2024-02-09, 16:55
Medlem
Det blir extrakongress i kombination med EUvalen nästan samtidigt verkar det som för MP.
De kvinnliga toppnamn får slita hårt närmsta månaderna och kanske ändra riktning på vad de söker för höglönepostition halvvägs.
Kan bli en del ekologiskt framställda bambufällor bakom kulisserna ??

Megasänket Märta säger sig inte vara klar med politik så kan mena riksplanet när hon känner sig mindre sliten
Citera
2024-02-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Den starka och kompetenta kvinnan avgick själv?

Det var enda utvägen eftersom partiet mobbat, hånat och kränkt henne. Enbart för att hon är kvinna och kompetent.
Det förstår alla att även en ovanligt stark kvinna förr eller senare knäcks.
Citera
2024-02-09, 17:00
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kära Flashbackare, det är med ett inre i stark rörelse som jag skriver detta. Nyheten nådde oss alla under dagen och vi är ännu i chock. Är det sant? Kommer solen fram över konungariket Sverige nu?
Jag har varit taskig mot vissa av er,men jag vill nu krama er av ren skär lycka. Ni är alla fina rejäla människor. En ljusnande framtid finns vid horisonten. Ett starkare,vackrare Sverige hägrar.
Allt tack vare att Märta sa upp sig.

Lycka,välgång och massvis mes porrigt sex åt er alla
Citera
2024-02-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hon hade fått del av utredningen därför avgick
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/stenevi-avgar-som-sprakror/

Skrämmande att det egna partiet driver hatkampanjer av rädsla för starka kvinnor.
Men det säger något om Sverige nu när inte ens MP står upp för det goda.
Citera
2024-02-09, 17:01
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Du menar att Helldén skulle acceptera att någon annan än han skulle få den posten om läget uppstod? Tillåt mig småle...

Stenevi och Helldén hade förstås slagits våldsamt i den frågan, den som väljer att ställa sig vid Helldéns sida kommer säkert att redan från början lagt sådana tankar på hyllan.
Helldén kommer inte på fråga i en vänsterregerinng,kommer även han tacka för sig i god tid före valet.
Citera
2024-02-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tack för allt Märta inte en dag för sent...
Varför är dom kvinnliga miljömupprören så fula oftast? Stenevi, Romson, Wetterstrand, Domeij, Lövin exempelvis.

70-talet ringer och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.
Du förminskar dem till objekt för att du är rädd för deras kompetens och styrka.
Citera
2024-02-09, 17:09
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
Det var enda utvägen eftersom partiet mobbat, hånat och kränkt henne. Enbart för att hon är kvinna och kompetent.
Det förstår alla att även en ovanligt stark kvinna förr eller senare knäcks.
Definitionen på "stark" är annars att man inte knäcks.

Ge gärna ett exempel på en knäckt stark man. Eller en kränkt man. Eller en mobbad och hånad man. Verkar bara finnas kvinnor?

Läste precis i expressen att hon fick läsa MPs egen utvärdering av hennes ledarstil i Malmö och samma dag avgick hon. Kommentar?
Citera
2024-02-09, 17:12
Medlem
Barentss avatar
Citat:
70-talet ringer och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.
Du förminskar dem till objekt för att du är rädd för deras kompetens och styrka.
Eller du förstorar dem för att de saknar kompetens och styrka.
Senast redigerad av Barents 2024-02-09 kl. 17:14.
Citera
2024-02-09, 17:12
Medlem
Citat:
Definitionen på "stark" är annars att man inte knäcks.

Ge gärna ett exempel på en knäckt stark man.

Läste precis att hon fick MPs egen utvärdering av hennes ledarstil i Malmö och samma dag avgick hon. Kommentar?

Organiserad intern hatkampanj. Borde ses som ett mordförsök för en mindre stark kvinna, och i princip alla män, hade tagit livet av sig av såna här hatdrev.
Vilket nog varit planen.

Jag kan bara beklaga att nationens landsmoder avsatts på detta brutala sätt.
Det kan vara sista hugget i demokratins döende kropp.
Citera
2024-02-09, 17:14
Medlem
Citat:
Eller åtminstone högfärderi.
Vad är det?
Citera
2024-02-09, 17:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Organiserad intern hatkampanj. Borde ses som ett mordförsök för en mindre stark kvinna, och i princip alla män, hade tagit livet av sig av såna här hatdrev.
Vilket nog varit planen.

Jag kan bara beklaga att nationens landsmoder avsatts på detta brutala sätt.
Det kan vara sista hugget i demokratins döende kropp.
MP är det mest kvinnliga partiet så det måste vara kvinnor bakom denna konspiration?

De största huggen i Sveriges kropp var när kärnkraften las ner och diesel fick 6 kronor i extraskatt.
Citera
2024-02-09, 17:19
Medlem
Inhale82s avatar
Skulle inte förvåna mig om Greta herself i egen hög person tar över som språkrör i partiet.
MP hade boostat sina siffror från 2,4% till 12% direkt, och det hade väl varit den enda räddningen för detta skitpartiet.

Greta är ganska så irrelevant just nu och passé i de flesta kretsar, hennes tid i rampljuset var egentligen för flera år sedan.
Vad kan då vara bättre än att göra succé i politiken?
Kolla bara Alice Bah Kunkhes karriär och hur den startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in