2024-02-21, 23:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Fast det är sista anmälningsdag på fredag.
Citera
2024-02-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
De två man verkligen vill se saknas så klart. Istället ges ytterligare en chans till åkare som inte ens håller på denna nivå. Suck…

Men Elin Näslund och Lisa Eriksson blir intressanta tillskott till den svenska truppen.
Citera
2024-02-22, 06:07
Medlem
FNLSs avatar
Tessan kunde väl kört hommelvik istället för Schweiz
Citera
2024-02-22, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Detta gäller inte bara längdskidor utan alla FIS-sporter?

Men längdskidor är ekonomiskt en av de minsta idrotterna i FIS
Citera
2024-02-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är inte så säker på att USA och Kanada byter. De kanske ser sin chans att få glänsa i den nya världscupen utan de bästa europeerna. Månag av deras åkare harvar runt på plats 10-50 i vanliga fall. Och i en del fall är det inte bara cyniskt, de hakar bara på de andra. TV-bolagen där borta hakar på och tror att USA och Kanada är bästa i längdskidåkningen, strunt i de där europeerna som har sin egen konstiga Snöflinge-tour.

Lägg därtill en mängd b-åkare och leftovers från Sverige och Norge som inte får plats i landslagen och den gamla världscupen överlever.

Och det här upproret är startat av tv-bolag? Hade det varit av åkare hade det varit en annan sak.

Att det heter "Snöflinge-touren" gör ju att det biur ännu större Kalle Anka-varning på det hela.

Hvor har du det fra at TV selskaper står bak? Har ikke sett noe som tyder på det i noen av artiklene jeg har lest.

At USA/Kanada blir i FIS virker lite sannsynlig da det det er åpenbart at det første FIS kommer til å gjøre om de store europeiske nasjonene forsvinner er å åpne for Russland. Tviler sterkt på at USA blir med på et russisk "sports-washing" prosjekt.

Og amerikanske TV selskap er vel totalt uvesentlige. Bortsett fra OL tror jeg ikke det sendes noe annet en på skiforbundets websider.
Citera
2024-02-22, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja så de berörs ju allra minst av detta om det gäller hela FIS som jag antar.
Citera
2024-02-22, 08:39
Medlem
Den tidigare dopingavstängda norskan Therese Johaug planerar att göra comeback den 3e mars i Schweiz.

Tråkigt nog så lär vi nog få se henne i VM nästa år då det går på hemmaplan. Hade hoppats få slippa det med tanke på hennes dopinghistorik.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/therese-johaug-gor-tavlingscomeback-vill-aka-fort
Citera
2024-02-22, 08:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Men inte den minsta. Lite beroende på hur man räknar, man jag skulle säga att längdskidor är den tredje största idrotten i FIS.
Citera
2024-02-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad jag har läst så var det inte så goda tester att hon skulle hävda sig i världseliten idag. Och inte att det är 99% säkert att hon är med på VM nästa år.

https://www.nrk.no/sport/therese-johaug-grat-da-hun-forlot-datteren-_-na-tester-hun-realismen-i-en-vm-satsing-1.16772713
Citera
2024-02-22, 09:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
https://www.nrk.no/sport/therese-johaug-grat-da-hun-forlot-datteren-_-na-tester-hun-realismen-i-en-vm-satsing-1.16772713

Det jag skrev förändras inte av innehållet i den artikeln.
Citera
2024-02-22, 10:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Hvor har du det fra at TV selskaper står bak? Har ikke sett noe som tyder på det i noen av artiklene jeg har lest.

At USA/Kanada blir i FIS virker lite sannsynlig da det det er åpenbart at det første FIS kommer til å gjøre om de store europeiske nasjonene forsvinner er å åpne for Russland. Tviler sterkt på at USA blir med på et russisk "sports-washing" prosjekt.

Og amerikanske TV selskap er vel totalt uvesentlige. Bortsett fra OL tror jeg ikke det sendes noe annet en på skiforbundets websider.

Ja okej, det var kanske inte TV-bolag som stod bakom men en av anledningarna var Tv-sändningarna.

Men min poäng ungefär densamma ändå.

Dessutom lär kriget i Ukraina vara slut innan den här utbrytningen är igång.

Man undrar också, vad händer med VM? FIS arangerar ju VM. JVM också.
Citera
2024-02-22, 10:18
Medlem
BraidsMammas avatar
Nu har jag bara hört Kershaw men han verkar ju tycka att en av skidskyttets stora fördelar mot längden är att makten ligger centraliserad på förbundet istället för utspridd på alla nationella förbund. Så i det här fallet är det ju nationsförbunden som försvarar nuläget i FIS, om jag förstår artikeln rätt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in