2024-02-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Du kan ju inte tro mer på dem än utredningen/domar. Är därifrån allt kommer. En del läser lite som de vill för att få fram sin egen agenda, man måste vara lite källkritisk. Med tanke på att de har haft kontakt med Anjo, och fått info därifrån, så hade jag tagit det med en nypa salt. Han är känd för att vrida på sanningen.

Nej över trettio orosanmälningar är säkert inget skäll för befogad oro.
2024-02-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Här är poddavsnittet.

https://open.spotify.com/episode/7yZpBS9R19zD36gLpzyB4C?si=msEBd70xQYyw9Bq9AJwbAg

Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Verkar som att avsnittet är bortplockad

Det är inte bortplockat. Jag kunde gå in via länken.
2024-02-15, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
tjänstemannaansvar är det nya ledordet

De problem som desinformatörerna lyfter fram kommer sannolikt inte lösas med skärpning av tjänstemannaansvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Finns på trollbloggen

Efter en vecka med desinformatörerna på TT har jag några tankar.

Något som är uppenbart är att utomeuropéer är överrepresenterade när det gäller desinformatörerna, och det är nog inte fel att hävda att de är en direkt konsekvens av misslyckad migrationspolitik och frånvaro av krav. De vet helt enkelt inte hur Sverige och svenskar fungerar. Det lilla de vet resulterar i genomsyrat förakt.

De delar inte det svenska systemets syn på familjen eller demokratisk värdegrund. Dessa individer anser att de äger sina familjemedlemmar, alla utomstående och stat ska alltså skita fullständigt i vad som händer inom familjen. När de förklarar och försvarar sina aktiviteter så använder dem 1) religionsfriheten som de menar ger dem rätt att göra som de vill 2) demokrati dvs de anser att de är fria att göra vad de vill. De är bara intresserade att följa svensk lag så länge den inte går emot deras kultur, religion, värderingar, uppfattningar och det är uppenbart att hemlandets system ligger dem varmt om hjärtat.

Det är uppenbart ett stort misstag att Sverige inte säkerställt att religion och främmande kulturella uttryck hålls underordnad demokrati och övrig lagstiftning vilket resulterat i att massor av utomeuropéer med stor aggressivitet gastar om rasism och fascism irl och på nätet. De utgår helt enkelt ifrån sitt hemlands standarder. Religion och hemlandets kultur/standard måste i ett sekulärt demokratiskt samhälle hänvisas till att vara en privatsak, en privatsak som är underordnad landets lagar.

På TT samlas den här "stackars marginaliserade gruppen" mellan demonstrationerna. FU är en av referensgrupperna som tydligen har hög status. På TT gapas det på arabiska och svenska, dygnet runt, om att de hatar Sverige och svenskar, kryddat med allsköns gränsöverskridande ord och uttryck. Just nu verkar Nina Rokan hatas lite extra, hennes iranska-kurdiska bakgrund används som rasistiska hotfulla invektiv (avsändarna verkar vara utomeuropéer och muslimer).

Det hävdas ofta i debatten att arbete är good enough, så länge en invandrare bara arbetar och är självförsörjande så är de integrerade och allt är frid och fröjd. Jag är en av dem som hävdar att assimilation är ett måste om Sverige ska vara ett välfungerande sekulärt demokratiskt land. Som exempel på vad jag menar:

Här en av desinformatörerna (hennes mamma har tydligen varit kidnappad eller nått) som tillbringar hela sitt liv på TT genom att gapa, skrika och hata Sverige och olika utpekade personer. Hon får verka som exempel du jag just nu tittar på hennes TT-live där hon beter sig som en fullkomlig galning, per svensk defintion. Denna person ska alltså föreställa en välintegrerad, arbetande och självförsörjande invandrare. Utbildad undersköterska som arbetar på HVB-hem, se 2:45:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=n0vqqHgqA9s
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-02-15 kl. 17:41.
2024-02-15, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Du kan ju inte tro mer på dem än utredningen/domar. Är därifrån allt kommer. En del läser lite som de vill för att få fram sin egen agenda, man måste vara lite källkritisk. Med tanke på att de har haft kontakt med Anjo, och fått info därifrån, så hade jag tagit det med en nypa salt. Han är känd för att vrida på sanningen.

