2024-02-20, 00:06
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
ännu en överintelligent flashbackare ser jag,en wrc rally bil är växlad för knappt 190 km/h så inte ligger dom i 300 km/h och far fram...

Citat:
Ursprungligen postat av qut
Hahahahaha en rally bil maxar inte ens 200 ,,,, det tillåts inte att det går 200 i skogen.
källa på att dom går så sakta? vet en kompis farsa jobba som rally däck bytare på 80 talet o han sa att dom kärrorna gjorde över 250 kmh redan på den tiden =)
Citera
2024-02-20, 00:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Absolut, det är vanliga vägar som är avstängda under tävlingen.
Då borde det ju inte vara några problem att köra för fort? Om det inte finns andra biltrafikanter på dessa specialvägar så spelar det ju ingen roll. Eller springer det omkring åskådare på dessa vägar också?
Citera
2024-02-20, 00:35
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Och samtidigt pågår det gängkrig i landet och farbror blå lägger krutet på att jaga några fortkörare mellan specialsträcjorna. Fel av förarna men tjänstefel att prioritera detta före riktiga brott. Men nu har de kvoten uppfylld för årets lappning av fortkörare och kan fortsätta att mumsa munkar
Citera
2024-02-20, 01:08
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag förstår inte hur vissa kan tycka att det är ok att köra 95 på en 50 sträcka.
Visst är rallyförare säkert bättre på att köra än många andra, men anledningen till att det sitter en 50-skylt är ju sällan att det skulle vara svårt att hålla bilen på vägen om man kör snabbare.
Kanske dags att tänka lite.
Citera
2024-02-20, 01:18
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Bra för miljön att de blir av med körkortet. Fartdårarna får åka kollektivt ett tag.
Citera
2024-02-20, 01:59
Bannlyst
Polismyndigheten visar sig återigen från som värsta sida, en folkfest med rally i vinterskogarna med termos är för jävla kul och häftigt, att bli omkörd av en rallyförare påväg mellan olika sträckor är för jävla kul

Ibland undrar jag om polisen vill bli hatade, så jävla illa prioriterat
Citera
2024-02-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Är du dum?

Du tror Polisens XC 60 kan ligga i 200+ km/h i skogen?

Det är topp hastigheten av en rallybil av en anledning, de betyder att det inte är mänskligt möjligt att köra snabbare än de hastigheter i en skog. Men du tror kanske polisen kan ligga i skogen i 250 knyck och ta rallyföraren?

Om jag är dum? Ibland.

Nej jag tror inte att polisen kan göra det.
Jag svarade på OneTaps inlägg, om att rallybilar säkert gör 300 + km/h. Där påstod jag att rallybilar inte alls hade denna topphastighet. Därav min länk.
Citera
2024-02-20, 02:40
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jävla fittsnutar! Nu har jag bara druckit en kopp kaffe och är inte på mitt bästa humör men jag undrar lite här vilka är poliserna? Vilken chef beordrade detta?

Ypperligt tillfälle för alt.media att granska och intervjua skiten ur dessa kräk.

Ypperligt tillfälle för media ja att granska och intervjua skiten ur förarna som körde så vårdslöst att det blev av med körkortet.
Jag hoppas polisen står med lasermätaren på någon av vägarna de tävlar på också. Kan bli fin kosing där med tanke på att dessa förare kör ju som dårar. Syns ju tydligt i TV också där de redovisar hastigheten att den är alldeles för hög för svenska vägar.
Citera
2024-02-20, 03:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
källa på att dom går så sakta? vet en kompis farsa jobba som rally däck bytare på 80 talet o han sa att dom kärrorna gjorde över 250 kmh redan på den tiden =)
På den tiden fanns rally klass B. Den finns inte längre.
Citera
2024-02-20, 03:01
Avslutad
Undrar hur det hade låtit i tråden om det istället var ett gäng blattar som körde för fort

Var ju en tråd nyss där en polis hade kört helt livsfarligt för att sätta dit en unge som körde moped. Men då hyllades naturligtvis polisen och det var helt sjukt hur kan kunde åka dit för det.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-20 kl. 03:03.
Citera
2024-02-20, 06:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap

I rally finland som är en av dom snabbaste rallytävlingarna numera,så har dom en snitthastighet av cirka 136 km/h på sträckorna,bara att googla lite så får du svar
Citera
2024-02-20, 07:23
Medlem
Pinsamt av Sheriffen.
Vilka hastigheter kan det röra sig om?
Varför ska motorsporten motarbetas överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in