2024-02-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Svensk tjej? Nja tittar man på de sprängningar som skett övertid så brukar det vara pyjamasmaffian som är framme i från förorten, även de flesta skjutningar även om de finns undantag.
Men hon var väl en springtös i såfall för att utrycka mig milt.
De flesta är brorsorna på stan med adidasoverall
Du hittar även detta här på flashback.
" En ung kvinna har häktats på sannolika skäl misstänkt för allmänfarlig ödeläggelse efter två bombdåd i Göteborg i augusti i år, skriver Göteborgs-Posten. När kvinnan greps den 9 oktober hade hon explosiva varor i sin ägo, enligt åklagaren.
Citera
2024-02-07, 11:22
Medlem
"Totalt har fyra personer anhållits efter
termosexplosionen i Frändefors. Samtliga har
kopplingar till det kriminella nätverket
Bandidos, bekräftar polisen."

https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/bandidosmedlemmar-misstankta-for-explosion-i-frandefors.b976ac97-3acd-4c4a-bf5c-f129212535d8
Citera
2024-02-07, 12:43
Medlem
Fyra anhållna i detta ärende - kopplas till Bandidos MC

Citat:

Fyra personer har anhållits efter att en hemmagjord sprängladdning detonerat i anslutning till en fastighet i Frändefors i Dalsland under tisdagen. Enligt polisen ska samtliga anhållna ha kopplingar till det kriminella nätverket Bandidos, rapporterar TTELA

/…/

Polisen genomförde under tisdagen en rad utredningsåtgärder. Bland annat ska man ha gjort tillslag mot tre fastigheter i Uddevalla och Vänersborg. Tre personer hämtades in till förhör i samband med tillslagen och en man i 25-årsåldern anhölls sedan av åklagare.

Under onsdagen meddelar polisen att ytterligare tre personer har anhållits efter sprängningen. Samtliga anhållna ska ha kopplingar till det kriminella nätverket Bandidos rapporterar TTELA.

– De är kopplade till Bandidos. De är medlemmar där eller har varit, säger poliskommissarie i polisområde Fyrbodal, Per Björkman till tidningen.

Enligt TTELA handlar det om fyra män mellan 25 och 55 år gamla.

– De är kända av polisen för olika typer av brott och väl kartlagda över tid, säger Per Björkman.

Polisen säger sig ha en bild av vad motivet till sprängdådet kan vara men vill inte uttala sig om detta i nuläget.

https://www.gp.se/301a3acc-2253-475d-a1a9-3529057329d0
Citera
2024-02-07, 17:18
Medlem
Så nu har t.o.m. svenska män i 55-årsåldern börjat med sprängningar. Kul grej!
Citera
2024-02-07, 17:49
Medlem
Det är normalt att det uppstår konflikt när ett eller flera nätverk förlorar en större mängd droger eller vapen, fingrar pekas och någon är ju skyldig. Normalt att folk högre upp kräver betalning och inom den smutsiga världen bötar dem sina egna, T*ny är den dem skickar fram...kanske några har tröttnat? Intern konflikt? X-team kommer till användning efter så många år?
Citera
2024-02-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3ngele
Det är normalt att det uppstår konflikt när ett eller flera nätverk förlorar en större mängd droger eller vapen, fingrar pekas och någon är ju skyldig. Normalt att folk högre upp kräver betalning och inom den smutsiga världen bötar dem sina egna, T*ny är den dem skickar fram...kanske några har tröttnat? Intern konflikt? X-team kommer till användning efter så många år?
Låter som en intern konflikt om det var sambon till ledaren för BMC Trestads hus som sprängdes. Det var ju en stor knarkhärva ganska nyligen i Trestadsområdet där Bandidos-kopplade torskade. Denna sprängning kanske är följd till det fallet?
Citera
2024-02-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Låter som en intern konflikt om det var sambon till ledaren för BMC Trestads hus som sprängdes. Det var ju en stor knarkhärva ganska nyligen i Trestadsområdet där Bandidos-kopplade torskade. Denna sprängning kanske är följd till det fallet?

De va väl hos henne ett av tillslagen va, de i Uddevalla? Inte själva sprängning
Citera
2024-02-07, 19:31
Medlem
Jag uppfattade som att både sprängningen vid stugan samt ett av tillslagen i Uddevalla är två adresser som mamman till hans barn står skriven på, jag kan ha missuppfattat detta och ha fel så ni får gärna rätta mig direkt isf. Dock vet jag inte om två är sambos fortfarande men dessa händelser pekar på det.
Personligen tycker jag att polisarbetet i detta fall är betydligt mer intressant än själva sprängningen.....
Citera
2024-02-07, 19:55
Avslutad
Tillslaget var hemma hos T*ny Gi**berg och hans sambo i Uddevalla. Sprängningen hos en R*smus Hi**engard.

Är Rasmus skyldig dom pengar för droger kanske?
Citera
2024-02-07, 20:10
Medlem
Ok då förstår ja, tack för rättelsen
Citera
2024-02-07, 23:11
Medlem
Hej,

kände att jag på ett minimalt sätt ville göra mig hörd. Så gör ett inlägg.

Det flyger runt en del spekulationer kan jag tänka mig i alla möjliga kretsar, och att ens försöka stoppa det är nog väldigt naivt.

Men det kan säga såhär det är väldigt surrealistiskt att läsa om sig själv på detta sättet, iallafall för mig som aldrig upplevt något sånt här tidigare.

Men som ett svar på en fråga om skulder: Nej finns inga skulder på något sätt. Dock helt förståeligt att man kan dra en sådan parallell.

Förstår att människor kommer fortsätta spekulera och dra slutsatser men jag kan inte erbjuda mer än så här.

Men jag tackar oavsett för att det finns folk som engagerar sig, känns på nått sätt bra även om det flyger frågor och idéer.

Så här fint såg det ut en gång i tiden ): https://photos.app.goo.gl/2urtVty9DoTTcigYA
Citera
2024-02-08, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redneckless
Tillslaget var hemma hos T*ny Gi**berg och hans sambo i Uddevalla. Sprängningen hos en R*smus Hi**engard.

Är Rasmus skyldig dom pengar för droger kanske?
Tack för klargörandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in