Är du 100% säker på det fetstilta?
2024-02-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisoldtrain2
Det senaste snacket på stan säger att hon nu blivit fråntagen vårdnaden om sonen helt.

Ojdå. Kanske är det därför hon försvunnit fr sociala medier? Men skönt att höra om så är fallet. Tänker ofta på det barnet. Hon har ju verkligen outat han på alla tänkbara sätt och ställen. Sett hennes inlägg på fb också. I W*ll*ams grupp.
2024-02-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Nej, du får lyssna på poddavsnittet, tror mer på dom och vad barnen själva säger.

Ja, det var rätt avsnitt, tackar!
Är en tolkningsfråga , jag tolkar det som att mamman inte haft förmåga att hindra eller stoppa barnen från att göra vissa saker precis som hon inte hade förmåga att stävja utbrott från ena sonen utan istället lät honom få som han ville .Barnen kan ju då säga att de fick göra saker för mamma, med tanke på deras ålder så kanske de trodde att det var så.

Det med amning syns inte i domar , det pratas om är välling i flaska men de kanske fått detta som om de var bebisar och liggande i famnen .
Barnen var inte åldersadekvata när de omhändertogs så de verkar hållits kvar i yngre ålder
2024-02-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
De problem som desinformatörerna lyfter fram kommer sannolikt inte lösas med skärpning av tjänstemannaansvaret.

Något som är uppenbart är att utomeuropéer är överrepresenterade när det gäller desinformatörerna, och det är nog inte fel att hävda att de är en direkt konsekvens av misslyckad migrationspolitik och frånvaro av krav. De vet helt enkelt inte hur Sverige och svenskar fungerar. Det lilla de vet resulterar i genomsyrat förakt.

De delar inte det svenska systemets syn på familjen eller demokratisk värdegrund. Dessa individer anser att de äger sina familjemedlemmar, alla utomstående och stat ska alltså skita fullständigt i vad som händer inom familjen. När de förklarar och försvarar sina aktiviteter så använder dem 1) religionsfriheten som de menar ger dem rätt att göra som de vill 2) demokrati dvs de anser att de är fria att göra vad de vill. De är bara intresserade att följa svensk lag så länge den inte går emot deras kultur, religion, värderingar, uppfattningar och det är uppenbart att hemlandets system ligger dem varmt om hjärtat.

Det är uppenbart ett stort misstag att Sverige inte säkerställt att religion och främmande kulturella uttryck hålls underordnad demokrati och övrig lagstiftning vilket resulterat i att massor av utomeuropéer med stor aggressivitet gastar om rasism och fascism irl och på nätet. De utgår helt enkelt ifrån sitt hemlands standarder. Religion och hemlandets kultur/standard måste i ett sekulärt demokratiskt samhälle hänvisas till att vara en privatsak, en privatsak som är underordnad landets lagar.

På TT samlas den här "stackars marginaliserade gruppen" mellan demonstrationerna. FU är en av referensgrupperna som tydligen har hög status. På TT gapar de på arabiska och svenska, dygnet runt, om att de hatar Sverige och svenskar, kryddat med allsköns gränsöverskridande ord och uttryck.

Det hävdas ofta i debatten att arbete är good enough, så länge en invandrare bara arbetar och är självförsörjande så är de integrerade och allt är frid och fröjd. Jag är en av dem som hävdar att assimilation är ett måste om Sverige ska vara ett välfungerande sekulärt demokratiskt land. Som exempel på vad jag menar:

Här en av desinformatörerna (hennes mamma har tydligen varit kidnappad) som tillbringar hela sitt liv på TT genom att gapa, skrika och hata Sverige och olika utpekade personer. Hon får verka som exempel du jag just nu tittar på hennes TT-live där hon beter sig som en fullkomlig galning, per svensk defintion. Denna person ska alltså föreställa en välintegrerad, arbetande och självförsörjande invandrare. Utbildad undersköterska som arbetar på HVB-hem, se 2:45:
De med dålig eller obefintlig svenska tror ju på andra som informerar dem på exempelvis arabiska och har noll möjlighet att själva kontrollera fakta. Sitter ju ett gäng och sprider falska uppgifter som skrämt upp en massa människor så att de tror att socialtjänsten letar barn att omhänderta
2024-02-15, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De med dålig eller obefintlig svenska tror ju på andra som informerar dem på exempelvis arabiska och har noll möjlighet att själva kontrollera fakta. Sitter ju ett gäng och sprider falska uppgifter som skrämt upp en massa människor så att de tror att socialtjänsten letar barn att omhänderta

