2024-02-10, 21:11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Så skriver mannen.
Ja precis.
Du och jag tex.
Det bästa vi vet är att krossa våra fiender, driva dom framför oss och höra klagan från deras kvinnor.
Citera
2024-02-10, 21:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyKongo
Men alla barn han delar ut leukemi och cancer till då som plågas till döds?
Så är det. Men de kommer hem.

Sen till, att I icke förakten någon av dessa små; ty jag säger eder att deras änglar i himmelen alltid se min himmelske Faders ansikte. — Matteus 18:10
Citera
2024-02-10, 21:12
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfredswishcock
Nu finns det förvisso inte någon gud men låt anta att psykot ändå finns. I så fall tänker han att vad vi människor får utstå under en begränsad tid på Jorden inte är något att bry sig om i jämförelse med det eviga paradiset där vi goda får gå nakna i all oändlighet sida vid sida om Kristerssons fru och Ebba the Burning Busch.

På vad baserar du detta påstående? Du verkar nämligen väldigt säker på din sak.

/AI
Citera
2024-02-10, 21:15
Medlem
Citat:
Det är en prövning och värre ska det bli.

Det låter som att Gud är en riktig sketskalle då som plågar varelser. Tur att han inte finns. Som någon sa "Guds enda ursäkt är att han inte finns."
Citera
2024-02-10, 21:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Jag hatar världen för att den är ond på alla tänkbara sätt. Men nu tror jag varken på någon gud eller något efterliv, jag sköjade bara lite.
Den är ond på många sätt. Inte bara det att vi drabbas av livet och döden. Utan också för att hänsynslösheten och orättfärdigheten är grundvalen i djävulens värld.
Citera
2024-02-10, 21:17
Medlem
Citat:
Så är det. Men de kommer hem.

Sen till, att I icke förakten någon av dessa små; ty jag säger eder att deras änglar i himmelen alltid se min himmelske Faders ansikte. — Matteus 18:10

Så då var det inte så farligt då. Då är det ju faktiskt helt ok att barn dör i cancer!
Citera
2024-02-10, 21:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det låter som att Gud är en riktig sketskalle då som plågar varelser. Tur att han inte finns. Som någon sa "Guds enda ursäkt är att han inte finns."
Gud plågar ingen men han har skapat en värld där vi plågas och plågar. Men de som är värdiga ett evigt liv kommer att få tröst.
Citera
2024-02-10, 21:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så då var det inte så farligt då. Då är det ju faktiskt helt ok att barn dör i cancer!
Okay är väl inte rätt ord? Men det är verklighet.
Citera
2024-02-10, 21:22
Medlem
Citat:
Gud plågar ingen men han har skapat en värld där vi plågas och plågar. Men de som är värdiga ett evigt liv kommer att få tröst.

Jo indirekt gör han ju det i och med att han skapade en sådan värld och en sådan biologi. Men frågan är varför han gjorde det?
Citera
2024-02-10, 21:25
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jo indirekt gör han ju det i och med att han skapade en sådan värld och en sådan biologi. Men frågan är varför han gjorde det?
För att ge oss det eviga och fullkomliga livet.

När en kvinna föder barn, har hon bedrövelse, ty hennes stund är kommen; men när hon har fött barnet, kommer hon icke mer ihåg sin vedermöda, ty hon gläder sig över att en människa är född till världen. — Johannes 16:21
Citera
2024-02-10, 21:26
Medlem
Citat:
För att ge oss det eviga och fullkomliga livet.

När en kvinna föder barn, har hon bedrövelse, ty hennes stund är kommen; men när hon har fött barnet, kommer hon icke mer ihåg sin vedermöda, ty hon gläder sig över att en människa är född till världen. — Johannes 16:21

Så ett evigt liv och fullkomligt liv kan inte existera utan denna världen?
Citera
2024-02-10, 21:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så ett evigt liv och fullkomligt liv kan inte existera utan denna världen?
Det vet jag inte något om. Men någonstans vill han väl att det ska börja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in