2024-02-10, 17:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Skönt att du känner dig trygg med mig, det kan du göra.
Tyvärr måste jag göra dig besviken, jag vet inte sanningen och kommer aldrig lyssna på någon som vet "sanningen" om hur det kommer bli i framtiden. Det handlar om gissningar, och vad det gäller gissningar är Joe Blogs jättebra, fortsätt du lyssna på honom men tro inte på att det är sanningen han förmedlar, det är gissningar och en dramatisk rubrik för att dra in lyssnare. Ett tips i all välmening.

Det ser ut som vi i väst överger Ukraina just nu, det är min gissning.

Överger?
Nej, det tror jag först när det händer. Som den optimistkonsult jag är.
Citera
2024-02-10, 17:09
Medlem
attogs avatar
Citat:
500 miljarder över 4 år i form av lån.
Men bra att det strömmar in nya vapen och pengar varje vecka från flera länder, trodde att Ukraina hade problem med vapen och ammo just nu.
Du ser vad fel man kan ha! Bra att du rättar mig.

https://www.msn.com/en-us/news/world/ukraine-ambassador-warns-of-kyivs-critical-weapons-shortage/ar-BB1i3Ddk

Ukraine's ambassador to the United States said her country is facing a "critical shortage" of weapons and military supplies.

Som den optimist jag är, så kommer man efterskänka lånet sedan.
Det var troligen mest för att Viktor inte skulle känna sig purken.
Citera
2024-02-10, 17:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Som den optimist jag är, så kommer man efterskänka lånet sedan.
Det var troligen mest för att Viktor inte skulle känna sig purken.

Ca. en tredjedel av denna summa är bidrag skall sägas, finns att söka för den intresserade. När det är sagt så skulle Ukraina ha tagit ett sms-lån för detta om så krävdes.

Inga pengar, inga vapen, ammo etc..betyder inget Ukraina !

Jag förstår inte denna diskussion att "Ukraina skuldsätter sig" ? Uppenbarligen har de pro-ryska skribenterna inte förstått att Ukraina har gjort sitt val (vid dag ett av invasionen), att vara sina egna "herrar i sitt egna hus". Att deras egna hemland är värt att försvara !

..och om nu de "pro ryska" skribenterna är så upptagna utav ekonomi/skuldsättning etc.., så borde de nog ta sig en titt på vad Putins krig får till på hemmaplan, och Rysslands framtid geopolitiskt..
Senast redigerad av Snapcount 2024-02-10 kl. 17:57.
Citera
2024-02-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ca. en tredjedel av denna summa är bidrag skall sägas, finns att söka för den intresserade. När det är sagt så skulle Ukraina ha tagit ett sms-lån för detta om så krävdes.

Inga pengar, inga vapen, ammo etc..betyder inget Ukraina !

Jag förstår inte denna diskussion att "Ukraina skuldsätter sig" ? Uppenbarligen har de pro-ryska skribenterna inte förstått att Ukraina har gjort sitt val (vid dag ett av invasionen), att vara sina egna "herrar i sitt egna hus". Att deras egna hemland är värt att försvara !

Vad som blir uppenbart när man betraktar bl.a. Ukrainas skuldsättning är att kriget inte är en fråga om självständighet. Det Ukraina kämpar för är att bli Västs hora istället för att som tidigare vara Rysslands. Antingen kommer de att behöva betala skadestånd till Ryssland eller amortera sina lån till Väst. Det enda som är säkert att det kommer att leda till att Ukraina blir ännu fattigare.
Citera
2024-02-10, 17:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Väst kan inte överge Ukraina så därför fortsätter dom att ge bidrag och lån men samtidigt vet dom att det absolut inte kommer att räcka på långa vägar, men som sagt dom kan inte sluta.
Nu har ju väst börjat att upprusta för att dom vet nu att försöket att få Ryssland på fall misslyckades totalt.
Så väst som hittills inte lyckats leverera det dom lovat till Ukraina kommer att behöva allt vapen och ammunition själva.
Pengarna som eu lovat ska ju gå till allting annat än tii kriget.

Men inte de 80 miljarder som Tyskland nu kommer med.
Har du något problem med det?
Citera
2024-02-10, 18:01
Medlem
attogs avatar
Citat:
60% av Stridsvagn 122 utslagna på 4 månader.

https://www.forsvarsmakten.se/en/news/2023/09/swedish-main-battle-tank-stridsvagn-122-on-site-in-ukraine/

6 st är utslagna enligt Oryx.
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html

Japp. Ok?
Glad att de inte står i garage i Sverige.
Citera
2024-02-10, 18:02
Medlem
Kan vi inte skramla lite till nya kameror åt ryssarna. Enligt alkolisten ska det tydligen vara bevis på en förstörd HIMARS.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1aniymx/russia_showed_the_best_evidence_of_destroyed/
Citera
2024-02-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Vad som blir uppenbart när man betraktar bl.a. Ukrainas skuldsättning är att kriget inte är en fråga om självständighet. Det Ukraina kämpar för är att bli Västs hora istället för att som tidigare vara Rysslands. Antingen kommer de att behöva betala skadestånd till Ryssland eller amortera sina lån till Väst. Det enda som är säkert att det kommer att leda till att Ukraina blir ännu fattigare.

Hellre fattig och fri än icke existerande.

Men oroa dig inte, Ukraina kommer att hjälpas in i den europeiska gemenskapen när Ryssland väl förpassats ut ur landet. Och då kommer ryssen att få pröjsa, var så säker.
Citera
2024-02-10, 18:18
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Damn ville ju veta Ukrainzka förlusterna.

Undrar vad reella siffror är på båda sidorna.

Du får åka dit räkna. Enligt uppgift ligger de kvar där de stupat.
Citera
2024-02-10, 18:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer

Ukraina kommer att behålla sin nationella identitet och särart (t.o.m förstärka den, tack vare putin), precis som alla andra europeiska nationer har gjort "trots" att man är i väst..eller östeuropa.

Putins beteende kan till en del liknas ett svartsjukt ex, som vill förbjuda vem exet skall träffa. Sedan blir det aggressivt där påståenden likt ditt "hora-prat" närmast alltid är med.

Man skall vara snäll med damer..
Citera
2024-02-10, 18:24
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
I krig "ljuger" båda sidor, något som ni mentalsjuka ukrainadårar inte har begripit.

Och du trivs med oss dårar?
Varför kommer du hit med den upplysningen?
Är du läkare, är du troligen i fel forum.
Citera
2024-02-10, 18:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Jag skulle säga att ryssarnas uppgifter är trovärdigare än ukrainarnas. Men om detta vet vi inte säkert. Skillnaden mellan mig och trådens ukrainadårar är att jag förstår att båda sidor ljuger.

Om Ryssland är mer att lita på, då är din situation besvärlig.
I Ukraina är nazister ett hett villebråd för Ryssland.
I Sverige har vi större frihet.
Och enligt uppgift kommer inte Ryssland invadera Sverige.
Du borde gå, ganska, säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in