2024-02-08, 02:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Chrippa har säkert fått klagomål om han lever som det sägs här, men han har ju knappt varit hemma ens?

Så fort han kommer "hem" måste han göra som brorsan säger eller bli kölhalad av en äcklig sk "youtuber" som tydligen bara skapar intriger och inte ser till några som helst barns bästa, vare sig sina egna eller andras!

Varför vill "familjen" och de närmaste att Chrippa ska vara med den där Julia om han inte vill det?

Livet går vidare och det hade gjort "spökjägarna" gott om de hade fått en liten skymt av verkligheten då och då, när de väl får sådana skyller de ifrån sig, gaslightar, och skapar draman...

Chrippa borde bara hålla ut och hålla ihop med Linnea nu tycker jag, om hon fortfarande vill ha honom vill säga, annars borde de både gå vidare.
Chrippa får leva med sin familj, Julia och LillA C, ( det är väl en flicka? ) eller köra sitt eget race och vara med Linnea eller någon annan.

Att hans närmaste och familj sabbar för honom hela tiden gör ju inte saken bättre, eller?
Eller så har han bråkat mycket med Julia och det är det som grannarna klagat på.
Man hörde ju hur han skrek på henne i telefon, hon dryg hon var emot honom på telefon, hur dem bråkade hemma innan dem flyttade isär.
Att när dem inte ens kan hålla sams över telefon tvingas bo ihop, sova i samma säng, veta att Julia vill att dem ska bli en familj, och Chrippa vill bli av med henne såfort som möjligt. Så skulle det inte vara konstigt om dem 2 haft endel högljudda bråk...

Ja, jag gillar att Jocke försöker hjälpa chrippa med boende, eget rum till lilla C, osv. Men visste inte att han ställde så många regler och krav på chrippa som han verkar göra. Det är snällt att hjälpa till, men chrippa måste ju få leva sitt liv och göra sina egna val
Citera
2024-02-08, 02:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Jocke är inte bara bror till "Chrippa" utan även "Chrippas" granne.
Om Jocke blir störd av "Chrippa" så har Jocke i högsta grad att göra med hur "Chrippa" beter sig, även med din egen logik.
Eller ska Jocke låta "Chrippa" härja runt som han vill trots att snuten gjort hembesök i tid och otid pga allt stök?

Skulle du själv vilja ha en granne som får besök av polisen var och varannan dag?
Du tror inte att det skulle dra ner värdet på din egen lägenhet om en person flyttar in i samma bostadshus och huset går från fräscht till ghetto med trasiga rutor och dagliga polisbesök på bara ett par veckor?
Vad vill du att Jocke ska göra, acceptera den nya grannen som stökar sönder hans hemadress eller sätta hårt mot hårt och kräva att grannen slutar störa och skapa kaos?
Nu hänger du inte med i diskussionen...

Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.

Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?
Citera
2024-02-08, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är inget hot emot lilla C, Herre gud, sluta överdriva.

Och ALLA har sagt till Linnea att hålla sig bort ifrån chrippa, till Chrippa att hålla sig borta ifrån Linnea. Att dem inte är bra för varandra, osv.
Men trots det väljer dem att vara tillsammans, chrippa vet att han riskerar att förlora lilla C om Linnea faktiskt är skyldig till dem brott hon påstås utredas för. Men han väljer ändå Linnea.
Någonstans måste man inse att man inte kan tvinga folk att inte vara tillsammans.

Tror du att det är bra för "lilla C" att växa upp i en miljö där pappan varje dag spottar mamman i ansiktet och förnedrar henne (sexuellt?), säger till henne att hon förtjänar att bli våldtagen och misshandlar henne. Sen ger mamman igen genom att förtala honom och säger att han har sex med sin egen dotter och genom att t ex sparka honom i ansiktet när han kör bil.
Detta är vad förstahandskällorna ("Chrippa" och Linnea) själva påstår! Om bägge ljuger, ja då skulle jag vilja ifrågasätta hur friskt det är för "lilla C" att växa upp med två mytomaner?

Sen kan man visst tvinga folk att inte vara tillsammans. Om "Chrippa" och/eller Linnea åker i fängelse då kommer de bli tvingade att vara särbos.
Även soc kan komma att ställa ett ultimatum till "Chrippa", om han vill fortsätta träffa sin dotter.

Citat:
Linnea borde ta sitt förnuft tillfånga och dra så långt ifrån "Chrippa" och resten av patrasket som hon bara kan, innan hon blir indragen i mer intriger, men det förstår nog inte flickebarnet tyvärr, och hon kanske inte själv är vid "sina sinnens fulla bruk", så att säga.

Chrippa ska ändå föreställa den vuxne här!

