2024-02-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Helt riktigt, folk sitter o försvarar sina favoriter, och hittar fel i allt bland de personer de inte gillar. Diskussionerna här går om och om hela tiden, precis som dramat gör nu.

Säger man att Jocke har fixat lägenhet till Chrippa, nej då ska det diskuteras om han kanske hyr ut den olovligen o bla bla
Yep, fakta biter inte här. Sinnessjuka människor. Lämnar nog tråden. Personen som tråden handlar om kommer ändå inte finnas om ett år eller sitta inburad för ekobrott för ett gäng år framöver. Det är kört.

Kärlek till Chloe.
Citera
2024-02-22, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Yes exakt! Det var just dessa 3 saker jag reagerade över i videon som var ”nya” och inte alls speciellt förvånande faktiskt!
Och!
Liam: ”Enligt Anjo är samtalet i tre olika inspelningar pga av att Lisen ringde hela tiden”
Det var inte klippt alltså… Ja man kan ju hävda vad som helst för att inspelningar bryts, svårt att motbevisa!
Hahaha, den sämsta bortförklaringen jag hört.
Lika dålig som att Anjo inte gav papprena till Liam, dom låg bara i hans studio...

Vaddå Lisen ringer hela tiden?
Citera
2024-02-22, 23:53
Medlem
Jag tänker inte uttala mig om hur mycket skulder C har men om det stämmer att han har dom skulderna som det påstås, hur fasen är det isf möjligt att fortsätta leva på som vanligt som att ingenting har hänt utan att kronofogden kommer och tar hans grejer?
Citera
2024-02-22, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Jag tänker inte uttala mig om hur mycket skulder C har men om det stämmer att han har dom skulderna som det påstås, hur fasen är det isf möjligt att fortsätta leva på som vanligt som att ingenting har hänt utan att kronofogden kommer och tar hans grejer?
Därför att han inte äger någonting av värde på pappret. Antagligen är det Jocke o Jonna ab som äger det mesta.
Jag vet inte, men det är rimligt
Citera
2024-02-22, 23:57
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Såhär går det när fel människor kommer till makten.
Vad har Jockoboi gjort för världen egentligen?
Hans bröder drogs med i hypen och när dom blev poppis och således konkurrenter till Jocki, då skulle dom slaktas.
Riktigt obehagligt.
Lite i klass med Putin, Trump, Hitl3r och andra maktgalna män.

Säga vad man vill om Jocke och hans historia, men han hjälpte ändå Chrippa med en hel del sen han blev frisläppt, var ju bara när Chrippa gick tillbaka till Linnea som Jocke blev förbannad igen.

Sen att han spelar in samtal och skickar till anjo osv är väl en sak, men i övrigt så kan man inte säga att Jocke slaktar Chrippa. Det är väldigt hårt att säga.

Tycker Chrippa slaktar sig själv rätt bra.
Citera
2024-02-23, 00:00
Medlem
Dopys avatar
Har jag fattat det rätt.
Jocke har haft telefon på högtalare när han pratat med Chrippa, och Anjo har stått bredvid och spelat in deras samtal?
Citera
2024-02-23, 00:01
Avslutad
Citat:
Anjoponken han la upp detta
https://ibb.co/HKgBRBr

Sitter Anjo och smygfilmar Jocke när han har privata samtal med sin bror och sedan sprider samtalen på sociala medier? Anjo tycker inte att han behöver be om lov för han äger visst materialet. Men när Linnea smygfilmar är det värsta grejen? Hon äger väl också materialet och då får hon väl också göra vad hon vill med det, men det är skillnad om Anjo gör det. Jag tycker inte Anjo behöver be Chrippa om lov, men han måste väl be Jocke om lov innan han sprider hans inspelade samtal. Dom är väl vänner även om Anjo äger materialet?

Jag kan verkligen inte förstå hur Jocke kan hålla Anjos rygg efter allt han gjort mot Jocke. Anjo lovar Berg-familjen att han inte ska släppa något mer content om Chrippa, så han kringgår det genom att skicka materialet till Liam M (för att han håller vad han lovar till sina följare). Han spelar in privata samtal Jocke har och sprider dessa, han sprider screenshot från konversationer med Jocke utan att be om lov, han sprider inspelningen från Chrippas lägenhet etc. Han våldgästar Chrippas lägenhet mitt i natten med en Insta-live med 10-15k tittare och ställer till värsta scenen (efter att han lovat Jocke att inte göra mer content om Chrippa).

Hela högen av Jocke, Anjo, Linnea och Chrippa har ju värsta dubbelmoralen... Klarar knappt av att följa det här dramat längre. Alla har psykos.
Citera
2024-02-23, 00:04
Avslutad
Citat:
Säga vad man vill om Jocke och hans historia, men han hjälpte ändå Chrippa med en hel del sen han blev frisläppt, var ju bara när Chrippa gick tillbaka till Linnea som Jocke blev förbannad igen.

