2024-02-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Dom har evakuerat hotell enligt AB
Förutom hotellet (Grand Curiosa) ska även ett antal kontorslokaler nu ha evakuerats enligt SVT.
Citera
2024-02-12, 13:04
Medlem
Fy fan vad synd hann inte ens öppna för allmänheten 1,2 miljarder upp i rök för Göteborgarna.
Citera
2024-02-12, 13:04
Medlem
Amelie Winberg är presschef på NCC som är totalentreprenör för bygget av Oceana. Hon bekräftar att företaget hade personal på platsen när branden utbröt men är tydlig med att mycket ännu är osäkert om händelseförloppet.

– Vi tror att branden utbröt i samband med ett arbetsmoment, men finns inget bekräftat än.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/se-eldklotet-har-exploderar-rutschkanan-intill-kontoret
Citera
2024-02-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Om det är som du säger då måste det ju vara sabotage eller anlagt? En glödande cigarett kan väl inte skapa en sån skalv våg av brand så fort..

Frågan är väl vad som kan orsaka en sådan explosion. Rökgaser, sägs det, men då måste det ha pyrt länge och man borde ha upptäckt det tidigare. Jag tror på medvetet sabotage.
Citera
2024-02-12, 13:05
Medlem
leifgmperssons avatar
Grabbarna har mekat på den där rutschkanan i ett halvt decennium! Hur ens möjligt en rutschkana kan explodera så kraftigt? Är det inte bara tuber i hårdplast som gör lussebullar runt nå stålställ?
Senast redigerad av leifgmpersson 2024-02-12 kl. 13:16.
Citera
2024-02-12, 13:07
Medlem
Flera explosioner, bl.a i rutschkanan.

Sabotage?
Citera
2024-02-12, 13:07
Medlem
DARYLs avatar
Stommen till rutchbanorna mm är väl kvar? Dom brinner väl inte upp? Då är det ju "bara" att lägga på ny plast på stommen, tänker jag? Så hela bygget måste väl inte göras om?
Citera
2024-02-12, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Om det är som du säger då måste det ju vara sabotage eller anlagt? En glödande cigarett kan väl inte skapa en sån skalv våg av brand så fort..
Ja babbar tycker om att anlägga bränder då de så sällan åker fast
Citera
2024-02-12, 13:09
Medlem
Airwave92s avatar
Kan det röra sig om en klorexplosion?
Citera
2024-02-12, 13:10
Medlem
Kolla bilderna, den som var runt är inte längre rund. Kolla pelarna, de är krökta av värmen. Skulle säga att 90% är borta och man behöver starta om väldigt långt tillbaka på den delen av parken.
Citera
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Flera explosioner, bl.a i rutschkanan.

Sabotage?
Redan förklarat vad som orsakat explosionerna i denna tråd...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Stommen till rutchbanorna mm är väl kvar? Dom brinner väl inte upp? Då är det ju "bara" att lägga på ny plast på stommen, tänker jag? Så hela bygget måste väl inte göras om?
Nu kan jag inte särskilt mycket om det du skriver men spontant så tänker jag att metallen är såpass utsatt för påverkan i o m hettan att det inte vore säkert att behålla den. Den är utmattad / degenererad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in