2024-02-15, 13:06
Medlem
Vem är ärtjärnan som är i Marlenes live nu?
Senast redigerad av rickebus 2024-02-15 kl. 13:10.
2024-02-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Vem är ärtjärnan som är i Marlenes live nu?
Om det är hon som pratar skånska är det någon som brukar dyka upp och tycka att Marlene är en bra mamma
2024-02-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om det är hon som pratar skånska är det någon som brukar dyka upp och tycka att Marlene är en bra mamma

Hört henne nån gång tidigare..hon skulle ju bli plastmormor när Maelene får hem sonen.
Men hon verkar inte heller fatta att advokaten som lackade ur inte har med soc ärendet att göra
2024-02-15, 13:30
Medlem
asterisk99s avatar
Hon tar ofta upp om att SOC har anmärkt att hon kramar sina barn på ett felaktigt sätt.
Kan någon förklara lite närmare vad det kan ha handlat om.

Hörde samtalet hon spelade upp med hennes handläggare, och där nämner de ofta att Fia tillgodoser sina behov främst, men fick en känsla som att handläggarna höll tillbaka en del för att inte provocera Fia.

Hade varit kul att höra Socialtjänstens ocensurerade version.
2024-02-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
”Det enda man inte ska göra är att bråka med folk” säger Marlene. Ändå är det det enda hon gör dag ut och dag in istället för att ta tag i sin hälsa och samarbeta.

Sådär satt hon igår också efter att ha blivit tillsagd på IVOs växel att komma tillbaka. ”Jag är alltid snäll”. ”Det viktigaste är att alltid vara snäll, det har jag lärt mig. Jag har en gud som säger det”. ”Den där häxan, hon har nog mens”. Snällt.

Hon sa också till kollegan som svarade efter kvinnan Marlene blev av med ”nu kom jag till någon annan och inte den där bitchen”. Du är så snäll Marlene.

Tycker Marlene är otrevligare än Fia. Hon sitter och ”härmar” folk med sitt bebisspråk eller hur det ska beskrivas. Skriker ”URSÄÄÄÄÄÄÄÄKTAAAAA MIIIIG” för att avbryta när folk försöker hjälpa och förklara. Anklagar precis alla även växelpersonal för att vara pedofiler, maffia och för att tortera henne.

Härom dagen sa hon ”Jag ska inte fly, jag ska dö med min son”. Tror hon kanske menade att om hon får veta att han är död så dör hon. Hon pratar mycket om det. Men det luktar också vansinnesdåd. Måtte hon aldrig få obevakat umgänge med barnet.
2024-02-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Hon tar ofta upp om att SOC har anmärkt att hon kramar sina barn på ett felaktigt sätt.

Hörde samtalet hon spelade upp med hennes handläggare, och där nämner de ofta att Fia tillgodoser sina behov främst, men fick en känsla som att handläggarna höll tillbaka en del för att inte provocera Fia.

Snackas om det i den här podden:
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Det är starka peddovarningar på Fia.
2024-02-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuliza
Sådär satt hon igår också efter att ha blivit tillsagd på IVOs växel att komma tillbaka. ”Jag är alltid snäll”. ”Det viktigaste är att alltid vara snäll, det har jag lärt mig. Jag har en gud som säger det”. ”Den där häxan, hon har nog mens”. Snällt.

Hon sa också till kollegan som svarade efter kvinnan Marlene blev av med ”nu kom jag till någon annan och inte den där bitchen”. Du är så snäll Marlene.

Tycker Marlene är otrevligare än Fia. Hon sitter och ”härmar” folk med sitt bebisspråk eller hur det ska beskrivas. Skriker ”URSÄÄÄÄÄÄÄÄKTAAAAA MIIIIG” för att avbryta när folk försöker hjälpa och förklara. Anklagar precis alla även växelpersonal för att vara pedofiler, maffia och för att tortera henne.

Härom dagen sa hon ”Jag ska inte fly, jag ska dö med min son”. Tror hon kanske menade att om hon får veta att han är död så dör hon. Hon pratar mycket om det. Men det luktar också vansinnesdåd. Måtte hon aldrig få obevakat umgänge med barnet.

Min uppfattning oxå att marlene är mer hånfull
2024-02-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99

De som varit med har väl tyckt att hon kramat länge på ett krävande sätt och att det synts på barnen att de inte gillat det .
2024-02-15, 14:09
Medlem
Citat:
De som varit med har väl tyckt att hon kramat länge på ett krävande sätt och att det synts på barnen att de inte gillat det .

Jag tänkte att det kunde vara vid avslutet av umgänget som dom anmärkte på att hon drog ut på det med kramarna. Det måste såklart vara svårt att vara stark och vuxen i den situationen för att inte lägga över sin separationsångest på barnet.

Jag har även tänkt på det vad gäller Marlene som uppenbarligen gjorde stort motstånd när sonen skulle hämtas så dom fick lägga ner henne och sätta handfängsel. Det blir såklart ett trauma för barnet.
2024-02-15, 14:43
Medlem
Citat:
Jag tänkte att det kunde vara vid avslutet av umgänget som dom anmärkte på att hon drog ut på det med kramarna. Det måste såklart vara svårt att vara stark och vuxen i den situationen för att inte lägga över sin separationsångest på barnet.

Jag har även tänkt på det vad gäller Marlene som uppenbarligen gjorde stort motstånd när sonen skulle hämtas så dom fick lägga ner henne och sätta handfängsel. Det blir såklart ett trauma för barnet.
Ja avslut tog ju 30-40 minuter vissa gånger
2024-02-15, 14:55
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Hon har haft tankar om att spela teater för att informera om socialen , hennes församling skulle ha barnkör som hon skulle sköta. Hon har startat upp behandlingar för en massa psykiska problem vilket tydligen inte blev succe eftersom hon åkt till gällivare var nu pengarna till den resan kom ifrån, vid ansökan om demonstration hade hon bara råd att bidra med 20 kr för tillståndet .

Har du sett "reklamen" för hennes mottagning? En sida/grupp är startad på Facebook för detta ändamål där hon lagt ut videos för att visa lite hur en EMDR-behandling går till där hennes mamma och en kompis till hennes mamma har fått vara offer 😁
Extra kul också att på sin headahot på sidan om hennes mottagning har hon såklart prästkrage på sig också.
2024-02-15, 14:58
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
”Det enda man inte ska göra är att bråka med folk” säger Marlene. Ändå är det det enda hon gör dag ut och dag in istället för att ta tag i sin hälsa och samarbeta.
Ja och hennes tykna mhmmm är nästan mer regel än undantag när hon pratar med folk nuförtiden.
Nu är hon skitsur för att hon inte får tag på nån inom polisen som kan skicka hennes plånbok som de skickade till stationen vi T-centralen så att hon lättare skulle kunna hämta den men hon sket i det och åkte hem istället 🤷🏻‍♀️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in