Sen att han spelar in samtal och skickar till anjo osv är väl en sak, men i övrigt så kan man inte säga att Jocke slaktar Chrippa. Det är väldigt hårt att säga.

Tycker Chrippa slaktar sig själv rätt bra.
Jocke var rädd att hela skvallervärlden skulle få reda på att Jockibois bror knarkar och misshandlar kvinnor.
Det var Jockis stora skräck.
Därför startade Jocke ett hatdrev mot ett brottsoffer och det utan dess like, med hjälp av sina kontakter, han är ju den store joakimlundell... killen hela dan

Att wannabees som Anjo, Rask, Cluee gör allt för sina minuter i strålkastarljuset är uppenbart.

Allt detta är äckligt.
Christofer har inte förnekat att han skadat Linnéa.
Linnéa är den som lagt fram bevis, för det har hon hånats och det har vänts emot henne, precis som om det är hennes fel att Chrippa snedtänt?!

Herrejösses
Citera
2024-02-23, 00:05
Medlem
Citat:
Chrippa bekräftade ju att han LOVAT soc att de under ett tag skulle bo under samma tak.

och så inte banal hoppar på en om vad löfte betyder:
" Ett löfte handlar om att upprätta en relation, att förbinda sig att göra det man lovat. " Och han LOVADE att bo under samma tak med Julia för Chloes trygghet.

Nej, det bevisar bara att Skabbe och du tycks lida av samma sorts svagsinthet och begreppsförvirring. Visa gärna var i SoL det står att föräldrars umgänge med sina barn är villkorat föräldrarnas samboskap.

Här har en länk - lycka till
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/socialtjanstlag-2001453_sfs-2001-453/

Eureka...?
Citera
2024-02-23, 00:06
Medlem
Citat:
Gjorde inte Jocke det, han sagt att han gjort det?
Kan man inte lita på vad Kungen av Manipulation säger?

Jocke "fixade bevis" så att Chrille "friades" från häktningen....
Sug på dom orden.

Men det som togs upp i videon nu (om det är den du utgår ifrån?) var väl att det var Julia som kontaktade och anmälde till soc gällande att Linnea befann sig i lägenheten vilket föranledde grabbarna grus intåg där?? Eller jag kanske missade något, känner att man blivit rätt mättad på allt kring detta att man bara lyssnar med ena örat ibland.
Så polisanmälan mot Linnea kan ju Jocke fortfarande ha legat bakom, tillsammans med Julia.
(..sen är det väl inte konstigt om det var Julia som skulle ha anmält Linnea för barnfridsbrott då hon ju kritiserades för att inte ha gjort det).
Citera
2024-02-23, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Sitter Anjo och smygfilmar Jocke när han har privata samtal med sin bror och sedan sprider samtalen på sociala medier? Anjo tycker inte att han behöver be om lov för han äger visst materialet. Men när Linnea smygfilmar är det värsta grejen? Hon äger väl också materialet och då får hon väl också göra vad hon vill med det, men det är skillnad om Anjo gör det. Jag tycker inte Anjo behöver be Chrippa om lov, men han måste väl be Jocke om lov innan han sprider hans inspelade samtal. Dom är väl vänner även om Anjo äger materialet?

Jag kan verkligen inte förstå hur Jocke kan hålla Anjos rygg efter allt han gjort mot Jocke. Anjo lovar Berg-familjen att han inte ska släppa något mer content om Chrippa, så han kringgår det genom att skicka materialet till Liam M (för att han håller vad han lovar till sina följare). Han spelar in privata samtal Jocke har och sprider dessa, han sprider screenshot från konversationer med Jocke utan att be om lov, han sprider inspelningen från Chrippas lägenhet etc. Han våldgästar Chrippas lägenhet mitt i natten med en Insta-live med 10-15k tittare och ställer till värsta scenen (efter att han lovat Jocke att inte göra mer content om Chrippa).

Hela högen av Jocke, Anjo, Linnea och Chrippa har ju värsta dubbelmoralen... Klarar knappt av att följa det här dramat längre. Alla har psykos.
Mmm, Liam Ms video hade Anjos töntiga intro... nog fan är det Anjo som valt vad som ska läggas fram.

Vad är Anjo och Jocke så nojjiga över egentligen? Vad är det Linnea har fått kännedom om, förutom att dom ser ner på kvinnor?
Citera
2024-02-23, 00:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är tydligen den svartsjuka Julia som påstås ha anmält Linnea för barnfridsbrott.
Gjorde inte Jocke det, han sagt att han gjort det?
Kan man inte lita på vad Kungen av Manipulation säger?

Jocke "fixade bevis" så att Chrille "friades" från häktningen....
Sug på dom orden.

Hoppas Chrippa och Linnea släpper allt dem har om Anjo nu.
Dem hade sagt att dem skulle vara tysta, inte ta det här offentligt mer, osv. Anjo tror att han kommer undan det genom att låta Liam M släppa allt istället för då är ju Anjo tyst, och helt "oskyldig" enligt honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in