2024-02-11, 17:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Jag är en av dem som röstar vänster alltså kommunisterna.
Har hela tiden varit ärlig om det i trådarna på fb.
Svängt från att alltid varit en SD are till att avsky de små nazist poliserna som lovar brett men håller noll.

Vilka skall man annars rösta på idag (sverige 2024) SD kan man ju säga går "fetbort" moderaterna som fortfarande står stilla och tramsar med en pajas som Uffe.Sossarna med arga-Maggan i spetesen går liksom inte heller då det skulle köra ner Sverige i botten ytterligare.

Finns ju bara Vänstern idag om man vill ha bort Sverige från NATO.
Samt att de tar in lite fler negrer så¨landet faller ännu snabbare. Så vi kan köra en "reset" på landet och bygga upp det igen.

Du skriver uppskattande: "[Vänstern] tar in lite fler negrer så landet faller ännu snabbare."

Tack för att du är så tydlig med att vänsterns sympatisörer främst vill knäcka Sverige. Det är värdefullt för förståelsen och för diskussionen, att du och likasinnade är helt öppna med, vad som är ert mål.
Citera
2024-02-11, 17:29
Medlem
Oja det kryllar av dem. Du läser bara inte de trådarna. (Helst inte jag heller) Fast tror Facebookforumen är värre vad gäller de åsikterna. Förvirrade unga tjejer och medelålders kvinnor med missriktade sympatikänslor.
Förespråkare för godhetsmarinerade värdegrunder,
wokeförespråkare kryddat med proislamism i kombination med en rosafärgad dimsyn på omvärlden🙄
Citera
2024-02-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Står ingenting om Flashback i den artikeln. Endast Facebook nämns.

Flashbacks struktur är sådan att påverkansoperationer är lika effektiva som att klippa grisen för att få ull.

Tror du alltså att SD-lobbyn Battlefield bara jobbar på Facebook? Nej, nej. Du har helt fel. De är i alla sociala medier (där flashback ingår), bloggar och kommentarsfält. SD sprider propaganda överallt - deras mål har varit, och ÄR att göra svenskar till rasister och Sverige till en enpartistat.

vi tar kampen ute på slagfältet, i kommentarsfältet och i sociala medier...
Citera
2024-02-11, 18:23
Medlem
Ja det finns vänstermänniskor här, problemet
är att det inte är lönt att föra en politisk diskussion på nätet, den som är höger blir
bara ännu mera höger, samma sak med
den som är vänster.

Samma sak som att föra en diskussion med människor som anser att skatt är stöld.
Jag har så svårt att diskutera med sådana, de
är kvar i puberteten mentalt
Citera
2024-02-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Tror du alltså att SD-lobbyn Battlefield bara jobbar på Facebook? Nej, nej. Du har helt fel. De är i alla sociala medier (där flashback ingår), bloggar och kommentarsfält. SD sprider propaganda överallt - deras mål har varit, och ÄR att göra svenskar till rasister och Sverige till en enpartistat.

vi tar kampen ute på slagfältet, i kommentarsfältet och i sociala medier...
Det säger anonyma källor till Dagens ETC. Ingen normal människa litar på den tidskriften. En tidning som har kostat svenskar miljontals med skattepengar genom fusk och lögner. De enda som har bevisats använda sig av troll är sossarna.

Ett ordentligt bakslag för Socialdemokraterna kom i veckan när partiet suspenderade två anställda på det centrala partikansliet. Dessa hade avslöjats med att ha skapat anonyma twitterkonton och spridit negativa uppgifter om främst Sverigedemokraterna.
https://www.svensktidskrift.se/troll-och-tomtar-i-politiken/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3nBv/darfor-ar-trollkonton-skadligt-for-demokratin
Citera
2024-02-11, 18:48
Medlem
Självklart finns det gott om folk som är vänsterfolk här!
Det är bara att läsa liknande trådar, så ser man hur de dyker upp och beklagar sig över att alla är höger och helst vill att alla här också bara ska vara vänster som över allt annars.
Skillnaden är väl att rent generellt, så blir man bannade på de flesta forum idag om man uttrycker högeråsikter, vilket gör att alla är vänster eller om man i övrigt vill uttrycka sina höger åsikter på annat håll, så får man gå full nazi och skriva på de mest obskyra sajter.
Citera
2024-02-11, 19:54
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du skriver uppskattande: "[Vänstern] tar in lite fler negrer så landet faller ännu snabbare."

