Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Problemet är att Dessan inte frågade tillräckligt om utseendet. Hon var mer intresserad av om den fick vara svajig.
Tror det är väldigt grunt där så bryggan ligger till större delen på land med en spång ut till den över den vattensjuka marken.
Per borde ju tycka att det är konstigt men Dessan har nog förklarat bygget som hon trodde att Wincent menade.
Precis så tror jag med. Vass växer vanligtvis endast 0,5 - 1 meter under vattnet (kan bli högre upp till 2 meter under vatten - men väldigt sällan) så därför ska flotten/bryggan vara utanför vassen. För att kunna göra ett hål i isen att kunna ta upp vatten ifrån vintertid. Där vassen är brukar det bottenfrysa.
Ingen verkar tänka i de banorna tydligen
Det som också är klurigt är att Wincent sa väl att vatten skulle kunna tas upp till tvättmaskinen. Vilken tvättmaskin undrar jag då? En handvevad? Eller stor gryta som de kokar tvätt i på land/stranden? Det skulle nog jag ha frågat om också - om jag vore Dessan.
Tror de kommer att få bakslag på bykbryggan även om den blir rejält byggd då den känns som omvänd ordning på spången och flotten.