2024-02-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Tack så hemskt mycket för din rapportering!
Det där sista blir man ju kokt på att läsa när de beskriver henne som mjuk och vänlig i sin framtoning när det döljer sig ren och skär ondska bakom den fasaden. Hoppas innerligt de får högsta möjliga straff och aldrig kommer i närheten av barn i framtiden!!

Ja det är inte för inget de benämner det för ”personlighetsproblematik”.
Hon måste kontrollera sig och det är hon inte van vid därför tror jag hon kokar bakom den fromma fasaden och den vänliga framtoningen är nog inget annat än passiv aggressivitet.

Säger bara fy för och vara barn här och ta mot denna tyrann.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-22 kl. 15:51.
Citera
2024-02-22, 15:35
Avslutad
Ekonomiskt motiv har jag tänkt hela tiden.

Pga deras svåra ekonomiska situation och med tron att lilla Z hade en hjärnskada så har båda föräldrarna (men mamman har varit mest drivande) försökt förvärra Z genom misshandel både psykiskt som fysiskt.

Finns även i smskonversation att de trodde de skulle få försäkringspengar - från en försäkring de inte ens betalat på (lågbegåvade).

Hoppas de får MINST 10 år i finkan så alla barn kan skonas från monsterna.
Barnen kommer få lugn och frid i sina nya familjer. Säkert kommer de besöka J och D i fängelset men det är långt ifrån att bo med dem och leva i deras våld.
Citera
2024-02-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Ser att många nämner Sydsvenskans rapportering. Rätt ska vara rätt, det är Skånska Dagbladet som rapporterat och som ni länkar till.

Ja givetvis är det från Skånska Dagbladets (ursäkta!) fina rapportering av fallet som mina senaste inlägg kommer ifrån, ingen annans.

Skånska Dagbladets länk:

https://www.skd.se/2024-02-22/direkt-fran-rattegangen-om-attiksforgiftade-flickan
Citera
2024-02-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ingen orsak, låg i allmänhetens intresse!

Det bottnar säkert i hennes personliga integritet dvs diverse sjukjournaler mm.

Läkemedlen och drogerna är nog bara bedövning på obehandlad ångest som sen ackumulerat och blivit okontrollerbar.

Hon har nog haft ryslig abstinens sen hon blev intagen.

Jag hade ju glatt mig åt hennes abstinens men frågan är ju om hon inte åtminstone får en underhållsdos av lugnande. Sen, hennes personliga integritet.. Z fick inte ha sin kvar..
Citera
2024-02-22, 16:34
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej, jag tänker på en vanlig RPU som sker efter P7an.
Har en mycket nära anhörig som precis gått igen detta och han var inskriven exakt en timme på Huddinge.
Det skulle egentligen tagit längre tid men de kom fram snabbt till att han inte var allvarligt psykiskt sjuk så det kan absolut hastas igenom nu för tiden.
Någon ljuger för dig…
En utredning av ett helt team på 4-6 veckor kan inte kortas ned till en timme.
https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/rattspsykiatrisk-undersokning/
Citera
2024-02-22, 16:36
Medlem
Tingsrätten har kommit fram till att bevisen inte räcker på dessa två åtalspunkter:
Olaga frihetsberövande 2: Mellan den 1 april 2020 och den 30 juni 2022 ska föräldrarna - i familjens tidigare bostad – ha hållit flickan inspärrad i ett rum där de spikat för fönstret, satt en grind för dörren och inte tillåtit henne att gå på toaletten.
Grov misshandel 3: Föräldrarna ska uppsåtligen ha skadat flickans underliv genom att vid upprepade tillfällen ha utfört plågsamma handlingar.
[/quote]

Men va F-N, nu blir jag upprörd på riktigt. Tror dem att hon skadat sig själv så illa i underlivet så att det såg ut som att z var nyförlöst?!?
Var det inte dessutom några av dem andra barnen som vittnade om att z blev inlåst i rummet och bla kissade i sängen och grinden var för dörren? Vill inte gärna läsa om fupen igen, hjälp mig här?
Citera
2024-02-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-lost
Men va F-N, nu blir jag upprörd på riktigt. Tror dem att hon skadat sig själv så illa i underlivet så att det såg ut som att z var nyförlöst?!?
Var det inte dessutom några av dem andra barnen som vittnade om att z blev inlåst i rummet och bla kissade i sängen och grinden var för dörren? Vill inte gärna läsa om fupen igen, hjälp mig här?

Ditt resonemang är fel, de tror inte det du skriver. bevisningen är bara inte stark nog
Citera
2024-02-22, 16:48
Medlem
Rättsmedicinska undersökningarna (RPU):

J@smine: https://anonymfile.com/LDAg/lunds-tr-b-6683-22-aktbil-366-maskad.pdf
D@niel: https://anonymfile.com/Ae62/lunds-tr-b-6683-22-aktbil-364-maskad.pdf
Citera
2024-02-22, 17:06
Medlem
BORTSE FRÅN MITT INLÄGG. HANN INTE SE ATT RPU VAR UPPLAGDA.

Hur kommer det sig att Skånska Dagbladet kommit över RPU och ingen flashbackare? Har någon den på ingång?
Citera
2024-02-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ekonomiskt motiv har jag tänkt hela tiden.

Pga deras svåra ekonomiska situation och med tron att lilla Z hade en hjärnskada så har båda föräldrarna (men mamman har varit mest drivande) försökt förvärra Z genom misshandel både psykiskt som fysiskt.

Finns även i smskonversation att de trodde de skulle få försäkringspengar - från en försäkring de inte ens betalat på (lågbegåvade).

Hoppas de får MINST 10 år i finkan så alla barn kan skonas från monsterna.
Barnen kommer få lugn och frid i sina nya familjer. Säkert kommer de besöka J och D i fängelset men det är långt ifrån att bo med dem och leva i deras våld.
Med ranke på deras usla ekonomi - VARFÖR adopterar D pojken? Där försvinner ju minst 1000 kr i månaden.
Citera
2024-02-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej, jag tänker på en vanlig RPU som sker efter P7an.
Har en mycket nära anhörig som precis gått igen detta och han var inskriven exakt en timme på Huddinge.
Det skulle egentligen tagit längre tid men de kom fram snabbt till att han inte var allvarligt psykiskt sjuk så det kan absolut hastas igenom nu för tiden.

Jag har ALDRIG hört talas om något liknande, även om jag vill tro dig så måste du blivit felinformerad, det går inte till så.
Citera
2024-02-22, 17:26
Medlem
Jag tror att underhållsstödet i dag ligger på cirka 1500 kr /månad. Det skulle den biologiska pappan ha betalat till mamman.
Och det avstår de från. Varför?
Var de rädda för insyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in