2024-02-18, 03:24
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Meltzers imitation fick mig att skämmas ihjäl. Dels var den dålig, manus fanns det ens? Den var för lång (fick en känsla av skolrevy/buskis som aldrig tar slut ) dels innehöll den inget intelligent som gick att skratta åt och framförallt kändes det inte helt hundra att lyfta fram en deltagare i programmet på det sättet, oavsett vad man tycker om Gunilla.
Det var rätt respektlöst mot henne själv (även om hon kanske inte helt förstod det) och ganska respektlöst mot de andra tävlande att Gunilla fick ”extratid” och säkert lite sympatiröster pga Christines usla insats.
Känns som att parodier på personer inte hör hemma i samma program som de deltar. Det kan behövas appliceras en liten tidsfaktor. (Typ nästa års ”pausunderhållning”.)

Och Carina B och Erik B -VI VET ATT NI ÄR IHOP och att ni är så stolta över det.
Det är ungefär vad det här programmet levererat hittills i form.

(Jag har barn som tittar och försöker lyssna intresserat och bry mig för deras skull för de älskar att vi tittar tillsammans. Jag blir glad när deras favoriter går vidare osv, för att de blir så glada. Parenthood is an odd place.)

Meltzer och Persson har jobbat tidigare med just den imitationen i humorprogrammet Partaj. Så hon tog nog inte så illa upp.
Citera
2024-02-18, 04:56
Medlem
Jenshalls avatar
Det är just sådana här program som sätter fingret på att våra politiker måste smalna av public service uppdraget. Inte rimligt med miljonrullning via hemliga avtal med en konsertarrangör som tvingar värd staden betala dyrt. Sedan att kanal 5 kopplade Carina Berg får släpa dig släkt och vänner på scen gör man kräks på skiten. Skall detta program få vara kvar krävs ny SVT VD som river upp alla korrupta hemliga avtal med leverantörer för genomförandet av denna produktion.
Citera
2024-02-18, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men det är en kvintcirkeln. Det är en av världens mest använda harmonier. Ingen är upphovsman till den.
Jag tvivlar starkt på att Johann Pachelbel anser att det komponerade runt år 1680 saknar upphovsman och att det skulle ses som en ”kvintcirkel”, men det blir såklart tufft att fråga honom..
Men det är inget snack om saken, utan hela hennes låt är ju byggd på att refrängen är ifrån Village People - Go west samt versen är ifrån Johann Pachelbel’s - Canon in D (förövrigt en riktigt banger! Han visste hur man skulle göra musik den mannen) med en ganska oklar text ovanpå..
Citera
2024-02-18, 06:23
Medlem
Tittade inte på programmet mer än nån minut här o där, men det jag hann märka var att Carina ser ut som en stelopererad plastdocka, vad är det för konstig hudbehandling hon gått på? kanske nån vispad äggvita som stelnat o som ger ett rynkfritt utseende? Nr 2 jag märkte var att alla låtarna var pissdåliga, utom hon den svarta tjejen, hon var bra. Gunilla är ju bara kul, men hon kan inte sjunga alls.
Senast redigerad av Majan00 2024-02-18 kl. 06:40.
Citera
2024-02-18, 07:44
Medlem
Korv-Bajss avatar
VAD FAN HÄNDE LIKSOM?

Melodifestivalen ska ju få fram Sveriges bidrag till Eurovision Song Contest.
Tävlingen som ska kora den bästaste av den bästa musiken i (mer eller mindre) Europa.

SVT brukar gilla att göra tillbakablickar i Melloproduktionerna,
så att man kan få höra hur det har låtit tidigare år.

Jag gjorde en lite längre tillbakablick, och kollade hur det lät för exakt 300 år sedan.
Det här är vad europen Johann Sebastian Bach (Om ni inte har hört talas om honom så var det
typ 1700-talets Thomas G:son eller nåt.) producerade under februari månad år 1724:
https://www.youtube.com/watch?v=MFftxZNUiew
https://www.youtube.com/watch?v=Rkj2IWR8C3A
https://www.youtube.com/watch?v=-Z75EXCOt-U
https://www.youtube.com/watch?v=xdIqBGk6PJ0

Inspelningarna är ju så klart inte gjorda på 1700-talet utan nyinspelningar,
men jag är rätt säker på att man år 1724, precis som i videosarna,
normalt framförde musiken med kläderna på, oavsett sexuell läggning och könsuttryck.

Jämför med musiken år 2024:
https://www.svtplay.se/video/jB3R4mz/melodifestivalen/deltavling-3

Vad fan hände liksom?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-02-18 kl. 08:03.
Citera
2024-02-18, 08:57
Medlem
Fick en chock att folk röstat fram Jacqline, stel o opersonlig artist med ganska tråkig låt. Minns henne inte ens från Idol. Och varför i hela friden välja trosor och lårhöga stövlar som scenklädsel?? Cassi Opeia var klart bäst, tur at hon tagit den bästa låten själv!
Citera
2024-02-18, 09:00
Medlem
snurresprettiss avatar
Är det fortfarande massa trams i MF?
Citera
2024-02-18, 09:04
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är det fortfarande massa trams i MF?

"Bara" är nog en bättre beskrivning än "massa".
Citera
2024-02-18, 09:05
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
"Bara" är nog en bättre beskrivning än "en massa".

Då var det som jag befarade.
Citera
2024-02-18, 09:46
Medlem
testpatrullens avatar
Hunnit landa lite i gårdagskvällen nu, och det är bland det värsta jag bevittnat i en tvsoffa någonsin.

Gynning - helkoksad springer hon runt och vrålar osammanhängande åt publiken, peakar när hon bler klingenström att twerka.
Meltzer - stod för den kanske mest intelligensbefriade mellanakten och imitationen av någon som någonsin gjorts, vilket i sig är en bedrift. Som buskis, fast tråkigt. Att den aldrig ville ta slut gjorde inte saken bättre.

Osv...

Fy fan
Citera
2024-02-18, 09:59
Medlem
DeValeras avatar
Då är Gunilla inte enbart en Tv-stjärna utan även en schlager-stjärna. Synd för oss musikälskare att hon inte har plockat fram den talangen för 40-45 år sedan.
Citera
2024-02-18, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av testpatrullen
Hunnit landa lite i gårdagskvällen nu, och det är bland det värsta jag bevittnat i en tvsoffa någonsin.

Gynning - helkoksad springer hon runt och vrålar osammanhängande åt publiken, peakar när hon bler klingenström att twerka.
Meltzer - stod för den kanske mest intelligensbefriade mellanakten och imitationen av någon som någonsin gjorts, vilket i sig är en bedrift. Som buskis, fast tråkigt. Att den aldrig ville ta slut gjorde inte saken bättre.

Osv...

Fy fan

Hahaha!
Ja det är Sveriges begåvningsreserv som fått fria händer att leva ut sina flummiga drogdrömmar 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in