2024-02-14, 12:15
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Nej, i stafett använder man extraskott. Och så länge man inte skjuter fyra bom så blir det ingen runda. Åker man då lika snabbt som Hanna och Elvira gör så kan det bli ett antal extraskott, men inga rundor. Just därför är de självklara även om de inte skjuter fullt.
Helt enig, Elvira och Hanna bör vara självklara i ett stafettlag. Däremot bör Hanna i nuläget åka sista sträckan istället för lillsyrran med tanke på åkformen under VM.
Första sträckan passar Anna och andra sträckan Linn, Brorsson har för ofta problem med stående skyttet pg.a nerver.
Citera
2024-02-14, 13:32
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Nej, i stafett använder man extraskott. Och så länge man inte skjuter fyra bom så blir det ingen runda. Åker man då lika snabbt som Hanna och Elvira gör så kan det bli ett antal extraskott, men inga rundor. Just därför är de självklara även om de inte skjuter fullt.

Har man förbrukat 3 så bllr det straffrunda.
Jag tror faktiskt Elvira kan missa.
Citera
2024-02-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Bara om du förbrukar alla 3 i samma skytte och det tror jag väl ändå inte att vi ska tro på. Hanna brukar i så fall vara mer opålitlig vid stafetter och har ett antal gånger fått använda alla extraskott.
Citera
2024-02-14, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan

Senast Elvira sköt straffrunda var i januari 2021. På hög höjd i Antholz. För ca 20 stafetter( dam/singelmix/ mixedstafett) sedan.

Med Elvira i laget har det nästan alltid blivit pallplats. Hon är mer eller mindre given i ett stafettlag.

Helena Ekholm är så skitnödig när hon skall ta ut ett stafettlag att hon utgår från senaste loppet.. dessutom med individuell start..😊

Hon har NOLL koll på hur Elvira presterat i olika stafetter genom åren. Hur hvete kan SVT ha henne i soffan? Man har fått ringa in Kalle Grenemark och även Mattias Fredriksson för att få lite tyngd i diskussionerna.
Citera
2024-02-14, 14:47
Avstängd
Citat:
Bara om du förbrukar alla 3 i samma skytte och det tror jag väl ändå inte att vi ska tro på. Hanna brukar i så fall vara mer opålitlig vid stafetter och har ett antal gånger fått använda alla extraskott.

Hanna har tom gått från flera extraskott till straffrunda ( senaste Oberhof). Fast jag tror ingen svenska skjuter straffrunda av Anna, Linn, Hanna eller Elvira. Det handlar om hur många extraskott de använder. Där brukar Sverige ligga högt uppe.
Citera
2024-02-14, 15:31
Avslutad
Det blir inga svenska medaljer idag heller. Den enda chansen som återstår är Mona Brorsson på masstarten.
Citera
2024-02-14, 15:52
Medlem
Damstafetten tycker jag dom kan peta Magnusson och köra som vanligt, men Linn på sista där öbergarna fixar ett bra utgångsläge för henne.

På herrsidan tycker jag att dom kan peta Nelin.
Peppe på första
Brandt på andra som känner ett stort ansvar på att prestera och även visa sig vassare än Peppe
Samuelsson på tredje, han känns inte riktigt där den här säsongen för att avgöra en stafett.
Och Ponsi på fjärde.
Jag är mer orolig för Ponsis liggskytte än Peppes glidarrunda, men har han åkformen och sätter en snabb nolla i stå så blir det nog bra till slut.
Citera
2024-02-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det blir inga svenska medaljer idag heller. Den enda chansen som återstår är Mona Brorsson på masstarten.

Både Samuel och ponsi har okej chanser på medalj idag
Citera
2024-02-14, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Både Samuel och ponsi har okej chanser på medalj idag

Det kanske de har på pappret men det blir inget. Kanske topp 6 på nån av dem. Känslan säger att Ponsi skjuter bort sig med bom redan i första skyttet.
Citera
2024-02-14, 16:51
Avslutad
Då ska vi se....blädder blädder...ah där, startnummer 49, Sveriges stolthet bredvid allemansrätten och yttrandefriheten, Peppe Femling! Har såklart börjat lufta vinet dagen till ära för att hedra hans internationella insatser i Svea rikes färger.
Citera
2024-02-14, 16:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag skulle bli väldigt förvånad om inte Norge tog alla medaljerna idag?
Citera
2024-02-14, 16:53
Medlem
Varken Ponsi eller Sebbe med nagon verklig medaljchans idag.
Skjuter Ponsi noll finns naturligtvis alla möjligheter..men Ponsi är alldeles för fladdrig för att detta skall hända.
Sebbe har varken akform eller skjutdito för medalj.Han maste överträffa sig själv i bada avdelningarna för att han skall ta medalj.
Trippel Norge tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in