Citat:
Ursprungligen postat av
rickebus
tjänstemannaansvar är det nya ledordet
De problem som desinformatörerna lyfter fram kommer sannolikt inte lösas med skärpning av tjänstemannaansvaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inanna-1921
Finns på trollbloggen
Efter en vecka med desinformatörerna på TT har jag några tankar.
Något som är uppenbart är att utomeuropéer är överrepresenterade när det gäller desinformatörerna, och det är nog inte fel att hävda att de är en direkt konsekvens av misslyckad migrationspolitik och frånvaro av krav. De vet helt enkelt inte hur Sverige och svenskar fungerar. Det lilla de vet resulterar i genomsyrat förakt.
De delar inte det svenska systemets syn på familjen eller demokratisk värdegrund. Dessa individer anser att de äger sina familjemedlemmar, alla utomstående och stat ska alltså skita fullständigt i vad som händer inom familjen. När de förklarar och försvarar sina aktiviteter så använder dem 1) religionsfriheten som de menar ger dem rätt att göra som de vill 2) demokrati dvs de anser att de är fria att göra vad de vill. De är bara intresserade att följa svensk lag så länge den inte går emot deras kultur, religion, värderingar, uppfattningar och det är uppenbart att hemlandets system ligger dem varmt om hjärtat.
Det är uppenbart ett stort misstag att Sverige inte säkerställt att religion och främmande kulturella uttryck hålls underordnad demokrati och övrig lagstiftning vilket resulterat i att massor av utomeuropéer med stor aggressivitet gastar om rasism och fascism irl och på nätet. De utgår helt enkelt ifrån sitt hemlands standarder. Religion och hemlandets kultur/standard måste i ett sekulärt demokratiskt samhälle hänvisas till att vara en privatsak, en privatsak som är underordnad landets lagar.
På TT samlas den här "stackars marginaliserade gruppen" mellan demonstrationerna. FU är en av referensgrupperna som tydligen har hög status. På TT gapas det på arabiska och svenska, dygnet runt, om att de hatar Sverige och svenskar, kryddat med allsköns gränsöverskridande ord och uttryck. Just nu verkar Nina Rokan hatas lite extra, hennes iranska-kurdiska bakgrund används som rasistiska hotfulla invektiv (avsändarna verkar vara utomeuropéer och muslimer).
Det hävdas ofta i debatten att arbete är good enough, så länge en invandrare bara arbetar och är självförsörjande så är de integrerade och allt är frid och fröjd. Jag är en av dem som hävdar att assimilation är ett måste om Sverige ska vara ett välfungerande sekulärt demokratiskt land. Som exempel på vad jag menar:
Här en av desinformatörerna (hennes mamma har tydligen varit kidnappad eller nått) som tillbringar hela sitt liv på TT genom att gapa, skrika och hata Sverige och olika utpekade personer. Hon får verka som exempel du jag just nu tittar på hennes TT-live där hon beter sig som en fullkomlig galning, per svensk defintion. Denna person ska alltså föreställa en välintegrerad, arbetande och självförsörjande invandrare. Utbildad undersköterska som arbetar på HVB-hem, se 2:45:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=n0vqqHgqA9s