Tack för att du är så tydlig med att vänsterns sympatisörer främst vill knäcka Sverige. Det är värdefullt för förståelsen och för diskussionen, att du och likasinnade är helt öppna med, vad som är ert mål.

Självklart. Jag har alltid varit en vän av sanning och stå för sitt ord och det gör jag alltid och inte bara bakom skärmen.
Vad de andra inom vänstern vill innerst inne får du/ni fråga dem. Men detta är min plan.

Samt hade SD varit det partiet de var för 15 år sedan och Björn Söder varit kvar så hade jag varit en SD are igen. Men aldrig numera sedan de vände i både EU och NATO frågan.

Avskyr dock fortfarande både Muslimer, negrer, Stockholmare och norrlänningar och svenska politiker.

Faktiskt 3 i min familj hemma i Sverige som svängt precis som jag i frågan och känner sig svikna av SD så de röstar precis som jag numera vänster.
Finns säkert några stycken till på fb som numera röstar vänster. Finns fortfarande lite hopp kvar på fb så alla inte är hjärntvättade SD are.
Citera
2024-02-11, 20:13
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag har fått en bild av att Flashback består av folk med någorlunda vett som röstar höger. Finns det människor som röstar på typ miljöpartiet och vänsterpartiet här också?
Finns nog alla möjliga här inne.
Själv röstar jag blankt eftersom jag tycker vår politik i Sverige är dysfunktionell.
Citera
2024-02-11, 20:28
Medlem
Awkwardmans avatar
Det finns några trollkonton som låtsas vara vänster och är helt retarded. Tror dom skrämmer bort riktiga vänstermänniskor från att delta i debatten, dom verkar ha frimlejd av okänd anledning. Gillar inte att gnälla men lägger stort ansvar på mod
Och admin här.

Dessutom finns det om jag ska vara fördomsfull i dagens ”vänster” ett narrativ
Att man inte ska prata med/ge luft åt högerfolk. Dessutom är en stor del av vänstern av sakens natur kännslodrivna, vilket lämpar sig dåligt för en saklig debatt i text av naturliga skäl.
Senast redigerad av Awkwardman 2024-02-11 kl. 20:33.
Citera
2024-02-11, 20:48
Medlem
Finns både höger nötter och vänster nötter här fast vänster nötter gillar inte att man kallar de för nötter så man får intrycket att det finns mer höger nötter än vänster nötter.
Citera
2024-02-11, 21:07
Avslutad
Nästan hela forumet när det kommer till tyckande inom politik är nersketet av högerfolk. Äckliga rövmänniskor och avskum.
Citera
2024-02-11, 21:23
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Självklart finns det. Anledningen att det är så mycket högerorienterat och rasistiskt på FB beror på att det är åsikter som inte är socialt accepterade i samhället. En vänstermänniska behöver inte ett anonymt forum för att få uttrycka sina åsikter. Man kan göra det i öppenheten utan att riskera något.

Sedan att det skulle vara vettiga människor bara för att de lägger rösten på SD är felaktigt. De flesta är idioter, oavsett var man lägger rösten. Många på FB är synnerligen bittra människor som är förbannade på sin egen situation och därför skyller sina egna problem på blattarna. Deras åsikter är inte alltid genomtänkta, de grundar sig ofta i ilska och frustration.

Hm...varför stå för sina åsikter?
När man kan gömma sig på FB!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in