2024-02-08, 12:29
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
– Det spelar ingen roll om det är vi, polisen eller en anhörig som avslöjar dem. Det här avslöjandet tar jättehårt på dem.
Såväl Patrik och Sara saknar insikt.
Varken polis eller anhöriga hänger ut personerna med bild osv.
Väldigt märkligt att detta får fortsätta

Ska ja vara helt ärlig så tror jag vi förr eller senare kommer o få se ett stopp för detta

Vi kommer o få se en rättegång som kommer få rättegången efter instagramupploppet som småpotatis

Om det sen sker om 1 år eller om 5 år vet jag int

Men det kommer bli intressant o pröva hur långt allmänintresse kan sträcka sig, när är ett förtal skäligt av hänsyn till (som i detta fall) människor som vill förgripa sig på barn

Vanliga tidningar hänger ut aktiva nazister utan att blurra men att hänga ut personer som är dömda för sexualbrott mot barn eller personer som blivit avslöjad av media för att försöka begå ett ska tydligen ses som folkdomstol och pöbelvälde
Citera
2024-02-08, 12:31
Medlem
Citat:
– Det spelar ingen roll om det är vi, polisen eller en anhörig som avslöjar dem. Det här avslöjandet tar jättehårt på dem.
Såväl Patrik och Sara saknar insikt.
Varken polis eller anhöriga hänger ut personerna med bild osv.
Väldigt märkligt att detta får fortsätta

Lägg därtill kommentarsfälten, som bara har en funktion. Nämligen att förnedra så mycket som möjligt samt legitimera verksamheten, för att påskina att detta är allmänhetens åsikt.
Citera
2024-02-08, 12:35
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Din pojkvän har säkert kontakt med småpojkar, du vet bara inte om det.

Alla Dumpens anhängare tycks gå runt och bära på egna trauman och vara idioter. Det är helt uppenbart. Bara att titta på bilderna som de själva publicerar. Det går ju att rätt enkelt se ett mönster.

Du svarar på din egen fråga. Det är tusentals anhöriga. Det finns inte en sportmössa att Dumpen skulle kunna bedriva någon seriös terapiverksamhet till alla dessa. Det klarar ju inte ens sjukvården av. Det är för många.

Nu har jag ingen partner pga psykisk ohälsa, min blivande pojkvän blir något som kommer längre fram i tiden 😉

Det är inte alla tusentals som bär på trauman, en del blir traumatiserade medans andra kan enkelt gå vidare direkt efter avslöjandet
Citera
2024-02-08, 12:37
Medlem
Alltså vid det här laget har man en skruv lös om man inte inser hur problematisk och usel verksamhet Sara och Patrik bedriver. Det finns så många fel och så många förlorare i detta.

Först och främst, dom har ingen adekvat utbildning för att hålla på med vad dom gör, Seriösa organsationer vill inte ens ta Dumpen med tång. Det finns inga som helst bevis för att uthängsningsmetoden och pöbelmentaliteten är ett vinnande koncept.

Sen kommer vi till det faktum att Sara och Patrik gång på gång har valt Dumpens klickningar och likes före seriöst polisarbete. Värst var det fallet med den pappan som dom triggade att förgripa sig på sin dotter, fick reda på hans identitet och istället för att kontakta polisen omedelbart så fortsatte dom konversationen för kunna boka upp ett möte med honom. Väl på plats så avvek han omgående och dom gav honom världens möjlighet att åka hem och radera allt eventuellt kriminellt material som han satt på. Hur ska man kunna ta dessa dårar seriöst?

Sen har vi även det faktum att deras metoder inte ens har visat sig ha avskräckande effekt, dom laddar upp rekordmånga uthängingar för tillfället. Varför? Jo, för att ett pöbelsamhälle aldrig har fungerat.
Citera
2024-02-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Lägg därtill kommentarsfälten, som bara har en funktion. Nämligen att förnedra så mycket som möjligt samt legitimera verksamheten, för att påskina att detta är allmänhetens åsikt.
Exakt så är det.
Jag är övertygad om att den sönderknarkade stavhopparen och kriminella Sara gör detta som terapi för det som de påstår sig varit utsatta för. Igen av dem har väl fått någon dömd för de påstådda övergreppen vad jag vet.
Citera
2024-02-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Alltså vid det här laget har man en skruv lös om man inte inser hur problematisk och usel verksamhet Sara och Patrik bedriver. Det finns så många fel och så många förlorare i detta.

Först och främst, dom har ingen adekvat utbildning för att hålla på med vad dom gör, Seriösa organsationer vill inte ens ta Dumpen med tång. Det finns inga som helst bevis för att uthängsningsmetoden och pöbelmentaliteten är ett vinnande koncept.

Sen kommer vi till det faktum att Sara och Patrik gång på gång har valt Dumpens klickningar och likes före seriöst polisarbete. Värst var det fallet med den pappan som dom triggade att förgripa sig på sin dotter, fick reda på hans identitet och istället för att kontakta polisen omedelbart så fortsatte dom konversationen för kunna boka upp ett möte med honom. Väl på plats så avvek han omgående och dom gav honom världens möjlighet att åka hem och radera allt eventuellt kriminellt material som han satt på. Hur ska man kunna ta dessa dårar seriöst?

Sen har vi även det faktum att deras metoder inte ens har visat sig ha avskräckande effekt, dom laddar upp rekordmånga uthängingar för tillfället. Varför? Jo, för att ett pöbelsamhälle aldrig har fungerat.
Helt klart förtal det som de håller på med. Hoppas någon vågar anmäla.
Citera
2024-02-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Nu har jag ingen partner pga psykisk ohälsa, min blivande pojkvän blir något som kommer längre fram i tiden 😉

Det är inte alla tusentals som bär på trauman, en del blir traumatiserade medans andra kan enkelt gå vidare direkt efter avslöjandet

Kan ditt engagemang och psykisk ohälsa hänga samman med att din fd PV gillade yngre killar??
Inget påstående utan bara en undran.
Citera
2024-02-08, 13:32
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Kan ditt engagemang och psykisk ohälsa hänga samman med att din fd PV gillade yngre killar??
Inget påstående utan bara en undran.

HAHA, jag har aldrig haft någon pojkvän
Citera
2024-02-08, 13:34
Medlem
Citat:
HAHA, jag har aldrig haft någon pojkvän

ok, varför inte? Asexuell??
Citera
2024-02-08, 13:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
ok, varför inte? Asexuell??

Jag lider av psykisk ohälsa och har svårt nog att ta hand om mig själv, att hantera en relation är int o tänka på tyvärr
Citera
2024-02-08, 13:42
Medlem
Citat:
Jag lider av psykisk ohälsa och har svårt nog att ta hand om mig själv, att hantera en relation är int o tänka på tyvärr

Ok, förstår och beklagar.
Citera
2024-02-08, 13:58
Medlem
Citat:
Exakt så är det.
Jag är övertygad om att den sönderknarkade stavhopparen och kriminella Sara gör detta som terapi för det som de påstår sig varit utsatta för. Igen av dem har väl fått någon dömd för de påstådda övergreppen vad jag vet.
De drivs av hat och pengar. Å andra sidan ingen dum affärsidé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in