2024-02-19, 18:39
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hola45
Jag jobbade på Brödernas ett tag och det är den mest dysfunktionella arbetsplats jag någonsin har varit på. Är det fler som har jobbat för företaget? Hur var det för er? Upplevde ni mycket konstigt? Någon som jobbar/har jobbat eller känner någon på restaurangen i Linköping?

Företaget förlorar enormt mycket pengar. Är det någon som har koll på grundarna Joakim och Jonas Wiklander samt Monir Kalgoum? Det verkar inte som att de bryr sig. Sysslar de med skumma grejer?

Donken för 1/2 priset är så mycket mer värt; där blir man iallafall mätt, alternativt ta en extra cheese for 15 spänn
Citera
2024-02-19, 19:16
Medlem
JoeDoughs avatar
Vem äger detta sunkhak då? Är det den vanliga babbemaffian
Citera
2024-02-19, 19:53
Medlem
mingtians avatar
Har för mig att jag sett en annan tråd här om hur dåligt det är på brödernas. Dit går jag aldrig förutom ifall man druckit några öl, tagit en lina och akut behöver sprutlackera något handfat!
Citera
2024-02-19, 19:58
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Jag jobbade på Brödernas ett tag och det är den mest dysfunktionella arbetsplats jag någonsin har varit på. Är det fler som har jobbat för företaget? Hur var det för er? Upplevde ni mycket konstigt? Någon som jobbar/har jobbat eller känner någon på restaurangen i Linköping?

Företaget förlorar enormt mycket pengar. Är det någon som har koll på grundarna Joakim och Jonas Wiklander samt Monir Kalgoum? Det verkar inte som att de bryr sig. Sysslar de med skumma grejer?

Det allmänna intrycket jag får av "folk på stan" och vad det viskas om lite här och där är att ägarna tvättar pengar och att de gör skumma affärer. Bolaget och ägarna bör granskas.
Citera
2024-02-19, 19:59
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-02-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det allmänna intrycket jag får av "folk på stan" och vad det viskas om lite här och där är att ägarna tvättar pengar och att de gör skumma affärer. Bolaget och ägarna bör granskas.

Har du något konkret spår om att Brödernas ägare sysslar med skumma affärer/pengatvätt?
Citera
2024-02-19, 21:18
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Har du något konkret spår om att Brödernas ägare sysslar med skumma affärer/pengatvätt?

Varför är det viktigt?
Du har ju själv förstahandserfarenhet utav att ha blivit bemött utav en dålig arbetsgivare, att dom senare bedriver affärer bakom stängda dörrar tycker inte jag borde vara spåret du ska på gå.

Jag tycker årets scoop borde vara TGI Fridays dåliga bemötande dom fick ifrån ägarna utav den lokal dom hyrde i Kungsträdgården i STHLM där hyran skulle höjas ifrån 5.5 miljoner till 15 miljoner.
Med sanslöst dåliga förhållanden i lokalen, där fastighetsägarna menade på att det var dom som hyrde lokalen som skulle stå för den kostanden samt vice versa.
Citera
2024-06-23, 12:30
Medlem
Någon som testat sen dom uppdaterade recept och meny i samarbete med Burgerdudes?
Citera
2024-06-23, 20:21
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid
Någon som testat sen dom uppdaterade recept och meny i samarbete med Burgerdudes?
Nej men visst låter det intressant.
https://www.brodernas.nu/meny
Kasst att inte alla Brödernas har utskänkningstillstånd.
Citera
2024-07-05, 10:58
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid
Vem fan går till ett burgarhak bara för att burgerdudes rekommenderar eller samarbetar med? Större luffare får man leta efter.
Citera
2024-08-01, 08:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vem fan går till ett burgarhak bara för att burgerdudes rekommenderar eller samarbetar med? Större luffare får man leta efter.

Nästan ingen går dit längre.
Det har uppenbarlige varit peak burger nu precis som med padeln.
Det ser rätt tomt ut på de hippa burgarställena numera även vid lunchtid.

"Den tidigare stekheta trenden med finhamburgare har börjat kylas av och nu riskerar flera kedjor konkurs, rapporterar Expressen.

– Branschen är problematisk, det kan man lugnt säga. Hundratals miljoner förloras just nu. Och det var guld och gröna skogar för några år sedan, säger Kent Foss, ordförande och storägare i Shady Burgers.

Varma Spisen, som bland annat driver Tugg Burgers och Flippin' Burgers, har ansökt om konkurs för tre av sina bolag och rekonstruktion för åtta andra bolag. Även Babas Burgers har ansökt om rekonstruktion."
Citera
2024-08-03, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nästan ingen går dit längre.
Det har uppenbarlige varit peak burger nu precis som med padeln.
Det ser rätt tomt ut på de hippa burgarställena numera även vid lunchtid.

"Den tidigare stekheta trenden med finhamburgare har börjat kylas av och nu riskerar flera kedjor konkurs, rapporterar Expressen.

– Branschen är problematisk, det kan man lugnt säga. Hundratals miljoner förloras just nu. Och det var guld och gröna skogar för några år sedan, säger Kent Foss, ordförande och storägare i Shady Burgers.

Varma Spisen, som bland annat driver Tugg Burgers och Flippin' Burgers, har ansökt om konkurs för tre av sina bolag och rekonstruktion för åtta andra bolag. Även Babas Burgers har ansökt om rekonstruktion."

Varför har ett bolag som varma spisen flera olika varumärken som gör precis samma sak?

Det är väl kanske där problemet ligger, en övergödning av marknaden från något som egentligen hade sin början inte i att det var "fint" utan att det var originellt. Att trycka ner börjare och låta den marinera i safter från annat man steker är ju inte "fint" , det är "äkta" gatumat i USA och Asien.

Här gjorde man det till en grej och tog långsamt med säkert allt mer överpris för allt mindre vara och samtidigt utsattes man för allt mer konkurrens, uppenbarligen här av sig själva? Wtf händer egentligen?

Seriöst hur har man 8 -11 bolag som gör samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in