2024-02-22, 15:01
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Det är en sak jag klurar på. Det är inte så att jag direkt ifrågasätter att soc har placerat dessa barn, men hur tydliga är dom till föräldrarna om anledningen? Och erbjuds dessa stöd efter att barnen tagits, följs det upp regelbundet eller hur fungerar det! Någon som vet!
Det brukar ta tid innan barnen blir LVUade om det inte är akut då.
Soc erbjuder behandling osv, sätter krav som behöver att uppfyllas osv.
Sen är det omförhandling var sjätte månad när de väl är placerade, om jag fattat det rätt.
2024-02-22, 15:04
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
"vad är bättre? slag på handen eller sujuk i rumpan"

-SAM
Vidrigt 🤮 han har väl lärt sig sujuk från Gypsy, lilla minsta han inte gillar så blir han aggressiv och skriker om pitchko och sujuk men ingen fattar varför fina Gypsy som också precis har suttit i fängelse för hot inte får ha sina barn.
Han har visserligen fått tillbaka alla utom en och de fattar inte att barn har olika behov så de säger att det är jättekonstigt att han inte får hem det sista barnet.
2024-02-22, 15:05
Medlem
Det var väl gissningen att Mindler inte kan/vill gå vidare.
Maelene glömde vist säg att hon vart rättspsyk
2024-02-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu blir det jobbigt för Mindler

Marlene ger absolut ingen respons på något mannen från Mindler säger. Ältar bara samma fraser om och om igen. Återkommer hela tiden till att hon behöver sin son och inte vård. Han säger upprepade gånger att han hänvisar henne att ta kontakt med vården men hon säger att det är en remiss han pratar om. Hon tar inte in någonting någon säger.

Undra hur många gånger hon säger ”fattar ni?” under hennes oändliga telefonsamtal.

Antal gånger som socialtjänsten ska ha avbokat hennes läkartider hos psykiatrin har ökat från tre gånger till fem gånger.
2024-02-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuliza
Marlene ger absolut ingen respons på något mannen från Mindler säger. Ältar bara samma fraser om och om igen. Återkommer hela tiden till att hon behöver sin son och inte vård. Han säger upprepade gånger att han hänvisar henne att ta kontakt med vården men hon säger att det är en remiss han pratar om. Hon tar inte in någonting någon säger.

Undra hur många gånger hon säger ”fattar ni?” under hennes oändliga telefonsamtal.

Antal gånger som socialtjänsten ska ha avbokat hennes läkartider hos psykiatrin har ökat från tre gånger till fem gånger.

ja hennes fattar ni måste vara enerverande på den som måste lyssna på det
2024-02-22, 15:23
Medlem
Kan dom inte bara åka och hämta henne så hon får hjälp!
2024-02-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
De utländska LVU-män som dyker upp i dessa live är som reklampelare för LVU. Noll stubin, lättkränkta, det gapas, skriks, invektiven haglar och örfilen hänger i luften. Rätt var det är pyser det fram att de anser att socialtjänsten ska visa respekt för deras kultur, om de vill gapa och skrika så ska det accepteras och de uppfostrar minsann deras barn precis som de vill.

Här ytterligare en, för mig, ny man med tydlig aggressionsproblematik:
https://www.tiktok.com/@gypsy030srb

Den här tjejen ska ikväll publicera bevis för att socialtjänsten begår övergrepp mot placerade barn och unga:
https://www.tiktok.com/@zandra.03a
Hon satt i live och berättade att hon hade både autism och funktionshinder
2024-02-22, 15:27
Medlem
Citat:
Det vore det bästa för henne och omgivningen
2024-02-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Läs gärna hans domar på trollbloggen, han är en väldigt otrevlig och labil typ.
Han fick ett mycket aggressivt utbrott mot dottern i live utanför bild som var så illa att många trodde att han slog till henne , dock har dottern efter det vistats ofta där efter det trots att hon har egen bostad
2024-02-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Det vore det bästa för henne och omgivningen

Jag fick en strimma hopp när hon i luren frågade var hon befann sig, att dom skulle skicka dit någon!
2024-02-22, 15:31
Medlem
Citat:
Jag fick en strimma hopp när hon i luren frågade var hon befann sig, att dom skulle skicka dit någon!

det vore dumt att förannonsera..men vad vet jag
2024-02-22, 15:35
Medlem
Citat:

Förstår inte varför ingen som hon pratar med säger ifrån på riktigt eller gör oroanmälan. De bara spelar med i all galenskap hon vräker ur sig eller gör lama försök att säga emot.

Hon pratar med soc, domstolar, myndigheter, polisen och vården. Ingen skickar ut någon som kan kolla läget eller ge henne hjälp. Jag har jobbat på en kommunal verksamhet och ringde mobila fältteamet mer än en gång efter samtal med någon som var uppenbart instabil. Marlene är uppenbart en mycket farlig människa. För sig själv och andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in