2024-02-18, 00:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Var inte han super pro-ryssland 2022?

Han (Scholtz) vet inte vad han är. Han ser alltid ut som en hundvalp som sprungit vilse.
Pistorius däremot. Där har vi någon som folk här i Tyskland har börjat se som den som borde axla kanslermanteln (enligt de jag snackat med).
Citera
2024-02-18, 03:47
Medlem
E-Mac.s avatar
Ett helt meningslöst krig. Fredsamtal är det enda som kan avsluta kriget till fördel för Ukraina, annars slås dem i spillror. Det här har jag sagt hela tiden, men krigshetsarna har tokigt nog tyckt annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Om du vill övertala mig måste du ha ett bättre argument än att jag ska sluta läsa kvällsblaskor för du har ju tydligen sett ljuset och borde därmed kunna berätta varför du har rätt. Men det gör du inte utan ditt argument är ganska tramsigt och lögnaktigt så det går inte att diskutera med dig och jag förstår inte varför du inte raderas och varnas.

Det är bara vad du påstår. Jag tycker inte du skriver något vettigt i huvud taget.
Citera
2024-02-18, 04:24
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ett helt meningslöst krig. Fredsamtal är det enda som kan avsluta kriget till fördel för Ukraina, annars slås dem i spillror. Det här har jag sagt hela tiden, men krigshetsarna har tokigt nog tyckt annorlunda.

Det är bara vad du påstår. Jag tycker inte du skriver något vettigt i huvud taget.
Du kan ju skriva ett brev till styrelsen i ditt land och berätta att du inte gillar "krighets" .
Lycka till.
Citera
2024-02-18, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Det är väl du som är en krigshetsare som inte vill att Putin ska åka hem?
Citera
2024-02-18, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är ju det jag säger, Zelensky var beredd att diskutera. Kyiv vägrade inte.

Zelensky hade en period av månader i sträck när han bad Moskva om samtal, vilket nekades. Hur kommer det sig?

Vet inte riktigt vad du menar där.. Putin och Zelensky hade möte och förhandlingar om östra delarna i Dec. 2019 innan kriget, där man inte kunde komma överens om hur konflikten skulle lösas i det 5 år långa kriget som krävt 14000 dödsoffer redan då.
Senast redigerad av slipperyslope 2024-02-18 kl. 05:50.
Citera
2024-02-18, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ni är oönskade !
Ni har inget i Ukraina att göra !
Ryssar hatas i hela väst på grund av ert dödande i Ukraina .

Hmm.. jag är varken ryss,eller inbecil som du verkar vara. Skärp till dig j-a mupp. Alla med iq över 20 vet att det bor och bott många etniska ryssar i östra Ukraina, och att en större del av dessa inte varit några större fans av regimen i Kiev.
Citera
2024-02-18, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Fast Putin vill inte förhandla om hur mycket han ska betala i krigsskadestånd efter hans trupper lämnat ukraina.

Är det inta ganska verklighetsfrånvänt att tro att han tänker betala krigsskadestånd i en möjlig fredsuppgörelse?...Enda sättet det skulle kunna ske vore om Ukraina erövrar kärnvapen-makten Ryssland, vilket såklart är helt orealistiskt att ens tänka sig.
Citera
2024-02-18, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Och? Det är väl klart han är mer kompromissvillig, lyckas han få fred med nuvarande gränser har han ju i princip lyckats. Sen går det 8 år och han invaderar igen. Eller inte. Hur som helst om Ukraina går med på nuvarande gränser så har de förlorat.

Skitsnack.. Går de med på dessa gränser, etablerar sig som ett västland och går med i Nato under dessa 8 år, så är det Ukraina som vann.. precis som sydkorea är vinnarna efter den uppdelningen.
Citera
2024-02-18, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag är ledsen slipperyslope, men att du inte har någon som helst koll på rysk produktion visar du med all önskvärd tydlighet.
Att gjuta, svarva och fräsa är inte komplicerat, men man måste ha utrustning för att utföra jobbet.
Det måste också finnas ingenjörer vid ritborden och de sinar i en för Ryssland okontrollerbar omfattning

Återkom gärna om du vill veta mer och ett tips är att du byter både slipstål och bryne, så där okunniga påståenden och svar som du ger sänker bara tråden.

Ingenting tyder på att du har särskild koll på rysk produktionskapacitet och ingenjörer....
Citera
2024-02-18, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Den med gott minne minns att Zelensky sökte förhandlingar redan 2019 när han blivit president. Putin var inte intresserad. Min gissning är att t han redan bestämt sig för fullskalig invasion och inte ville ha en diplomatisk lösning.
Putins krav 2021 var orimliga vilket visar att de det var dimridåer inför beslutad invasion.

Ditt minne verkar svika. Putin och Zelensky förhandlade December 2019, och kom inte överens alls. Makron och Merkel försökte medla i konflikten om östra Ukraina.
Citera
2024-02-18, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Eftersom en diplomatisk lösning finns tillgänglig för Putin är det uppenbart att han hellre vill skicka ryssar i döden än att få en diplomatisk lösning.

En diplomatisk lösning finns alltid för både Putin och Zelensky, det stora problemet är att hitta en diplomatisk lösning som är acceptabel både för ledarna i Kiev och ledarna i Ryssland.. Att tro på en fullständig kapitulation från endera sidan är idag orealistiskt därför fortsätter nu kriget tills dess att Ukraina får slut på män i stridsför ålder. Sedan blir frågan om EU kliver in med trupp för att täcka upp och kör ww3 racet i botten...
Citera
2024-02-18, 05:51
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hmm.. jag är varken ryss,eller inbecil som du verkar vara. Skärp till dig j-a mupp. Alla med iq över 20 vet att det bor och bott många etniska ryssar i östra Ukraina, och att en större del av dessa inte varit några större fans av regimen i Kiev.

Vilket efterblivet argument för invasion, tänk att ni fortfarande kommer med det efter två år!

Om jag bor i gränsområde mot Norge, anser mig vara norsk och tycker att Norge är ett mycket bättre land, så flyttar jag väl till Norge! Jag håller väl inte på och propagerar och har mig att Norge ska invadera för att "rädda" norskar i Sverige!

Helt efterblivet, kom igen, bättre kan ni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in