2024-02-11, 20:05
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Här står det lite mer.....

https://www.pressreader.com/sweden/molndals-posten/20240208/282600267781190

Tack för mer info! Och grattis till dit 10000:e inlägg (just nu).

Jag är fortfarande intresserad av vilket bemanningsföretag det gäller, det framgick inte tyvärr i artikeln på Mölndals-Posten. Men det framgick att hon ville kunna byta pass osv, så inom kundservice, butik, lager?
Citera
2024-02-11, 20:12
Medlem
bithaxs avatar
Varför man aldrig ska knulla med folk på jobbet, oavsett hur landet ligger.
Vi kommer aldrig få veta vad sanningen här är, men skiter du där du äter så riskerar du allt precis som denne herre blev varse.
Citera
2024-02-11, 20:14
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Tänk ändå - att få vara på posthotell

Kanske inte alla vet men Posthotellet i Göteborg ses som att ganska fint hotell och mycket gäster i barer och restauranger mest hela året, särskilt på sommaren med uteserveringarna. Byggnaden (som inte var hotell) togs över av Petter Stordalen för ca 10 år sedan, han är en stor hotellmagnat från Norge. Han investerar en del i Sverige, senast är väl att han tog över namnet från Friends arena i Stockholm och det kommer att heta Strawberry Arena från sommaren 2024. Hans bolag heter Strawberry, därav namnet.
Senast redigerad av Loyola 2024-02-11 kl. 20:29.
Citera
2024-02-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Kanske inte alla vet men Posthotellet i Göteborg ses som att ganska fint hotell och mycket gäster i barer och restauranger mest hela året, särskilt på sommaren med uteserveringarna. Byggnaden (som inte var hotell) togs över av Petter Stordalen för ca 10 år sedan, han är en stor hotellmagnat från Norge. Han investerar en del i Sverige, senast är väl att han tog över namnet från Friends arena i Stockholm och det kommer att heta Strewbarry Arena från sommaren 2024. Hans bolag heter Strewberry, därav namnet.

Måste säga att du faktiskt var konstruktivt nu, tack. Jag tyckte mest att det lät töntigt och ursäktar mig i efterhand för mitt trams. Sen vette fan om jag kan lita på den där petter.
Citera
2024-02-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Var säkert en billig blondin som ville klättra på sitt arbetsplats 😉

Eller en äcklig gubbe som inte hade ett liv 🤣
Citera
2024-02-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

För runt 20 år sedan eller däromkring så gjordes det en undersökning i USA om jurymedlemmar och våldtäktsmål. Man ville se vilka som var mer benägna att fälla en anklagad våldtäksman, män eller kvinnor, resultatet förvånade många då man förväntade sig att kvinnor skulle stå upp för sina medsystrar, men undersökningen visade precis tvärtom, kvinnor var mer benägna att fria än män var. Nu var ju detta länge sen och jag minns inte alla detaljer, men det teoriserades kring om det kunde vara något psykologiskt undermedvetet som låg bakom, typ "om detta kan hända henne så kan det lika lätt hända mig", och att många kvinnor därför då undermedvetet försöker hitta en anledning till varför offret ljuger, får skylla sig själv, eller någon annan anledning, hur verklighetsfrånvänt resonemanget än är, för att slippa erkänna sin egen utsatthet.
Senast redigerad av Mon81 2024-02-11 kl. 20:47.
Citera
2024-02-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Var säkert en billig blondin som ville klättra på sitt arbetsplats 😉
Tror mera på en ung och naiv tjej. som på sitt första jobb inte visste vad hon har för rättigheter.
Att någon chef ska ha något behov av att lära känna sina anställda utanför jobbet låter helt
imbecillt, allra mest på ett bemanningsföretag där du hyrs ut och inte jobbar med din arbetsgivare.
Men en ung och naiv tjej på sitt första jobb, så kan det vara sannolikt att hon trodde att
hon var tvungen att träffa sin chef efter arbetstid
Citera
2024-02-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

ja kanske såg offret bra ut. Sannolikt .
Citera
2024-02-11, 20:55
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Vilken tid träffades de på hotellet? Vid lunch eller på kvällen?

Tydligen på kvällen enl en artikel i Mölndals-Posten:
Citera
2024-02-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Det är väl inte direkt ovanligt att knulla chefen. Hur den 40-åriga chefen i sin tur ens kan tänka tanken att knulla någon som inte är myndig övergår mitt förstånd, speciellt när den aktuella samhällsdiskursen går bananas så fort man tittar på en 16-åring.

Det knullas hej vilt på arbetsplatser då folk blir förälskade och blir tillsammans, får barn, eller blir sambor, gifter sig osv. Men fan inte tonåringar. Detta är en pedofil möjligen då han är så mycket äldre än flickan.
Citera
2024-02-11, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Här står det lite mer.....

GM verkar redigt alkad. 3 flaskor vin, 4 whiskey, 1 öl... till sig själv i princip
Citera
2024-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Tror mera på en ung och naiv tjej. som på sitt första jobb inte visste vad hon har för rättigheter.
Att någon chef ska ha något behov av att lära känna sina anställda utanför jobbet låter helt
imbecillt, allra mest på ett bemanningsföretag där du hyrs ut och inte jobbar med din arbetsgivare.
Men en ung och naiv tjej på sitt första jobb, så kan det vara sannolikt att hon trodde att
hon var tvungen att träffa sin chef efter arbetstid
Finns såna . När jag började jobba på mitt nya jobb så var jag 20 år gammal . Min chefs fru ville ha hjälp med o bära in lite saker . Sen började hon ringa mig hela tiden . Till slut satt jag på henne . Wow vilken skön känsla man fick när man tänkte att det e chefens fru som står på alla fyra framför mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in