2024-02-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Ja, kanske.. men vore najs att ha gångavstånd till skrea strand tycker jag. Dock har jag sett att bostadsrätter i centrala falkenberg inte säljs för så höga priser, och det är ju bra. Men samtidigt väcker det lite frågor hos mej varför då osv.. hm

Har samma fundering. Måste spara pengar samt få ordning på ekonomi (För många lån) och man kan köpa en två på under 1 milj där.
Citera
2024-02-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, kanske.. men vore najs att ha gångavstånd till skrea strand tycker jag. Dock har jag sett att bostadsrätter i centrala falkenberg inte säljs för så höga priser, och det är ju bra. Men samtidigt väcker det lite frågor hos mej varför då osv.. hm

Jag hade också satsat på Varberg istället. Men om du köper i Falkenberg, gör en slagning på adressen på Lexbase. Du vill inte investera pengar i en bfr där det bor många knarkdömda t ex. Gör gärna en slagning på själva postnumret också så får du upp antal domar i området. Det ger ju en fingervisning.
Citera
2024-02-12, 01:33
Medlem
laughingducks avatar
Flyttat runt en del och då hamnat i städer med introvert befolkning .

Därför undrar man ju hur det är i Falkenberg ?.
Citera
2024-02-12, 12:41
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hade också satsat på Varberg istället. Men om du köper i Falkenberg, gör en slagning på adressen på Lexbase. Du vill inte investera pengar i en bfr där det bor många knarkdömda t ex. Gör gärna en slagning på själva postnumret också så får du upp antal domar i området. Det ger ju en fingervisning.
ja absolut, det är smart att kolla upp.

Har besökt falkenberg som turist på sommaren och då känns hela stadskärnan ganska gullig & idyllisk men man fattar ju att det inte kan va så.
Citera
2024-02-15, 15:16
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
ja absolut, det är smart att kolla upp.

Har besökt falkenberg som turist på sommaren och då känns hela stadskärnan ganska gullig & idyllisk men man fattar ju att det inte kan va så.

Jag har varit där på vintern och det är i alla fall inte Sveriges fulaste stad på vintern heller. Även om uteserveringarna tas ner under den kalla årstiden så verkar alla restauranger i stan ha öppet året runt. Normal har tydligen nyligen öppnat där och Clas Ohlson är på gång i den ena gallerian läste jag. Så det verkar ju åtminstone vara en stad med lite positiv utveckling.
Citera
2024-02-16, 11:34
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Flyttat runt en del och då hamnat i städer med introvert befolkning .

Därför undrar man ju hur det är i Falkenberg ?.
Hur menar du med introvert befolkning..?
Citera
2024-02-18, 00:21
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Hur menar du med introvert befolkning..?

Att dom sitter hemma på sin kammare med noll intresse av andra människor än sig själva .
Citera
2024-02-18, 01:57
Bannlyst
Har sett filmen farväl Falkenberg. Tänker aldrig besöka den staden. ... Fan, värre än Södertälje.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in