2024-02-16, 10:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är klart att det inte finns några restriktioner gällande Linnea. Hur fort tror ni soc och familjerätten arbetar egentligen?

Varför hon är nere är dock en gåta för mig, trodde hon att soc skulle ta hennes parti? Varför?
Hon är inte i mycket bättre sits än vad Chrippa är på pappret, bortsätt från hans tidigare domar. Men dom rör inte barnet.
Båda föräldrarna är arbetslösa och tigger på internet. Ingen av föräldrarna har kunnat ge barnet en trygg miljö. Dom har heller inte kunnat hålla barnet utanför sina konflikter utan snarare dragit in barnet i konflikten.
Familjerätten är en helt annan sak.
Men att soc ska skydda ett barn från en person som utreds för att ha misshandlat det barnet är inget som tar lång tid. Soc kan agera på ett par timmar ifall det finns risk att barnet far illa. Linnea har utreds för misshandel i flera veckor, och detta är deras 2 möte med soc, att ta ett beslut att barnet inte ska träffa personen som utreds för att misshandla barnet är inget svårt beslut för soc.
Vilket gör mig frågande om det faktiskt är sant att Linnea utreds för misshandel av lilla C. Och om hon gör det har jag svårt att tro att Chrippa har fått okej att ha lilla C på deltid, utan snarare övervakat umgänge eller liknande.
Citera
2024-02-16, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dock borde soc fortfarande besluta att lilla C inte ska träffa Linnea så länge hon utreds för barnmisshandel av lilla C. (om det nu stämmer att hon utreds för det)

Citat:
Men att soc ska skydda ett barn från en person som utreds för att ha misshandlat det barnet är inget som tar lång tid. Soc kan agera på ett par timmar ifall det finns risk att barnet far illa. Linnea har utreds för misshandel i flera veckor, och detta är deras 2 möte med soc, att ta ett beslut att barnet inte ska träffa personen som utreds för att misshandla barnet är inget svårt beslut för soc.
Vilket gör mig frågande om det faktiskt är sant att Linnea utreds för misshandel av lilla C. Och om hon gör det har jag svårt att tro att Chrippa har fått okej att ha lilla C på deltid, utan snarare övervakat umgänge eller liknande.
Om människor slutar att tro på vad outbildade wannabees påstår på youtube, i syfte att hålla någon cool polare om ryggen och smutskasta andra, så skulle drev likt dessa inte existera.

Skulle någon vara misstänkt för någonting överhuvudtaget, som är dessutom är så pass allvarligt att barn riskerar att fara illa, skulle läget vara ett helt annat.

Nu är det som så att människor med egna agendor försökt styra och lägga sig i andra personers privatliv, av olika anledningar, i syfte att hålla sig relevanta, få styrkekramar, få tillbaks en förlorad kärlek, tjäna pengar etc.

Det finns ingen pågående förundersökning mot Linnéa.
Citera
2024-02-16, 11:16
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Nja det går inte så fort, Soc kan ge rekommendationer. Dvs om Julia o Chrippa säger att L är anmäld för barnfridsbrott kan dom endast ge en rekommendation att inte träffa henne under sagd tid. Dom kan inte sätta det som ett krav efter 1 möte, L är inte ens dömd. Absolut ingen har visat eller grävt fram någon anmälan mot L för den delen.

Utan i så fall får soc begränsa Chrippas umgänge eller så får J/C ansöka om kontaktförbud mot L. Vilket jag är skeptisk till att dom gjort.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/familj--barn/har-jag-som-ensam-vardnadshavare-ratt-att-neka-umgange-for-barnets-mamma-som-misstanks-for-brott/

Ett exempel här.
Nu har dom delad vårdnad, dvs C har rätt att träffa sitt barn oavsett vad Julia vill. Han måste dock se till att barnet inte far illa pga L. Innan soc kan agera.

Men ja, har ingen aning vad dom pratat om med soc och vad dom har för överenskommelse.
Citera
2024-02-16, 11:25
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Påtänd och kåt deluxe. Noll konsekvenstänk.
Haha detta är liksom normaliserat nu. Hörs klart och tydligt hur han drar sönder med snoken. Äckliga jävla människa asså
Citera
2024-02-16, 11:40
Medlem
Citat:
Dock är väl det en live? Dem spelas väl inte in, om inte den som tittar på liven (följaren) väljer att spela in?
Nä du har helt rätt. Men hon är inte dummare än att hon vet att varenda steg de 2 tar spelas in, eller så ser hon helt enkelt till att det blir inspelat. Tro mig det är väldigt strategiskt allt ifrån hennes sida!
Citera
2024-02-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Haha detta är liksom normaliserat nu. Hörs klart och tydligt hur han drar sönder med snoken. Äckliga jävla människa asså
Japp! Helt normaliserat! Bara för att han står för vad han gör, verkar inte en levandes människa ifrågasätta det ens längre. En vanlig dag, träning, Twitch och blow!
Det är väl mer de ovanliga dagarna vi får se honom annorlunda, när han inte har tillgång, el pengar och är på AT, det är då det händer saker med honom, och humöret/hormonerna, och i förlängningen ngt dramatiskt som når oss.
Så länge det finns tillgång är humöret på topp och vardagen flyter på som vanligt!
Citera
2024-02-16, 12:22
Medlem
Dalbins avatar
Citat:
Nja det går inte så fort, Soc kan ge rekommendationer. Dvs om Julia o Chrippa säger att L är anmäld för barnfridsbrott kan dom endast ge en rekommendation att inte träffa henne under sagd tid. Dom kan inte sätta det som ett krav efter 1 möte, L är inte ens dömd. Absolut ingen har visat eller grävt fram någon anmälan mot L för den delen.

