2024-02-22, 20:56
Moderator
Dr Kings avatar
Skärpning i tråden. Denna tråd handlar om Farmen 2024 och inte om äldre säsonger och dess deltagare.

/Moderator
2024-02-22, 20:56
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur kan maten/belöningen vara så varm när Wincent kör dit den med traktorn? Kallnar den inte på vägen?

Vissa rätter hade ju lock.
Corres pizza låg ju helt öppen. Hade säkert färdats ända från Jönköping. 😂
2024-02-22, 21:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Tror absolut det är Corre. Man kan nästan tro Maxine blir grovt huggen i ryggen av någon.
Sätter min peng på Cornelia.
Speciellt efter Cornelias uttalande om att det snart skulle börja flyga skit ut fläkten.
Funderar ibland på om hon har väldigt svår PMS eller har någon diagnos...?

Farmen-Maxines ilska mot deltagaren – mörkades för tittarna: ”Fejkade”
Hur mådde du när du inspelningen var över?

– Lite så där skulle jag säga. Det var tufft för mig. Min första säsong var mycket bättre! Den här gången blev jag påverkad av en annan människa. Det är något jag aldrig varit med om tidigare. Den här människan fick mig att börja tvivla på vem jag var. Det var riktigt illa!
Utveckla, tack.
– En människa kan ha tio olika personligheter, men det räcker att en av dessa är dåliga. Den här personen fejkade allt bara för att få vara med i tv. Inte fint!
https://www.hant.se/noje/farmen-maxines-ilska-mot-deltagaren/10171732

Men Jennifer är en god kandidat också för hon är genomfalsk.

Hatobjektet nr 1 https://imgur.com/a/DlqDtpe
2024-02-22, 21:30
Medlem
Det är absolut Torpet-Cornelia. Maxine har sagt att de inte hade någon kontakt efter programmet och nyligen har börjat prata lite igen
2024-02-22, 21:39
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Torpet-cornerlia och maxime är verkligen en toxisk kombo. Till och med JENNIFER framstår ju som vettig och charmig om man jämför med dessa två.. Får Maxime ha med sig sin ADHD-medicin förresten? Hon känns helt omedicinerad.

Har inget liv så jag har sett om alla avsnitt :

Jag har inget liv så jag läste hela ditt inlägg ...

R.i.p jojje , älska när cornelia sa att hon behövde bara trycka på lite av hans knappar .. BLÅ GUL OCH GRÖN SEN KÖR VI! Vilken powerkvinna .. har aldrig höjt på ögonbrynen för någons citat som den kvinnan gav innan!

Ingen kan klandra Tim , att sukta för sprit räknas ju inte som ett beroende i vissas ögon . hheheh

den där lilla flickan Ronja är så gullig och dum i huvudet så hon förstör för hela gruppen.. utan cornelia hade hon varit ännu värre ..

Magnus och Perre är mina favoriter bara för jag älskar att dom är down to eart

Levin vet jag fan inte vad han håller på med , men om jag skulle välja en människa i världen att ha som granne är det han!
Senast redigerad av Forsokskanin 2024-02-22 kl. 21:42.
2024-02-22, 21:51
Medlem
Hur har Maxine mage att kommentera att Ronja och Cornelia äter bröd och vill ta med sig honung? Hon säger att dom inte förtjänar att vara kvar?! Hon själv då? Som drog ut och snaskade chips och mat? Hon borde ha fått lämna direkt! Bimbo!
2024-02-22, 21:57
Medlem
Crapmagics avatar
Det konstiga med Lavin är att han inte förklarar för tittarna varför han vill dela säng med Max, han bjuder inte på någon mimik eller kroppsspråk till orden för att skapa den där tysta överenskommelsen med oss om hans egentligt snuskiga avsikter, så det blir ingen deal
2024-02-22, 22:12
Medlem
canterburys avatar
Fitt cornelia som är livscoach borde ju vara fullbokad av vidriga människor som vill bli coachade av hennes internet diplomerade utbildning. Ganska självklart att hon inte duger till annat. Opererad överallt förutom i hjärnan och med formen av en kärring nedanför naveln. Har aldrig hållt på att någon inte ska vinna så mycket.
2024-02-22, 23:04
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Vem kan det vara Maxine talar om här tro?

https://nojeslivet.newsner.com/tv/farmen/farmen-maxines-fortvivlan-bakom-kulisserna-morka-beteendet-tittarna-inte-fick-se-fejkade-allt/

Intressant.

Fick hon nog av Cornelia till sist? Eller handlar det om sektledaren Per? Eller den konfliktbenägna Ronja? För det kan väl aldrig vara den kärlekskranke Levin hon menar?

Jag kan inte se att det skulle kunna vara någon annan än Cornelia Nordensson, speciellt som Maxine ordagrant formulerat sig som Cornelia för några avsnitt sedan, gällande att folk inte blir vänner "på riktigt" inne på Farmen, eftersom det ju är ett spel.

Dessutom fick ju Corneila Maxine att lägga sig i en av tävlingarna på Torpet, vilket känns väldigt otypiskt för henne, och som något hon blivit manipulerad av Cornelia till att gå med på.

Jag kan ju givetvis ha fel, men tror inte att någon av de andra skulle ha "ljugit om allt" bara för att få vara med på tv?
2024-02-22, 23:07
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Fitt cornelia som är livscoach borde ju vara fullbokad av vidriga människor som vill bli coachade av hennes internet diplomerade utbildning. Ganska självklart att hon inte duger till annat. Opererad överallt förutom i hjärnan och med formen av en kärring nedanför naveln. Har aldrig hållt på att någon inte ska vinna så mycket.