Linnea är snart 25 och knappast något flickebarn.
Hur vet du att det inte är "Chrippa" som inte är vid "sina sinnens fulla bruk"?
Citera
2024-02-08, 02:59
Medlem
Citat:
Eller så har han bråkat mycket med Julia och det är det som grannarna klagat på.
Man hörde ju hur han skrek på henne i telefon, hon dryg hon var emot honom på telefon, hur dem bråkade hemma innan dem flyttade isär.
Att när dem inte ens kan hålla sams över telefon tvingas bo ihop, sova i samma säng, veta att Julia vill att dem ska bli en familj, och Chrippa vill bli av med henne såfort som möjligt. Så skulle det inte vara konstigt om dem 2 haft endel högljudda bråk...

Ja, jag gillar att Jocke försöker hjälpa chrippa med boende, eget rum till lilla C, osv. Men visste inte att han ställde så många regler och krav på chrippa som han verkar göra. Det är snällt att hjälpa till, men chrippa måste ju få leva sitt liv och göra sina egna val

Man väljer ju inte sin familj, sedan måste man såklart ta ansvar och konsekvenserna av sina egna val och handlingar. Det hjälper nog föga att gråta ut i media iallafall...

Som det verkar är det någon form av svenskt "hedersdrama" vi ser här, får se hur det utvecklar sig, men jag hoppas verkligen på det bästa för de barn som är inblandade.

C och J har en del mognad att ta igen och de behöver växa upp båda två för sin dotter skull!

Vill de inte medverka till att ge barnet en bra framtid, borde de kanske inte ha vårdnad någon av dem just nu, men ge dem en chans allihopa, snälla!

Jag hoppas på det bästa och särskilt barnens. De "vuxna" borde ta sitt förnuft tillfånga om de har något..
Citera
2024-02-08, 03:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tror du att det är bra för "lilla C" att växa upp i en miljö där pappan varje dag spottar mamman i ansiktet och förnedrar henne (sexuellt?), säger till henne att hon förtjänar att bli våldtagen och misshandlar henne. Sen ger mamman igen genom att förtala honom och säger att han har sex med sin egen dotter och genom att t ex sparka honom i ansiktet när han kör bil.
Detta är vad förstahandskällorna ("Chrippa" och Linnea) själva påstår! Om bägge ljuger, ja då skulle jag vilja ifrågasätta hur friskt det är för "lilla C" att växa upp med två mytomaner?

Sen kan man visst tvinga folk att inte vara tillsammans. Om "Chrippa" och/eller Linnea åker i fängelse då kommer de bli tvingade att vara särbos.
Även soc kan komma att ställa ett ultimatum till "Chrippa", om han vill fortsätta träffa sin dotter.

Vart har jag sagt att lilla C ska växa upp i en våldsam och olämplig miljö?
Tycker du Julia kan ge en trygg och säker miljö? kom ihåg att Julia blev fysiskt misshandlad av sitt ex när lilla C var där.

Jag har enbart sagt att vill dem ha varandra trots att dem inte är bra för varandra, och dem vägrar lyssna på vad andra säger, så kan man inte tvinga dem att inte vara tillsammans.
Hur tänkte du att man ska tvinga dem att inte vara tillsammans? ska man kedja fast dem i varsin källare eller?
Citera
2024-02-08, 03:03
Medlem
Citat:
Nu hänger du inte med i diskussionen...

Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.

Du skrev "Fast Jocke har ju inget att göra med hur Chrippa beter sig hemma i sin egen lägenhet så att han stör grannarna". Om Jocke nu är en av grannarna som blir störda då har väl han visst med det att göra, eftersom han ofrivilligt blir indragen? Eller försöker du säga att människor som blir störda av sina grannar ska lida i tysthet?

Det är väl visst Jockes ansvar/fel om det är han som står på kontraktet?

Citat:
Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?

Jocke har tydligt sagt att han blivit störd av situationen med Chloe. Vad tänker du själv om att Chloe växer upp i en miljö där kvinnan i relationen spottas i ansiktet, förnedras (sexuellt?), hotas och misshandlas nästan varje dag? Skulle inte det störa dig om det var din egen systerdotter?
Hade det varit min så hade det definitivt stört mig!

Jag känner inte dig så väl men baserat på vad du skriver i tråden nu så verkar du tycka att det är okej att "Chrippa" väljer hur han själv beter sig och vilka han bjuder in i sin lägenhet, oavsett om det finns barn på plats.
Citera
2024-02-08, 03:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Man väljer ju inte sin familj, sedan måste man såklart ta ansvar och konsekvenserna av sina egna val och handlingar. Det hjälper nog föga att gråta ut i media iallafall...