Utan i så fall får soc begränsa Chrippas umgänge eller så får J/C ansöka om kontaktförbud mot L. Vilket jag är skeptisk till att dom gjort.

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/familj--barn/har-jag-som-ensam-vardnadshavare-ratt-att-neka-umgange-for-barnets-mamma-som-misstanks-for-brott/

Ett exempel här.
Nu har dom delad vårdnad, dvs C har rätt att träffa sitt barn oavsett vad Julia vill. Han måste dock se till att barnet inte far illa pga L. Innan soc kan agera.

Men ja, har ingen aning vad dom pratat om med soc och vad dom har för överenskommelse.

Umgängesrätten regleras bara i tingsrätten.
Socialtjänsten kan endast ge råd. En förälders uppgift är att skydda sitt barn.
Men om man undanhåller barnet från den ena föräldern oavsett om man har delad vårdnad eller inte kan göra sig skyldig till umgängessabotage. Och umgängessabotage samt samarbetesproblem är giltigt skäl att förlora vårdnaden på. I lagen står det ”det är barnet som har rätt till båda sina föräldrar” och inte tvärt om som många tycks tro.
Däremot kan man bevisa att man höll barnet ifrån den andra föräldern med anledning av att ”skydda barnet” så är det en förmildrande omständighet och speciellt om man fått rådet av socialtjänsten.

Kan detta utan och innan nämligen. Har varit i rätten om min äldsta dotter 5 gånger och just av denna anledning en gång. Gick segrande ur och fick ensam vårdnad och ett reglerat umgänge. Så man måste gå via rätten. Socialtjänsten gör inte några ingripanden så länge en av föräldrarna tar sitt ansvar och skyddar barnet.
Citera
2024-02-16, 12:24
Medlem
wicks avatar
Vet någon om lgh är uppsagd för luffaren? Eller kommer Jocke låta han bo kvar ändå efter allt?
Citera
2024-02-16, 12:30
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Men om man undanhåller barnet från den ena föräldern oavsett om man har delad vårdnad eller inte kan göra sig skyldig till umgängessabotage. Och umgängessabotage samt samarbetesproblem är giltigt skäl att förlora vårdnaden på. I lagen står det ”det är barnet som har rätt till båda sina föräldrar” och inte tvärt om som många tycks tro.
Däremot kan man bevisa att man höll barnet ifrån den andra föräldern med anledning av att ”skydda barnet” så är det en förmildrande omständighet och speciellt om man fått rådet av socialtjänsten.

Kan detta utan och innan nämligen. Har varit i rätten om min äldsta dotter 5 gånger och just av denna anledning en gång. Gick segrande ur och fick ensam vårdnad och ett reglerat umgänge. Så man måste gå via rätten. Socialtjänsten gör inte några ingripanden så länge en av föräldrarna tar sitt ansvar och skyddar barnet.

Julia borde isåfall gå via rätten om ett Intermistiskt beslut, det brukar ta ca en vecka. Om nu Linnea är så ” farlig ” för Chloe. Julia måste trott att man får ensam vårdnad via ett möte med soc typ. För hon var helt nere igår efter mötet.
Citera
2024-02-16, 12:32
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin

Precis min poäng.

Iom att J upplevdes nedstämd igår efter soc misstänker jag att hon är besviken att det inte gått som hon velat i vårdnadsfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av wick
Vet någon om lgh är uppsagd för luffaren? Eller kommer Jocke låta han bo kvar ändå efter allt?

Ja han har ju rätt att bo där under uppsägningstiden i alla fall.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-02-16 kl. 12:35.
Citera
2024-02-16, 12:42
Medlem
wicks avatar
Citat:
Precis min poäng.

Iom att J upplevdes nedstämd igår efter soc misstänker jag att hon är besviken att det inte gått som hon velat i vårdnadsfrågan.

Ja han har ju rätt att bo där under uppsägningstiden i alla fall.

Beror väl på ifall Jocke lät honom stå kvar på kontraktet han hade ju lika gärna kunnat häva det på en gång. Men men, luffaren kommer väl undan med allt som vanligt.
Citera
2024-02-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Så anaboladvärgen och borderlinepsykot är ett par igen? Vilken freakshow detta är.

De borde skämmas båda två!

Det är väl det som sammanfattar hela dramat allra bäst. Avsaknaden av just skam. Den kanske rider dem om natten men utåt sätt är den ju noll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in