2024-02-17, 16:30
Bannlyst
Inte någon nära vän men det händer att jag dricker kaffe med ett par serber ibland.

Hälsar och surrar även med dom finska zigenarna nere vid ATGn. Då menar jag surr med både ledaren, hans fru, hans bror och även deras son och hans finska vänner (släktingar ) - som är i min egna ålder. Brukar tigga cigg av dem för att det känns lustigt. De brukar med glädje kasta fram någon extra pinne.

Det är naturligtvis droger som har fått oss att bli bekanta med varandra och även vänner i något fall. Det kan uppenbarligen förena människor från olika kulturer. Bara du har ett öppet sinne och är konstant redo för äventyr.
Senast redigerad av lillflok 2024-02-17 kl. 16:57.
Citera
2024-02-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Inte som vuxen. Men under skolåren hade jag det. Vi är nog för olika för att vara vänner som vuxna.

Tänker precis likadant som du.

Man dras mera och mera till sina gelikar, ju äldre man blir.
Citera
2024-02-17, 17:02
Medlem
idiamindadas avatar
Vänner har man väl bara ett fåtal? Jag har två vänner. Svenska. Kompisar och bekanta, arbetskamrater är en annan sak. Jag tycker iranier sticker ut. Inte den där inställsamma typen utan iranier som börjat snusa och gett sig fan på att genomföra klassikern. Sådana bekanta har jag. Som man bjuder hem och blir hembjuden till. Och en hord finnar. Finnar är mer som fulla olycksbröder.
Citera
2024-02-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Vänner har man väl bara ett fåtal? Jag har två vänner. Svenska. Kompisar och bekanta, arbetskamrater är en annan sak. Jag tycker iranier sticker ut. Inte den där inställsamma typen utan iranier som börjat snusa och gett sig fan på att genomföra klassikern. Sådana bekanta har jag. Som man bjuder hem och blir hembjuden till. Och en hord finnar. Finnar är mer som fulla olycksbröder.
Att bara ha två vänner är lite lite, kan jag tycka.
Citera
2024-02-17, 17:19
Medlem
Farbaute666s avatar
Frun har utländsk bakgrund, min far var invandrare, men annars är vi ganska svenska :-)

Har några goda vänner från Iran, Italien, en del kurder, någon somalier med mera. Gemensamt för dessa är väl att de är aktiva samhällsmedborgare.

En del gamla elever hälsar på mig, några har jag hjälpt till att utbilda till bussförare. De hälsar alltid med namn och är glada att ses.
Citera
2024-02-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Räknas thailändska flickvännen?

Han letar efter Mohammed, abudlla, achmed, osv . Det fina folket
Citera
2024-02-17, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Frun har utländsk bakgrund, min far var invandrare, men annars är vi ganska svenska :-)

Har några goda vänner från Iran, Italien, en del kurder, någon somalier med mera. Gemensamt för dessa är väl att de är aktiva samhällsmedborgare.

En del gamla elever hälsar på mig, några har jag hjälpt till att utbilda till bussförare. De hälsar alltid med namn och är glada att ses.

Jaså, min herre är en gammal lärare, eller fortfarande måntro.

Din aktuella tråd "Bilder - Var går gränsen?" i parafila störningar känns om möjligt än mer obehaglig. För att hålla mig inom topic så undrar jag såklart om nämnda busschaufförer har utländsk bakgrund.
Citera
2024-02-17, 17:30
Medlem
Citat:
Räknas thailändska flickvännen?
Är du vän med henne?
Citera
2024-02-17, 17:35
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Är du vän med henne?
Räknar inte du din partner som vän🤔
Citera
2024-02-17, 17:37
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillflok
Jaså, min herre är en gammal lärare, eller fortfarande måntro.

Din aktuella tråd "Bilder - Var går gränsen?" i parafila störningar känns om möjligt än mer obehaglig. För att hålla mig inom topic så undrar jag såklart om nämnda busschaufförer har utländsk bakgrund.

Försöker byta jobb... :-)
Jo, de busschaufförerna var alla av utländsk bakgrund. En del från Somalia, några från Mellanöstern. Inte många tjejer tyvärr, utan de allra flesta var män.

Vad gäller den andra tråden, så kanske jag överdrev lite. Jag var intresserad av själva lagrummet främst. Har aldrig varit aktiv på riktigt inom den genren, även om jag tyvärr kan uppskatta det estetiska.
Citera
2024-02-17, 17:42
Medlem
Citat:
Räknar inte du din partner som vän🤔
Vän, partner, livskamrat, kk... det går lite hand i hand.

Jag skulle absolut säg att min flickvän är min vän, men troligen såra henne genom att säg att hon är min vän.
Du kanske fattar.
Citera
2024-02-17, 17:44
Medlem
Zenabs avatar
Ja och jag väljer dem med omsorg. Krävs mycket till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in