sin bror ville gå ut med hur bra Anjo är med sina barn samt det faktum att han fortfarande följer Anjo på Instagram och ska åka utomlands med honom.
Sjukt.