Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Ska man köpa nåt alkoholhaltigt att dricka så är det nog som ts säger dyrast i europa.
Om vi inte räknar nåt högskatteland eller rikt land som schweiz,norge som kanske har dyrare dricka på flygplatsen.
Ja just det, att de inte ens tar emot landets valuta är också sinnessjukt. Jag får högt blodtryck bara av att tänka på den där skitflygplatsen.
Jag vet inte vad de tar för en öl på Gardermoen för när jag är där så köper jag en flaska sprit i butiken för en hundring, vilket man kan göra till skillnad från i Arlanda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Negercp
Barajas i Madrid är värdelös, Lissabons internationella flygplats är vidrig, Orly utanför Paris är hemsk. Vilka flygplatser förutom Arlanda och Kastrup har du sett egentligen?
Flygplatsen som Ryanair använder utanför London, Stansted är heller inte mycket att hurra över. Det finns inget att se eller göra utanför. Det enda som den har som slår Arlanda är två olika barer där du kan köpa en pint öl för 7:99 brittiska pund. En whopper burgare kostar typ samma som pinten...
EDIT, fann en lista för 2024 där Grekland har tre flygplatser som finns med på topp tio sämsta flygplatser i EU. Frankrike, Italien, Belgien och England stod för de övriga.
Och vad mäter de i den listan? Jag har varit i alla möjliga flygplatser och anser att Arlanda helt klart är den sämsta.
Jag har inte varit i Orly, men Charle de Gaulle är en ganska trevlig flygplats.
Vad är det för fel på Lissabons flygplats? Nu har jag inte varit där på 5 år, men vad jag minns var den helt ok.