2024-02-09, 14:22
Bannlyst
Om dom nu skall ha ett kvinnlig partileledare, fixa fram någon som är som Margaret Thatcher.. Margaret Thatcher är det enda kvinnliga vettiga politikern som västvärlden har haft. Margaret Thatcher kunde förändra brittiska samhället och idag älskar alla Margaret Thatcher för dom politiska insatser hon gjorde för England.

Nu blir det väl MP lilla husneger , hon som har varit programledare för Kalle Anka klubben på svt.
Senast redigerad av 53280 2024-02-09 kl. 14:30.
Citera
2024-02-09, 14:27
Avslutad
Stenevi, ett riktigt sänke.. Tråkigt att hon lämnar som språkrör..
Citera
2024-02-09, 14:27
Medlem
MyJustices avatar
[quote=chonard|87313554]Får hirmonen bestämma så kommer hela Mellanöstern hit ju.[/QUOTE
Fp
Citera
2024-02-09, 14:32
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
"Skatboet" har nog ingen chans att gå hem i stugorna. Rasta har ingen fil inom politiken.
Och skulle bli till allmänt åtlöje vid varje internationell sammankomst (likt stolpskott inom S).

Men Alice kan bli farlig.
Problemet är att okunskap/outbildning (á la S) kan slå igenom och nu hjälper det inte längre med Disney-arv och upptejpade pattar som hon tidigare använt för lyft i fotosessioner.

Annars lär det väl finnas 13 på dussinet inom MP som vill inskränka folks rörlighet med individuellt motoriserad maskinkraft om så ginge. Inte ens med el. Rena terrorn.
Överkomligt för större ort med döden för landsbygden.
Alice Bah kunde vara farlig men hon ser svart ut och ingen röstar på icke-svenskar. T.ex är C garanterat utanför riksdagen med Demirok, han måste bytas innan valet.

Hon är farlig därför att hon är så extremt dum, eller slipad, att allt hon säger låter totalt sant och på exakt ett så vänligt sätt som svensken vill bli tilltalad. Helt klart statsminister-ämne eftersom vårt land är fyllt med idioter. (kvinnor och ungdomar borde inte ha rösträtt)

Ingen som kommenterar att MPs koncept med två språkrör nu faktiskt dött? Avgpågen visar att det kvinnliga språkröret alltid har och haft minst makt och egentligen bara är kuttersmycken. Stenevi klarade detta i 24 timmar och sedan Ut. Varför välja ett kuttersmycke till.
Senast redigerad av Barents 2024-02-09 kl. 14:36.
Citera
2024-02-09, 14:32
Medlem
Synd, det är ju svårt att tänka sig en sämre duo att leda ett parti än Hellden och Stenevi där de dessutom verkade hata varandra. Nästan vem som helst som MP gräver fram som ersättare kommer tyvärr vara en uppgradering jämfört med Stenevi.

Tittar man på vilka som kandiderade mot Stenevi när hon valdes 2021 så var det Rebecka Le Moine, Elin Söderberg och Annika Hirvonen där de fick röster i den ordningen också. D.v.s. Hirvonen med lägst antal röster så ni som hoppas på henne ska nog ta ned förväntningarna lite. Dessutom kandiderade Pernilla Stålhammar, Åsa Lindhagen, Janine Alm Ericson och Karolina Skog men de drog tillbaka sin kandidatur innan valet på kongressen. Några av dem är säkert sugna på ställa upp att kandidera igen. https://sv.wikipedia.org/wiki/Milj%C3%B6partiets_spr%C3%A5kr%C3%B6rsval_2021#Kan didater

SVT nämner Alice Bah Kuhnke, Amanda Lind och Janine Alm Ericson som tänkbara efterträdare. Bah Kuhnke tror jag det är exakt noll sannolikhet att hon överger lyxlivet i Bryssel för den otacksamma rollen så det känns som en dålig spaning av SVT (jag trodde de hade bra inside info i MP...). https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-kan-eftertrada-marta-stenevi
Citera
2024-02-09, 14:35
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Du kallar henne stendum men skriver att hon lät intelligent och sammanhängande.....

Jag har alltid tyckt att Stenevi är superskarp i debatter.Tror detta är dåligt för Mp.

I så fall är det bra för Sverige.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja jäsiken, seriöst, där har du ett namn som skulle locka småflickorna till valurnorna. Inte alls osannolikt faktiskt.
Ungdomarna gillar inte Greta, det är bara gamla tanter, gubbsjuka pensionärer och journalister som gillar henne.
Citera
Avslutad
Då är förstås frågan nu: Vilket län eller myndighet har nu att se fram mot sin lycka att tilldelas Stenevi som landshövding eller generaldirektör?
Citera
2024-02-09, 14:39
Medlem
Sidhellacopters avatar
Äntligen!! När en sådan dum jävel som hon får makt så visar det på brister i det demokratiska systemet
Citera
2024-02-09, 14:40
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Märta avgår. Precis som Jasenko Selimović (L) är personerna problematiska.
Jag röstade MP lokalt (kommun & landsting) senaste valen men gillar inte Märtas personlighet och ledarstil.
www.svd.se/a/mQAlop/marta-stenevi-avgar-som-sprakror-for-miljopartiet

Mycket tråkigt hon avgår. Hade hoppats hon fortsatt att köra miljötalibanerna i botten. Miljöpartiet är ju numera en rörelse som förespråkar fundamentalism o miljöfascism så bra om de går under 4 procent. Partiet har orsakat stor skada på vår energiförsörjning o destabiliserat landet med sin vilja att släppa in obegränsat med fundamentalister. Mycket troligt Putin stöttar partiet för Kreml pushar för allt som skadar västerländska demokratier.

Man skulle iofs kunna hoppas på att Hamas-Greta tar över o fortsätter sänka partiet.
Citera
2024-02-09, 14:40
Medlem
Jag är ledsen och hjärtekrossad. Modiga Märta, landets sista hopp, kränks och mobbas bort från det sista anständiga partiet.

Jag fruktar att även MP blivit extrema nu och kommer gå i en riktning mot folkmord på samma sätt som S, M, KD, L, C och för den delen det renodlat nynazistiska SD.

Detta kan vara slutet på demokratin och Sverige så som vi känner landet. Vem ska nu stå upp mot folkmördarna?

Nu kvarstår bara landets sista demokratiska parti, Vänsterpartiet, som aldrig skulle samverka med antidemokratiska krafter, folkmördare eller extrema intressen.
Men räcker det?

Hur ska man kunna se sina barn i ögonen?
Både jag, min fru, hennes pojkvän och våra föräldrar fruktar nu det värsta.
Citera
2024-02-09, 14:42
Medlem
Synd att hon avgår, det är bra när dårarna har ett rejält sänke som språkrör.
Faran är ju att det kommer fram någon som framstår som vettig.
Jag tror hon helt enkelt inte kan tänka sig att samarbeta med Hellden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in