Citat:
Ursprungligen postat av
CBDtillTHC
Hur jävla svårt ska det vara? Läs artikeln det står klart och tydligt varför golfströmmen kommer kollapsa.
Klimatförändringar leder till Uppvärmning av Nordpolen som leder till att isarna smälter som leder till att kallt vatten flyter söder ut från Nordpolen och blockerar golfströmmen vilket leder till en ny istid i Skandinavien.
Jag är 50+
Redan när jag gick i skolan,, så tjafsade man om den här skiten, och om vi nu då läser artikeln (har du gjort det egentligen?)
Citat:
While many scientists believe the AMOC will slow under climate change, and could even grind to a halt, there remains huge uncertainty over when and how fast this could happen. The AMOC has only been monitored continuously since 2004.
A scientist holds a piece of the ice core extracted from West Antarctica showing air bubbles.
Scientists do know — from building a picture of the past using things like ice cores and ocean sediments — the AMOC shut down more than 12,000 years ago following rapid glacier melt.
Now they are scrambling to work out if it could happen
Så antingen Ljög man när jag var barn pre-2004, eller så ljuger man nu, men det spelar ingen roll, för precis INGENTING har förändrats.
Man vet fortfarande inte ett skit mer än att för 12000 år sedan hände det, och "Tänk om" det händer igen, vad skall vi göra då----det vet vi inte"
exakt.
Vi kan inte göra någonting åt det, men med jämna mellanrum kommer någon ny förmåga och slår på stora trumman och tror sig presentera någonting nytt.
så "Hur jävla svårt skall det vara", kan du ju ställa dig själv.