2024-02-16, 14:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Hur fan kunde personen ha legat där i flera dygn? Han hade hittats efter några timmar i USA eller liknande nation med välfungerande poliskår.

Det står exakt varför i media. Vad är det som du inte förstår?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skräp inuti rutschkanorna möjligtvis?
Specen och ev. säkerhetsdatablad kan gå att erhålla från WhiteWater (tillverkare) och det får matchas mot det förmodade elmuff/plastsvetsjobbet med alla andra faktorer som går att ta reda på, tex omkringliggande brännbart skräp.

Jag vet inte om detta avhandlats tidigare i tråden men jag ser framför mig att en svets glömts på och den nu avlidna personen tog ett bloss?
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej det är inte vad jag hört. Är ganska säker på att det är P*trik (*=a) G*llh*lm (*=i, *=o)
Stämmer i ålder också mot vad tidningarna skriver. Han verkar ha jobbat åt Liseberg tidigare också

Okay, men som sagt jag gissade...

Citera
2024-02-16, 14:38
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Han har ju inte letats efter.
Läs: Man har inte kunnat gå in pga rasrisk.

Rasrisken hade inte blivit varken större eller mindre om det varit en poliskår av annan nationalitet.
Skillnaden är väll snarare att blåljusverksamheten i USA ofta tar större risker än här hemma. Vilket iofs kan förklara varför dem har fler arbetsskador än oss också...

Finns många bra exempel där brandmän i USA går på ett brinnande tak, helt ensamna, och inte ens vatten i sina slangar...
Citera
2024-02-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Media kommer helt säkert gå ut med vem det är när polisen juridiska identifiering är klar.
Det bör gå rätt snabbt, under dagen/kvällen säkert.

Han har många vänner från Liseberg på sin fejja.
Citera
2024-02-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusaren94
Skillnaden är väll snarare att blåljusverksamheten i USA ofta tar större risker än här hemma. Vilket iofs kan förklara varför dem har fler arbetsskador än oss också...

Finns många bra exempel där brandmän i USA går på ett brinnande tak, helt ensamna, och inte ens vatten i sina slangar...

Ni såg hur det gick 9/11. Dom etablera sitt högkvarter inuti ett av tvillingtornen. Därmed försvann nästa hela new Yorks brandförsvar.
Citera
2024-02-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Hur fan kunde personen ha legat där i flera dygn? Han hade hittats efter några timmar i USA eller liknande nation med välfungerande poliskår.

Du måste ju vara utvecklingsstörd, mest efterblivna kommentaren hittills jävla idiot.

På P G's Facebook står att han fick jobb som projektledare på Liseberg 2015 så känns onekligen som att det är han som förolyckats.
Citera
2024-02-16, 15:04
Medlem
ColloritSoyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobrah
Jag vet inte om detta avhandlats tidigare i tråden men jag ser framför mig att en svets glömts på och den nu avlidna personen tog ett bloss?
Det är till större delen avhandlat. Se inlägg från kallepax och Rdesign.
Citera
2024-02-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobrah
Det var nog den mest korkade teori jag hört! Tror inte att bo ens rökte!
Citera
2024-02-16, 15:19
Medlem
Den avlidne medverkar i detta klippet på Lisebergs YT https://youtu.be/-VAK5Kxiuxc?si=avJh6O2iFqPP53Bo
Citera
2024-02-16, 15:58
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det var nog den mest korkade teori jag hört! Tror inte att bo ens rökte!
Han arbetade inte heller hands on
Citera
2024-02-16, 16:10
Medlem
EnLitenkilles avatar
Var befann sig PG när det började brinna?
Var hittade man kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in