2023-01-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
https://anonfiles.com/d4i1b1J1ye/S_dert_lje_TR_B_45-22_Aktbil_123_pdf

Ojdå, har missat helt att David gått bort. Hade kontakt med honom när vi var yngre då jag hade vänner från Södertälje och han har alltid varit lite märklig.
Om jag inte missminner mig så fick han fängelsestraff för rån utav taxichaufförer för några år sedan
Citera
2023-03-22, 09:41
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från HD (Medhjälp till rån genom psykiskt främjande):
Citat:
Den tilltalade var medveten om att hans kamrat skulle råna en person. Han deltog inte i planeringen av rånet men följde med kamraten i en bil till brottsplatsen, gick där ur bilen och närvarade när kamraten utförde rånet. Genom dessa åtgärder gjorde den tilltalade sig skyldig till medhjälp till rån, eftersom han stärkte rånaren i dennes uppsåt att råna målsäganden.

Straffansvar för medhjälp till ett brott förutsätter att medhjälparen har främjat gärningen. Främjande kan utgöras av psykiskt främjande. Eftersom det inte finns någon allmän skyldighet att ingripa mot annans brottslighet förutsätter sådant främjande normalt något mer än att en person har befunnit sig på platsen. Det krävs även att personen har gjort något som visar att han eller hon solidariserat sig med gärningsmannen. Vidare måste gärningsmannen ha uppfattat vad personen har gjort och därmed stärkts i sitt uppsåt.

Det är inte möjligt att närmare ange i vilka fall och under vilka förutsättningar ett handlande i situationer av detta slag innebär ett psykiskt främjande av annans gärning. Detta är något som får bedömas med hänsyn till samtliga omständigheter i det enskilda fallet. Det innebär att det kan finnas anledning att bedöma den eller de handlingar som utförs i ljuset av den relation som personen har till gärningsmannen samt att det bör beaktas inte enbart hur personen agerar på brottsplatsen utan också vad som har skett dessförinnan. Den som på något sätt har närvarat vid diskussionerna om att ett brott ska utföras och, med insikt om vad som ska ske, följer med gärningsmannen och närvarar då denne utför brottet måste ofta genom sitt handlande anses ha stärkt gärningsmannen i hans eller hennes uppsåt.

I det mål som Högsta domstolen prövade var den tilltalade kamrat med den person som utförde rånet. De hade umgåtts, från det att de träffade rånoffret till och med den tidpunkt då rånet utfördes. Även om den tilltalade inte deltog i planeringen av rånet följde han – medveten om att kamraten skulle råna målsäganden – med i bil till brottsplatsen, gick där ur bilen och närvarade när rånet utfördes.

Genom dessa åtgärder solidariserade sig den tilltalade med rånarens brottsplan, något som rånaren måste ha uppfattat. Den tilltalade stärkte därigenom rånaren i dennes uppsåt att utföra rånet. Den tilltalade dömdes därför för medhjälp till rån till ett års fängelse.
Högsta domstolen, mål: B 5666-22 (”Medhjälparen i Linanäs”) · dom
Senast redigerad av diseuse 2023-03-22 kl. 09:46.
Citera
2023-03-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Vem blev helt frikänd? Någon som har domen från hovrätten?
T.C blev helt frikänd..A.W ska väl upp till H.D. om jag fattat rätt
Citera
2023-03-27, 00:24
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
T.C blev helt frikänd..A.W ska väl upp till H.D. om jag fattat rätt

Stämmer att TC blev frikänd. AW har varit uppe i HD som du kan läsa 2 inlägg upp

(FB) Kidnappad, rån och vållande till annans död Södertälje (januari 2022)

Det sjukaste är att AF kommer mucka i Maj..
Citera
2023-04-03, 21:06
Medlem
Upptäckte idag,"Rättegångsappen"på youtube,Behövs inte laddas ner.Hela denna rättegång i sin helhet,autentisk ljudupptagning ,finns att lyssna på!
Citera
2023-04-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Stämmer att TC blev frikänd. AW har varit uppe i HD som du kan läsa 2 inlägg upp

(FB) Kidnappad, rån och vållande till annans död Södertälje (januari 2022)

