2024-02-20, 18:17
Medlem
Herregud!!!!!!!!! Varför blir jag inte förvånad över det att ”lilla äcklet” nu börjar tvätta pengar Fulnar kanske aldrig har slutat…Och advokat-idioten Skaplig klient-portfölj han har skaffat sig. Jag hopps han blir av med sin advokattitel för han är en STOR jävla skam för advokatskrået. Ser man till firman han jobbar åt vart The Sjöström av med titeln När det börjar gå utför då tar man an allt från bajskorvar 💩 till diarré-nissar
Citera
2024-02-20, 18:23
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Enligt anmälan har Søgaard uppgett att han lånat ut 275 000 kronor kontant till en person och att han sedan trott att de 72 000 kronorna varit en del av återbetalningen.

– Runar bekräftar att han har tagit emot det aktuella beloppet som han trott varit en del av en återbetalningen. Men efter att han tagit emot pengarna har han upptäckt att de kommer från någon annan. Då har han utan framgång försökt att kontakta personen och sedan har han polisanmält händelsen.

Citat:
Han ska ha begått de misstänkta brotten tillsammans med en 84-årig kvinna, rapporterar tidningen.

Kvinnan ska ha upplåtit sitt konto för totalt cirka 250 000 kronor som tre olika personer lurats att föra över.

Runar Sögaard ska i sin tur ha tagit emot 72 000 kronor från kvinnan. I bevisningen ingår övervakningsbilder från en bankomat i Solna där Sögaard enligt polisen tar ut pengar han fått från kvinnan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6Qblx/runar-sogaard-atalad-misstankt-for-penningtvattsbrott-nekar

Det här ser ut att bli riktigt stört och spännande. Bilden som bankomaten tog där han med ett skrynkligt jätteleende plockar ut stålar är en klassiker Ojojoj vad han kommer hata sossarna och invandrare eftersom allt är deras fel

Ska man vara lite mindre kallhjärtad så kanske man ska ägna en tanke åt att han nu verkligen verkar ha valt hemlöshetens bana
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-20 kl. 18:44.
Citera
2024-02-20, 18:43
Avslutad
Polisens foto där han står vid
Bankomaten är bland det roligaste jag sett i hela mitt liv!!😂😂😂
Citera
2024-02-20, 18:52
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Polisens foto där han står vid
Bankomaten är bland det roligaste jag sett i hela mitt liv!!😂😂😂

Ja den är otrolig. Jag skulle fundera på sjävmord efter den bilden
Citera
2024-02-20, 18:54
Medlem
Runar fortsätter att underhålla haha!

Nu kommer han ju hamna i fängelse igen.
Citera
2024-02-20, 18:56
Medlem
Har någon FUP?
Citera
2024-02-20, 18:57
Medlem
Semperexians avatar
Men vem är denna 83-åriga Charles Ingvar som Rugnar Vanheden jobbar åt?
Citera
2024-02-20, 18:59
Medlem
Tamigfan knappt man tror det är sant.. för bra. Bara kolla in "innan jag drar till pantbanken"-fejset framför bankomaten.

Runar lyckligare än en äldrerånare

Hemlös och jagad av kronkalle, men nu ska det köpas en guldkedja för 32 lax. För helvete.. är det därför norrmännen kallas för nordens araber?
Citera
2024-02-20, 19:01
Avslutad
Never ending story. (Fint cv i registret nu)

Runar åtalas för nya brott i penningtvättshärva.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/runar-sogaard-atalas-fornya-brott/
Citera
2024-02-20, 19:03
Medlem
Han var ju sidekick till Åkesson på deras barturne inför valet.
Intressant att Åkesson väljer den den här norska prällen till val kompanjon.
Fast man bli inte ju inte förvånad. Kaka söker maka. Prästen kommer väl ut efter halva tiden.
Saft och bulle politik med Tidö gänget.
Hur ska ni SD:are försvara J Åkesson?
Citera
2024-02-20, 19:04
Medlem
Semperexians avatar
Aj det verkar riktigt elakt. Jag har tidigare haft lite sympati för idioten men han är ju bara ett äckel. Om det är så illa att det är han som är Jonas Svensson så bryr jag mig inte så mycket om han möter samma öde som katten han dödade.

Citat:
Äldre personer blev frånlurade sina pengar i ett telefonbedrägeri – och pengarna slussades sedan till Sögaards konto.

I juni förra året blev en äldre kvinna i Stockholm uppringd av en ”Jonas Svensson” som sade sig ringa från hennes vårdcentral. Nu ville han boka om hennes läkarbesök till en tidigare tid, vilket hon tyckte lät toppen.
”Jonas” fick henne att legitimera sig med med sin bankdosa, varpå han guidade henne igenom hur hon skulle gå tillväga för att boka om tiden.
Efteråt fick hon en dålig känsla, gick in på sina konton och såg att 20 000 kronor var borta.
Ett par dagar senare blev en man i Dalarna av med 130 000 kronor i ett liknande bedrägeri, och ytterligare en vecka senare blev en kvinna vilseledd att föra över 185 000 kronor från en förening där hon var kassör.
Pengarna gick till Runar
Polisen kunde se att pengarna förts över till en 84-årig kvinna i Västerås. Hon hade i sin tur fört över 72 000 kronor till Runar Sögaard.
Innan överföringarna gjordes var det 19 000 kronor minus på hans konto. När han fått pengarna tog han ut 10 000 kronor på en bankomat och köpte en guldkedja för 32 000 kronor på en pantbank.
Senast redigerad av Semperexian 2024-02-20 kl. 19:09.
Citera
2024-02-20, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Aj det verkar riktigt elakt. Jag har tidigare haft lite sympati för idioten men han är ju bara ett äckel

Typiskt frikyrkopastorer. Finns det någon bild på honom iklädd halskedjan i fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in