Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Jag hejar på ”laget” som Magnus tillhör, men jag håller med om att han är en hal orm som försöker kvadrupelspela alla hela tiden. Det är förstås ett spel, men han spelar inte särskilt smart då lismandet inte går någon förbi. Han känns som en person som även privat smyger omkring till olika människor i sin perifera och omedelbara närhet och försöker skaffa sig olika fördelar. Lite Ove Sundberg, på något sätt.
Var det inte Cornelia och Maxime på torpet som gav Magnus idén att han och farmarna skulle ta amuletter från Levin?
Sedan skulle han få en amulett, men som han inte fick (Martina var förstås värdig, men i dåligt skick).
Med det jag vill komma till, är att dessa tjejer, speciellt Cornelia är mästare i manipulation. Vilket jag tycker är ormlikt, och kan vara till fördel i sådana här ”spel”.
Det skall bli intressant vilken av pakterna Levin väljer, och jag hoppas han följer hjärtat (Cornelia G) mer än hjärnan (Han borde inte lite på torpetpakten, Cornelia N och Maxime, även om tjejerna vill det för att blåsa honom…).