Citat:
Ursprungligen postat av
Youngarne
Håller med dig fullständigt, mitt intresse för märkeskläder och dyliga exklusiva produkter som fyller noll funktion förutom att ”tömma plånboken” upphörde efter gymnasiet. Antar att de personer som saknade den biten under uppväxten känner ett behov att att hävda sig med dyliga produkter i hopp om att få status i vuxen ålder. Tror de flesta människor har något som man är villig att slänga extra pengar på mitt gift är till exempel dyrare matvaror för jag är väldigt noga med vad jag stoppar i mig plus resor gärna till lite udda destinationer då spelar inte prislappen någon större roll inom rimliga gränser. Människor som vill visa utåt att de har pengar genom kläder, resor och dyra bilar mm brukar i regel lida av någon form av komplex. Känner många människor som har det betydligt bättre ställt än mig och äger boende värderat 10-20m uppåt äger båtar och flertal fordon mm. Den gemensamma nämnaren mellan dessa personerna är att de bor avsides från allmänheten och pratar aldrig om sina prylar utan frågar om man vill hänga med en runda i båten på sommaren eller om man vill komma över och käka grillat i trädgården. Sen om man frågar vad något kostar eller dylikt brukar de oftast byta samtalsämne för de skäms nästan över det eller så brukar de ge tips om vart man kan köpa det utan att säga priset. Endast om de har gjort ett riktigt klipp där de fått produkten extremt billigt gillar de att prata om summan 😂
Exakt så som du säger.
De som har råd och är nöjda med sina liv sitter sällan (eller aldrig) och skrävlar om vad deras inköp kostar. De blir däremot nöjda och pratar isf om hur de fick något till ett riktigt bra pris.
Chrippa blir tex överlycklig över hur DYRT huset de hyr är och vad DYRT han betalar för allting.
Haha, är det något att skryta om?
Det är väl när man får något till ett bra pris man är nöjd och ev nämner det.
Och dessa loggor över hela plagget, det ser ju inte klokt ut.
Men MÅSTE alla veta att det är Gucci, så…