Citat:
Ursprungligen postat av
TreRaggmunkar
Sist denna myt spriddes så hörde jag att Sverige skulle kunna få 10 grader kallare vintrar, ingenting om kallare sommarhalvår.
Istället för att vara rädd och skita ner mig kring dom här alarmen som kommer i tid och otid väljer jag att slita i dom!
2006 stod miljöfascister i Riksdagen och sa att vi inte skulle ha någon snö på Vasaloppet 2023
2020 var det ju snö brist och loppet höll på att ställas in ju… de är inte helt fel ute, men inte helt rätt heller.
Man har även kört snökanoner i många år för att det blir förståligt med snö. 2024 är nog den bästa mängden naturligt på några år.
Men i Sydvästra Skåne där det typ aldrig snöar, möjligen någon dag sen borta. Här har det öst ner mer snö än vad jag kan komma ihåg sedan början av 00 talet.
Något med Golfströmmen och vårat klimat finns där, om det är relaterat med snöfall här och den kalla vintern vi har? Pass på den frågan. Det kan jag inte tillräckligt om.
Men vanligtvis brukar vi ha vår här nere och mer regn och 8-10 grader istället för 0.5 grader och snöflingor.