Det sjukaste är att AF kommer mucka i Maj..
Ja vidrigt...Det lilla jag "känner" honom & det jag VET om AF ,är att det är en mycket obehaglig person,mycke skryt,snack,attityd & manipulation är det han är bäst på.,utnyttjar,trycker ner ALLA,som på nåt sätt är en aning i underläge,el är godtrogna,naiva att inte se/förstå hans stories el bara är snälla..Hans sätt att måla upp sig som "världens bästa".Så jävla självgod & ja äcklig.Narcissist är jag helt övertygad om,aldrig hans "fel",alltid andras..Samlar på håll-hakar för att dela ut vid lämpligt tillfälle,hånar,kränker,fular,skor sig på andras olycka,(gärna personer som redan är i underläge el utsatta) på alla sätt det går...Andra personer som i "hans värld"(personer m bla kriminell-pondus, status)är av stor vikt,där limmas det & vill gärna framhålla vilken enastående,världsklass-snubbe han är.. Han vill gärna få ta del/vara m på den spelplanen..Ingen succé iafal.Han tar mer än gärna,som oftast,del av andras pengar,gästfrihet,alkohol el annat,mycket sällan,läs aldrig,dsama tbx när det gäller de som han anser ha lägre status,de han utnyttjar mest...Betalar aldrig sina skulder,fular,LJUGER. Avundsjuk på andra, som har mer el bättre än han själv.Det sabbar han gärna m vilje,glädje & uppståt så fort det går!Kompenserar/gottgör ALDRIG tex för saker han förstör,tar sönder el "slarvar" bort,tar ansvar & konsekvenser.Så har det typ varit i hela hans liv,(följt,på avstånd,sen lång tid tbx,ca 18år bekant)Finns FLER i AF klanen m exakt samma egenskaper,personlighet.Mitt perspektiv & uppfattning.När han muckar,kommer att han mest vara stolt för att han suttit inne & att han så smart kom undan så lindrigt!Det är "status" m antal månader på kåken,Åh tänk va vilka storartade viktiga status folk han nu lärt känna,vilka "vänner"han har!...Ångerfull el insiktsfull?Noope,bara om nån frågar,då e svaret viktigt,beroende på VEM som frågar.Föraktar,personer som AF. Som en fästing,Fyller ingen funktion.Alls.En feg & falsk fi**a.Bättre HA en fitta än & VA en.
Citera
2023-04-06, 03:45
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ja vidrigt...Det lilla jag "känner" honom & det jag VET om AF ,är att det är en mycket obehaglig person,mycke skryt,snack,attityd & manipulation är det han är bäst på.,utnyttjar,trycker ner ALLA,som på nåt sätt är en aning i underläge,el är godtrogna,naiva att inte se/förstå hans stories el bara är snälla..Hans sätt att måla upp sig som "världens bästa".Så jävla självgod & ja äcklig.Narcissist är jag helt övertygad om,aldrig hans "fel",alltid andras..Samlar på håll-hakar för att dela ut vid lämpligt tillfälle,hånar,kränker,fular,skor sig på andras olycka,(gärna personer som redan är i underläge el utsatta) på alla sätt det går...Andra personer som i "hans värld"(personer m bla kriminell-pondus, status)är av stor vikt,där limmas det & vill gärna framhålla vilken enastående,världsklass-snubbe han är.. Han vill gärna få ta del/vara m på den spelplanen..Ingen succé iafal.Han tar mer än gärna,som oftast,del av andras pengar,gästfrihet,alkohol el annat,mycket sällan,läs aldrig,dsama tbx när det gäller de som han anser ha lägre status,de han utnyttjar mest...Betalar aldrig sina skulder,fular,LJUGER. Avundsjuk på andra, som har mer el bättre än han själv.Det sabbar han gärna m vilje,glädje & uppståt så fort det går!Kompenserar/gottgör ALDRIG tex för saker han förstör,tar sönder el "slarvar" bort,tar ansvar & konsekvenser.Så har det typ varit i hela hans liv,(följt,på avstånd,sen lång tid tbx,ca 18år bekant)Finns FLER i AF klanen m exakt samma egenskaper,personlighet.Mitt perspektiv & uppfattning.När han muckar,kommer att han mest vara stolt för att han suttit inne & att han så smart kom undan så lindrigt!Det är "status" m antal månader på kåken,Åh tänk va vilka storartade viktiga status folk han nu lärt känna,vilka "vänner"han har!...Ångerfull el insiktsfull?Noope,bara om nån frågar,då e svaret viktigt,beroende på VEM som frågar.Föraktar,personer som AF. Som en fästing,Fyller ingen funktion.Alls.En feg & falsk fi**a.Bättre HA en fitta än & VA en.

Är inte bekant med han personligen men har gemensamma bekanta, har precis samma uppfattning iallafall, det lyser igen rätt bra.

Citat:
Upptäckte idag,"Rättegångsappen"på youtube,Behövs inte laddas ner.Hela denna rättegång i sin helhet,autentisk ljudupptagning ,finns att lyssna på!

Kan du snälla länka hittar inte den?
Citera
2023-04-06, 06:12
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hittade nu, här är rättegången

https://youtu.be/P8-1W7CZyQo
Citera
2023-04-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Hittade nu, här är rättegången

https://youtu.be/P8-1W7CZyQo
Va bra du fick fram den,tänkte inte ens på att lägga ut länken..Ja du ser,inte bara jag alltså,som tycker & känner så om AF..Det känns ju lite som en tröst,att just bara jag,tycker AF är ett as..
Citera
2023-08-26, 00:24
Medlem
sunny5s avatar
Citat:

Fick höra att han gärna numera skryter om att han dödat en person :/ (Hur mycket benso petar han i sig egentligen?)
Citera
2024-01-07, 17:49
Medlem
Citat:
Fick höra att han gärna numera skryter om att han dödat en person :/ (Hur mycket benso petar han i sig egentligen?)

Finns det fungerande länk till fup el dom?
Citera
2024-02-10, 07:57
Medlem
Citat:
Varför känner jag mej inte förvånad,alls?Fy fan mår fan illa...!Konstigt att ingen gjort nåt åt den där losern...Han petar väl i sej allt,you name it, inte bara benz..bara nån annan betalat.El ja det kan förvisso kanske vara "hans"substanser ibland...Men dessa har han tagit på krita isåfal,som han i slutänden ändå inte tänkt att betala nåt för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in