Som det verkar är det någon form av svenskt "hedersdrama" vi ser här, får se hur det utvecklar sig, men jag hoppas verkligen på det bästa för de barn som är inblandade.

C och J har en del mognad att ta igen och de behöver växa upp båda två för sin dotter skull!

Vill de inte medverka till att ge barnet en bra framtid, borde de kanske inte ha vårdnad någon av dem just nu, men ge dem en chans allihopa, snälla!

Jag hoppas på det bästa och särskilt barnens. De "vuxna" borde ta sitt förnuft tillfånga om de har något..
Ja, det är något allvarligt fel på denna familj.
Allt MÅSTE tas offentligt, det är omöjligt att ta saker privat.
Dem kan inte låta domstolen döma, nej, det ska vara en folkdomstol som ska döma online baserat på vinklade "bevis".
Man delar privata konversationer, filmar i folks hem, spelar in privata samtal, och allt detta måste man dela offentligt för hela världen.

Det måste vara sjukt jobbigt att vara en del av denna familj.

Jag hoppas Soc kräver att dem går någon form av föräldrakurs, vet ej om soc även kan tvinga dem att gå i terapi/psykolog, för dem båda skulle verkligen behöva psyk hjälp.
Citera
2024-02-08, 03:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du skrev "Fast Jocke har ju inget att göra med hur Chrippa beter sig hemma i sin egen lägenhet så att han stör grannarna". Om Jocke nu är en av grannarna som blir störda då har väl han visst med det att göra, eftersom han ofrivilligt blir indragen? Eller försöker du säga att människor som blir störda av sina grannar ska lida i tysthet?

Det är väl visst Jockes ansvar/fel om det är han som står på kontraktet?

Jocke har tydligt sagt att han blivit störd av situationen med Chloe. Vad tänker du själv om att Chloe växer upp i en miljö där kvinnan i relationen spottas i ansiktet, förnedras (sexuellt?), hotas och misshandlas nästan varje dag? Skulle inte det störa dig om det var din egen systerdotter?
Hade det varit min så hade det definitivt stört mig!

Jag känner inte dig så väl men baserat på vad du skriver i tråden nu så verkar du tycka att det är okej att "Chrippa" väljer hur han själv beter sig och vilka han bjuder in i sin lägenhet, oavsett om det finns barn på plats.
Så Jocke är ansvarig för Chrippas beteende? är det Jockes fel att Chrippa skriker på Julia, att han tar droger framför sin dotter, osv? ska Jocke ta ansvar för allt detta? eller är det så att Chrippa ska ta ansvar för sitt eget beteende? om Chrippa skriker eller på annat sätt stör grannarna så är det Chrippa som ska ta ansvar för det, och ska ha skulden för det?

Att Jocke blir störd av situationen runt lilla C är ju inte samma sak som att han i sin lägenhet hört vad Chrippa gör i sin lägenhet?
Vart har jag sagt att jag tycker lilla C har växt upp i en bra miljö?
Tycker du att lilla C har haft det bra hos Julia där hon varit i lägenheten medans Julias ex fysiskt har misshandlat henne?

Vart har jag sagt att det är okej att bete sig illa runt barn och utsätta barn för risker?
Jag har bara sagt att Chrippa är vuxen och får göra sina egna val. Hurvida det påverkar hans umgänge med hans dotter är något Soc får bestämma.
Citera
2024-02-08, 03:18
Medlem

Svar på ovanstående inlägg:

Alltså tjejen är 23! Han är 35. Det gör en del i ett förhållande. Stackars flicka, hon är knappt kvinna och ska handskas med testostinna, koksade, medelålders gubbar, fy fan!

Det är INGEN som verkar vara vid sin sinnens fulla bruk här, allra minst du som du svamlar...

Varför skulle någon av dem åka i fängelse? För vad? Otrohet? Misshandel av något slag? Våld?

Det handlar bara om svensk jävla white-trash-heder!

"Tvinga folk att vara tillsammans", javisst, det var längesedan vi gjorde det här i Norden... ?!?

Vi bor i Sverige och numera kastar vi sådana sunkiga värderingar åt helvete här!!!
Senast redigerad av peaceplease 2024-02-08 kl. 03:20. Anledning: redigerat för mycket
Citera
2024-02-08, 03:23
Medlem
Snusar Chrippa eller är slarvas det med hygienen? https://ibb.co/CJS3vz2
https://ibb.co/HK7sm0z
Citera
2024-02-08, 03:26
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa

Värre än Abdi 45 år från Tenstas naglar som meckat dunder hasch sen han var 12.
Citera
2024-02-08, 03:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Ja, hans naglar har nämnts tidigare.
Något måste det ju vara, man blir ju inte sådär skitig under naglarna av att gyma och sitta hemma och spela dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in