Citat:
Ursprungligen postat av
onibaba
Från din länkade artikel "Western intelligence officers, military analysts, and political scientists struggled to divine Russian President Vladimir Putin’s intentions. They also looked hard at what was known about Russia’s modernized, reformed, and well-financed armed forces -- not to mention the ragtag, underequipped state of Ukraine’s military.".
Alltså inte västmedia, utan återigen underrättelsetjänst och andra clowner.
Du måste vara naiv om du tror att detta är något självständighetskrig. När det är över, så kommer Ukraina ännu en gång vara under Rysslands inflytande, vilken gudagåva för Ukrainarna.
Vad politiker tycker bryr jag mig inte så mycket om, jag argumenterade om att västmedia aldrig påstått att Ryssland kommer köra över Ukraina, faktum är, att det har vart tvärtom, man har eggat på att skicka militärt och ekonomiskt stöd för att Ryssland eventuellt skulle förlora om alla bara samarbetade.
Någon får tala om för dig hur det fungerar. När textad massmedia i den fria världen skriver om t ex krigs möjliga utgång låter de experter uttala sig. Journalister och redaktioner uttalar sig inte i eget namn särskilt ofta. Då får du gå till ledarsidor och kolumnister.
I TV och radio däremot intervjuar journalister andra journalister alltmer, men innehållet där är bökigt att söka på. I textform är forskare, tjänstemän, experter vad du får när "Newsweek sa att kriget tar slut om x månader...".
Citat:
Ursprungligen postat av
onibaba
Som sagt så har det tåget redan åkt. Har man något mellan öronen så fattar man att man kan inte ställa några krav om motparten har ett större våldskpital än dig. Zelensky borde bara ha svalt sin stolthet och förhandlat när chansen fanns. Men lever man i psykos så tar man ju inte alltid rätt beslut.
Zelensky hade en period av månader i sträck när han bad Moskva om samtal, vilket nekades. Hur kommer det sig?