Kan ingen ta reda på vad för typ av livscoach hon jobbar som? Har hon någon hemsida? Verkar inte så. Hela hon är en bluff.

Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag kan inte se att det skulle kunna vara någon annan än Cornelia Nordensson, speciellt som Maxine ordagrant formulerat sig som Cornelia för några avsnitt sedan, gällande att folk inte blir vänner "på riktigt" inne på Farmen, eftersom det ju är ett spel.

Dessutom fick ju Corneila Maxine att lägga sig i en av tävlingarna på Torpet, vilket känns väldigt otypiskt för henne, och som något hon blivit manipulerad av Cornelia till att gå med på.

Jag kan ju givetvis ha fel, men tror inte att någon av de andra skulle ha "ljugit om allt" bara för att få vara med på tv?

Kan det var hennes "yrke" hon ljugit om också? Vad mer...?
2024-02-22, 23:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Förlåt va?
2024-02-23, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Torpet-cornerlia och maxime är verkligen en toxisk kombo. Till och med JENNIFER framstår ju som vettig och charmig om man jämför med dessa två.. Får Maxime ha med sig sin ADHD-medicin förresten? Hon känns helt omedicinerad.

Har inget liv så jag har sett om alla avsnitt och Cornerlias beteende när Dessan och Martina var på torpet är verkligen bedrövligt.. Med en gång börjar Cornerlia köra med härskartekniker för att få de nya att känna sig utanför och exkluderade. Idiotförklarar i princip Martina som gör vad hon kan med en kram och med Dessan skulle hon krångla och käfta när Dessan bad om att de kunde presentera sig lite kort. Helt jävla otroligt att hon inte tänker sig för hur rutten hos upplevs.

Samma när Magnus var där, direkt börjar C och M att döma Magnus utifrån hans PONDUS(?) som om det skulle ha någon betydelse? Sen var han visst för skön för att bli mobbad av fjortisduon. Hade varit kul att se Magnus bita ifrån mot dem dock.

Torpet-cornerlia är inget annat än en förvuxen mobbar-fjortis-tonåring med (o)klädsam egocentrism ut i fingertopparna. VIDRIG! Hon blev helt personligt kränkt när Martina ställde frågor om vad de har på plats och inte. Så typiskt tonårsbeteende att leta efter fel på grund av att grundinställningen är fel.
Cornerlia har redan bestämt sig från början. Hon är liiiite bättre än alla andra där!
Klassisk krock där mellan två köks-damer i fight om platsen vid spisen. Båda två ser det som deras egna reserverade plats vid spisen och det är inget två-manna jobb inte.

Ger inte mycket för den andra farmen-Cornerlia heller.. Riktig liten pretto prinsessa med fula läppar som är dökåt på sin egen personlighet och bara vill att alla ska vara snälla och glada och vänner och grisarna ska få leva och leva lyckliga och väääärdiga liv.. Nej fy vilken slätstruken och tråkig personlighet.

Några viktiga avhopp/utslagningar skedde ju tidigt. Fjotisbloggaren som "fick skov", Alesia aka Brillan, Ciro eller "TCHIRRÓO" som alla tävlade i att uttala så korrekt som möjligt. Synd att jojje stack hem pga sin trasiga tand. Ronja ledsnade förmodligen och slog helt enkelt ut den på honom. Deras gruff hade varit roligt att följa vidare. Martina får gärna pysa för min del. Hon är så uppenbart inte där för att vinna utan hittade blixtsnabbt sin plats som mamma till allihopa. Nu har hon gjort sitt tycker jag. Ut.

Tim har växt på mig. Lillgammal gubbe som ibland verkar stendum och ibland smartast där. Rolig med sina halva uttryck och stakningar. Låter helt behandlingskadad med sin acceptans, gruppövningar och sävliga ton. Suget efter sprit smäller högst av allas på farmen. Ser inget vidare ut när man arbetar som ung

BAJEN är också go men hade strypt honom om jag var där och sett hans maskande. Tyckte de börjar ta lite på kaggen hans efter allt jobbande också!

Anna och Ronjas mor och dotterrelation i färs-scenen från köket är väldigt gullig. Anna själaglad när hon berömmer sin lilla Ronja, samt Ronjas förmåga att se relationen och låta Anna gotta sig i det. Även när R fick solhatten när Anna åkte ut, då kom det allt en liten tår här också.. Väldigt gulligt!

Magnus fortfarande min favorit. Levin också. Ronja har halkat ner lite pga allt BÖL.

SAMT varför får Wincent en stroke varje gång han försöker uttala ordet "förstås"?
Sätt han på talkurs NU annars kommer jag få en stroke snart..

Och en sista grej. Livsviktig att återupprepa flertalet gånger i varje avsnitt:
Amen! Mycket bra sammanfattat.

Ingen åsikt om Perre? Han får gärna vinna för min del, alternativt Levin. Magnus försöker ta sig fram till vinst genom att gömma sig i gruppen och slippa kamper. Lite fegt. Knoll&Tott ser jag mest som utfyllnad, de driver runt planlöst på gården och räknar tiden.

Av tjejerna är Ronja favoriten. Wannabe-prinsessan Cornelia har lite för höga tankar om sig själv och Dessan har för mycket otur när hon tänker. De andra tre är usch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in