2024-02-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Vänta nu! Hur många unga slipper bli våldtagna och trasiga, få sina liv förstörda, drogmissbruk med arbetslöshet, psykisk ohälsa och men i resten av sina liv?
Dumpen skyddar våra barn som är vår gemensamma framtid.

Dessa gäddjävlar har ett val och det är att ge fan i våra barn, annars kan det få konsekvenser!

Och det hade bara blivit en traumatisk upplevelse om de hade blivit tvingade. På vilket sätt måste det bli dåligt om en i den åldern välja frivilligt att ligga med någon äldre?

Dumpen fokusera på ett så kallat icke problem.
Citera
2024-02-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det är int alls säkert, det finns en rätt stor grupp i samhället som har svårt o få jobb av olika anledningar utan att dom orsakar någon större skada på samhället

Jo fast det är bara en trend att hata dem som tänder på fjortisar. Innerst inne vill alla heterosexuella man trycka en söt fjortis.
Citera
2024-02-07, 20:55
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Skippa den offentliga publiceringen.

Helt rätt. Men då hade S och P inte fått swishpengar och folk inte fått sin underhållning.
Citera
2024-02-07, 21:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
De är få, jävligt få. De är oskyldiga som blir drabbade i krig också.

Problemet uppstår om de pekar ut någon med stort våldskapital. Skyldig eller ej, det kan bli rätt blodigt.
Leka privatdetektiv är inte lyckat, om det blir konfrontation. Förr eller senare åker knogjärnen fram.
Citera
2024-02-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad ska man göra med gäddorna då?
Enl min åsikt - anonymisera de i publiceringarna. Låt familjer ta hand om sina trauma utan offentlighetens ljus.
Citera
2024-02-07, 21:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Jo fast det är bara en trend att hata dem som tänder på fjortisar. Innerst inne vill alla heterosexuella man trycka en söt fjortis.

Nu e ja int hetero men ja skulle varken vilja sätta på en pojke eller flicka
Citera
2024-02-07, 21:12
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Enl min åsikt - anonymisera de i publiceringarna. Låt familjer ta hand om sina trauma utan offentlighetens ljus.

En av anledningarna till att många Flashbackare ropar efter blod är för att vår rättsstat inte fungerar särskilt bra när det kommer till sexualbrottslingar. Skulle gäddorna sys in på livstid så skulle nämnvärt mindre folk ropa efter blod.

Förstår mig inte på folk som bölar över en död pedofil, idioten satte sig själv i skiten.
Citera
2024-02-07, 21:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det jag hänvisar till är det Sara sagt i poddar, intervjuer och även konfrontationer (nu senast #362, citat "jag pratar med anhöriga varje dag")

Varför just dessa inte fått någon hjälp vet int jag, jag har ingen vidare kontakt med vare sig S eller P eller någon annan på dumpen och även om jag hade det så skulle dom aldrig kunna berätta hur många av dom anhöriga dom håller kontakt med eftersom det förmodligen är sekretesskyddat

Jag tror hon menar att dom flesta dom konfronterar kan få ett rätt bra liv trots dumpen, sen finns det många som int har ett jobb och ändå mår rätt bra
Vad hon menar med anhörig vet vi inte, kanske är det hennes barn? Rent logiskt kan hon inte hinna med att prata så mycket, när Patrik kör kan hon ha lite tid, men med snack med fiskare, planerar in resor platser tider tar sin tid. Fokus är inställt på nästa uthängning och utgår från att även hon måste sova som alla andra.
Citera
2024-02-07, 21:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Frågan är om det skulle ha nån effekt.
Risken är stor att gäddan fortsätter som förut.
Citera
2024-02-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
En av anledningarna till att många Flashbackare ropar efter blod är för att vår rättsstat inte fungerar särskilt bra när det kommer till sexualbrottslingar. Skulle gäddorna sys in på livstid så skulle nämnvärt mindre folk ropa efter blod.

Förstår mig inte på folk som bölar över en död pedofil, idioten satte sig själv i skiten.
Helt enig i att vårt juridiska system inte funkar optimalt och heller inte har följt med i den digitala utvecklingen.
Det betyder dock inte att jag anser att medeltida metoder och blodvite är vägen till förändring.
Citera
2024-02-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Frågan är om det skulle ha nån effekt.
Risken är stor att gäddan fortsätter som förut.
Hur vet du det? Det har ju inte dumpen testat...
Citera
2024-02-07, 21:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur vet du det? Det har ju inte dumpen testat...
Jag tror det måste till en riktig smäll för att Gäddorna ska tänka till. Att låta de vara anonyma tror jag inte är tillräckligt för en förändring. Dumpen kanske har samma inställning som jag där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in