2024-02-07, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Eller kanske Ronja borde lära sig att inte ta allt så personligt
När Jennifer riktar en uppmaning till ”de som inte gillar henne” så är det personligt eller hur?
2024-02-07, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och varför skulle chefen rikta en allmän uppmaning till gruppen, om det är en särskild medarbetare chefen tänker på? Det är ju generalfel 1a för en chef. Medarbetarna blir ju såklart osäkra och fundersamma över ”Har jag/vi gjort nåt?”, precis som Ronja blev.

Särskilt när Jennifer i det fallet riktade uppmaningen att samarbeta till ”de som inte gillar mig”. Hennes pojkar behövde ju inte känna sig berörda av Jennifers förmaning, utan den riktades enbart till de som inte gillade Jennifer. Det är ju inte konstigt om de som inte gillar Jennifer - och linjerna är uppdragna och väl kända av alla - känner sig utpekade som de som Jennifer menar inte samarbetar. Men det ska de tydligen bara tugga i sig, utan frågor eller invändningar.

Det händer väl ibland att enskilda händelser kan få chefen att för säkerhets skulle påminna samtliga anställda om vad som gäller.

Jennifers uppmaning var riktad till alla. Framför allt naturligtvis till de som hon vet ogillar henne: Ronja, Per, Anna, mfl. Majoriteten. Men samtidigt så formulerade hon sig i allmänna termer och utan att peka ut någon. Uppmaningen föranleddes nog inte av någon särskild händelse utan snarare av tusen små händelser som alla redan känner till. Det konstruktiva svaret borde vara att hålla med om att alla bör samarbeta för att nå de gemensamma målen. Inte att aggressivt ifrågasätta.
2024-02-07, 14:25
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Då kanske Jennifer skulle göra likadant dvs sluta att gapa och skrika och spotta ur sig ord som hon gör/har gjort i avsnitten vi tittare får se och INTE ta allt så personligt

Hon som Storbonde borde väl föregå med gott exempel i uppförande? Som man behandlar andra får man räkna med att bli behandlad tillbaka.
2024-02-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När Jennifer riktar en uppmaning till ”de som inte gillar henne” så är det personligt eller hur?
Nej det var bara en statement inte riktat mot någon det är bara Ronja som är en snowflake som tar allt så personligt
2024-02-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ingen slog någon här dock. Så dålig jämförelse. Jennifer matcha bara deras energi
Haha ursula är ju Muhammeds slinka Jännifer. Nej usch vad hon är osympatisk. Tror hennes kille stackars muhamned har ett reng helvete det hemma som att gå runt en landmina
2024-02-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Alla tjejer i farmen har för mycket ögonfransförlängare, de hade varit sötare utan.
Håller helt med.
2024-02-07, 14:37
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Jag håller fullständigt med, jag tycker att det beteende man har fått se från Jennifer är riktigt sopigt och omoget, och talesättet "Som man bäddar får man ligga" har nog aldrig varit mer passande. Hon har betett sig väldigt illa mot många av deltagarna, och mot i synnerhet en har hon varit direkt elak. Och nu får hon smaka på väldigt logiska och naturliga konsekvenser av sitt eget handlande - folk tycker inte om henne, och hon förstår inte varför, trots att hon hävdar att hon själv har varit (och blir) utsatt för samma sak.

Jag tror bara inte att TV4 klassar kommentaren "ät mitt bajs" som en orsak till att tvinga någon att avbryta sin medverkan, utan de brukar väl dra sin gräns vid typ våld, hot och diskriminering.
2024-02-07, 14:39
Avstängd
Citat:
Du är besatt av Ronja som du skrev var vit. Är Tim vit eller halvsvart ?
2024-02-07, 14:40
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Så blatten ska få vara aggressiv och otrevlig medan ALLA vi andra ska hålla käften. Är det så du menar?. Hon är avskydd av alla i på facebook också och det är av någon anledning. Hon är dessutom hånfull och arrogant mot dom som inte ingår i den korkade pakten. Sluta dalta!

Jag har ingenstans påstått att jag tycker att hon får vara otrevlig. Tvärtom har nog de allra flesta av mina inlägg här i tråden handlat om att jag tycker att hennes beteende är riktigt vidrigt, och det kokar i hjärnan på mig varje gång jag tittar på Farmen den här säsongen på grund av just det.
Men jag tycker inte att två fel gör ett rätt. Vi skall väl vara kapabla till att uppvisa ett mognare beteende än den vi gnäller på, eller hur?
2024-02-07, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag har ingenstans påstått att jag tycker att hon får vara otrevlig. Tvärtom har nog de allra flesta av mina inlägg här i tråden handlat om att jag tycker att hennes beteende är riktigt vidrigt, och det kokar i hjärnan på mig varje gång jag tittar på Farmen den här säsongen på grund av just det.
Men jag tycker inte att två fel gör ett rätt. Vi skall väl vara kapabla till att uppvisa ett mognare beteende än den vi gnäller på, eller hur?
Har svårt för att visa någon respekt mot hennes sort. Hon är en tattare i mina ögon.
2024-02-07, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det händer väl ibland att enskilda händelser kan få chefen att för säkerhets skulle påminna samtliga anställda om vad som gäller.

Jennifers uppmaning var riktad till alla. Framför allt naturligtvis till de som hon vet ogillar henne: Ronja, Per, Anna, mfl. Majoriteten. Men samtidigt så formulerade hon sig i allmänna termer och utan att peka ut någon. Uppmaningen föranleddes nog inte av någon särskild händelse utan snarare av tusen små händelser som alla redan känner till. Det konstruktiva svaret borde vara att hålla med om att alla bör samarbeta för att nå de gemensamma målen. Inte att aggressivt ifrågasätta.
Om de anställda inte känner till de enskilda händelser som får chefen att vilja påminna samtliga anställda om vad som gäller, så får chefen också räkna med förvånade ansikten runt bordet från folk som tror att de redan lever upp till reglerna.

Det är som sagt generalfel 1a av en chef att göra så. Det får direkt igång ett skvaller i arbetsgruppen ”Vad är det som har hänt????”. Om inte framför chefen så bakom ryggen på chefen. Ronja var åtminstone rakryggad nog att ta upp sin fråga direkt med Jennifer.

Jennifers uppmaning var specifikt riktad till ”de som inte gillar mig”. Så det var inte till alla. Hon pekade alltså ut de som inte är i hennes pakt, hon tyckte av någon anledning att de behövde ett pekfinger från henne. Vet inte om hon gjorde det i förebyggande syfte, i så fall förutsätter hon att vissa kommer missköta sig. Var det på förekommen anledning så får hon ju ta upp vad det gäller.
2024-02-07, 14:53
Avslutad
Citat:
Nej det var bara en statement inte riktat mot någon det är bara Ronja som är en snowflake som tar allt så personligt
Om man kan räkna ut vem eller vilka Jennifer menar utan att hon nämner namn, så är det personligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in