2024-02-12, 12:46
Medlem
Doctors avatar
Fyra lindrigt skadade enligt SVT.
Citera
2024-02-12, 12:46
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Enligt GP är alla arbetare som stämplat in idag inräknade. 4 personer har tagits till Sahlgrenska med lindriga skador.

Mmm. Underentreprenörernas underentreprenörer har kanske inga stämpelkort om jag får vara fördomsfull..
Citera
2024-02-12, 12:47
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Låt den dekadenta fiskrensstaden smaka guds vrede, karma. (hoppas ingen kom till skada dock).

För egen del känner jag bara sorg för Göteborg.

Tror Hellström får skriva en ny låt om det här

Tänk om de hade hunnit öppna. Då hade det kunnat bli som Göteborgs eget Titanic, fast på fastlandet.

Vad är det för gaser som sprids i luftrummet nu?

KI, SJ, GBG ...

Sverige känns på något sätt inte särskilt kompetent längre. Är det inte dags att folk ställs till svars?
Citera
Medlem
DARYLs avatar
Är det bara rutschkane-systemet på utsidan som har brunnit upp eller även den stora badhus-"hallen"?
Citera
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbamonk
Jag har gått den utbildningen och måste säga det är nästan ingen som följer reglerna helt ut. Behöver ha extrapersonal som bara sitter och vaktar överallt.

Kanske hade räddat byggnaden i detta fallet. Men det är klart att det är för dyrt att ta in en extra man för det! Det är kul att det alltid är ett himla tjat om säkerhet hela tiden men samtidigt står det någon arbetsledare och säger att det går för långsamt och att det måste skyndas på...
Citera
2024-02-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Är det bara rutschkane-systemet på utsidan som har brunnit upp eller även den stora badhus-"hallen"?

Explosionen har totalförstört hela byggnaden. Den står fortfarande men allt är urblåst.
Citera
2024-02-12, 12:49
Medlem
Definitivt slarv från någon arbetare, gasläcka? Gäatarbetare? Syns i röret att elden letar sig den vägen. Hela skiten kommer förmodligen brinna ner. 1,2 miljarder upp i rök. Och om man nu siktar på att bygga upp så tar det 1,5år extra. Men dom kommer förmodligen skrota hela idén.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Släckvattnet med allt detta PISS rakt ner i grundvattnet eller ut i havet i Götlaborg... Eller hur arbetar de med släckningsvattnet på såna här bränder?
Citera
Medlem
Far min har arbetat där innan som UE. Inget arbete skedde i byggnaden idag endast städning
Citera
2024-02-12, 12:50
Medlem
MisterCluelesss avatar
En väldigt sorglig dag för hela Göteborg. Detta är en måndag som förmodligen inte ens Petter Stordalen gillar.
Citera
2024-02-12, 12:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Brandvakter skall och vakta arbetsplatsen efter arbetet i t.ex 8 timmar så att inga glödbränder utvecklas.

Heta arbeten kan du goggla efter och läsa kursen

Efterbevakning kallas det och 1 timma gäller.
I vissa fall 2 timmar, om man hållit på med tex plasmaskär eller sådant extremt varmt. Men 1 timma på svets och flex/slip.

Dedikerade brandvakter kan jag lova att det ej används på detta bygge.
Citera
2024-02-12, 12:51
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Brandvakter skall och vakta arbetsplatsen efter arbetet i t.ex 8 timmar så att inga glödbränder utvecklas.

Heta arbeten kan du goggla efter och läsa kursen

På min tid vaktade vi även under arbetet, då gnistorna antände saker hela tiden. Man sprang runt där och släckte bakom de som jobbade ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in