Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Att återuppbygga ett land är ju inte en förlust, det genererar pengar. Ryssland gör det nog gärna. Varför tror du att Blackrock och JP morgan chase etablerade bank i Ukraina nyligen?
https://www.reuters.com/business/finance/ukraine-reconstruction-bank-guided-by-blackrock-jpmorgan-ready-action-this-year-2024-01-16/
Du har inte en aning om hur situationen är i Ryssland. Vad vi vet är att vi har förlorat på det här kriget, enorma summor. Och Ryssland kommer inte förlora.
Jo jag har en aning, jag har verkat i Ryssland i många år, sedan Sovjettiden. Jag fick packa ihop i mars-22 och fly.
Jag har rest från väst till öst på lervägar och koluppvärmnda järnvägsvagnar mellan olika industrier i egenskap ingenjör i produktionsteknik
Jag har bättre koll än de flesta av de skribenter som skriver här.
Det finns dock fler här i tråden som arbetat i Ryssland och kan vittna om eländet.
Har du arbetat i Ryssland? Har du koll på misären utanför St Petersburg o Moskva? Mellan de städerna? Öster om Moskva? Novosibirsk?
Hela Rysslands infrastruktur är på upphällningen. Allt utanför St.Petersburg och Moskva är byggt under Sovjettiden och vi ser nu hur allt kollapsar. De medel som skulle ha gått till underhåll och modernisering blev lyxboenden och båtar i väst för eliten.
Det finns inte en enda rubel för återuppbyggnad varken i Ryssland eller Ukraina