Det är bara en liten del av problemet, tydligt är att dessa människor helt motsätter sig det svenska systemet i form av att du exempelvis inte äger dina barn. De köper helt enkelt inte svensk syn på barn, familj och uppfostran. En man var väldigt tydlig och sa att staten bär ansvar för alla dessa kriminella ortenungdomar/barn eftersom Sverige inte tillåter föräldrarna uppfostra sina barn. Han krävde uttryckligen att föräldrarna ska ha rätt att slå och låsa in barnen. Andra problematiska attityder luftas samtidigt som att problemet att uppfostra barn i Sverige leder till att barnen blir som svenskar och värst är då kvinnornas beteende.

Skälet till att utomeuropeiska barn är överrepresenterade när det gäller LVU beror ju på att föräldrarna vägrar ändra sin föräldrastil och att de anser att socialtjänsten inte ska lägga sig i. Typiskt är att föräldrarna vid orosanmälningar både villkorar och ställer krav om de ska "samarbeta" med socialtjänsten. Sams dom beskriver denna normalitet.
2024-02-15, 18:02
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka

På TT samlas den här "stackars marginaliserade gruppen" mellan demonstrationerna. FU är en av referensgrupperna som tydligen har hög status. På TT gapas det på arabiska och svenska, dygnet runt, om att de hatar Sverige och svenskar, kryddat med allsköns gränsöverskridande ord och uttryck. Just nu verkar Nina Rokan hatas lite extra, hennes iranska-kurdiska bakgrund används som rasistiska hotfulla invektiv (avsändarna verkar vara utomeuropéer och muslimer).

Här en av desinformatörerna (hennes mamma har tydligen varit kidnappad eller nått) som tillbringar hela sitt liv på TT genom att gapa, skrika och hata Sverige och olika utpekade personer. Hon får verka som exempel du jag just nu tittar på hennes TT-live där hon beter sig som en fullkomlig galning, per svensk defintion. Denna person ska alltså föreställa en välintegrerad, arbetande och självförsörjande invandrare. Utbildad undersköterska som arbetar på HVB-hem, se 2:45:
En bra sammanfattning och även N*na skulle hålla med dig.
Den du länkade till är anmäld för dödshot av N*na och det har blivit en personlig vendetta för den andra kvinnan sen den anmälningen kom och polisen plockade in henne.
Hennes slogan är nämligen Polisen är förövaren så det var nog en stor kränkning för henne. Hon har även blivit vräkt och det skyller hon på N*na också samt en massa annat, allt är. N*nas fel tydligen 🤷🏻‍♀️
2024-02-15, 18:07
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Tjejen i fråga har erkänt att det var i affekt hon anklagade de 2 första och att det inte var sant.
Hon är inte bara lågbegåvad utan även en person som är elak och utnyttjar folk , ljuger och ställer till det för andra som tyckt synd om henne

Exakt, hon har ställt till med så mycket skit, hon har också ringt och anmält sig själv till polisen för att hon sålt bilder på barn till olämpliga människor. Jag tror det samtalet finns i en flera timmar lång video på YT där hon sitter i långbänk och folk försöker få sanningen ut henne och ursäkter till alla hon sprider skit om.
Jag har inte orkat se hela faktiskt, hon är har ju som sagt en IF och det märker alla utom S*m då för han är ju lika efterbliven han.
2024-02-15, 18:10
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ja , finns en sida man man kan boka behandling också men något pris fanns inte med .
Hon kan behandla en drös med diagnoser , de flesta har hon själv behandlats för
Det är sjukt ändå att man kan ju faktiskt göra så, hon säger ju inte att hon är psykolog eller nåt sånt.
Bästa va när mammans kompis sitter där och vet inte vad det ens går ut på samt har svårt att hitta ett traumatiskt minne för att trilla med en bricka var inte traumatiskt nog.
2024-02-15, 18:16
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Verkar som att avsnittet är bortplockad
Om jag söker på Family United på Spotify får jag upp det men Fia kunde inte heller hitta det när hon letade efter det.
Hon skulle starta om lajven igår pga anmälningar antar jag och efter det har hon varit puts väck 🤔

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in