https://www.tv4.se/artikel/3Gyfy8g8r9jwB8m9vl4mgd/krismoeten-efter-regelbrottet-i-farmen-blev-kaos
Citat:
För TV4 förklarar Maxine nu mer om det som hände.
– Man hamnar i en bubbla där inne, du är inte dig själva alla gånger. Ett bus blir jätteroligt där, man gör något man inte alls hade gjort hemma. Vi kände att vi behövde lite liv i luckan, då blev det som det blev, säger Maxine.
– Men att vi blev av med amuletterna spelade ingen roll för mig, jag tyckte redan att det var så extremt dålig att de tog alla mina när jag kom tillbaka till Farmen. Det spelade ingen roll, rörde mig inte alls i ryggen, fortsätter hon.
Haha! Man känner igen bortförklaringarna från mobbarna, fuskarna och tjuvarna. Om det inte skylls på felaktig klippning, så heter det att de hamnat i en bubbla och gjort saker de aaaldrig hade gjort hemma.
Och att det var extremt dåligt att de tog Maxines alla amuletter - vilken idiot! För det första gjorde Anna klart reglerna från början att en torpare endast skulle få behålla 1 amulett oavsett hur många denna hade. (Men regler är ju inte Maxines styrka har man förstått.)
För det andra hade det varit jävligt orättvist mot Farmarna om torparna har fått behålla alla amuletter, med tanke på hur många chanser Torparna haft att ta amuletter jämfört med Farmarna. De flesta Farmare har inte ens varit på Torpet och haft en chans att vinna amuletter. När Maxine kom in på Farmen hade hon deltagit i ÅTTA Torpkamper! Och hon trodde att hon skulle få skörda frukterna av den fördelen fullt ut? Hon är ju efterbliven.